Paranoïde Privé plaats

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Paranoïde Privé plaats

Bericht door tiktokchick »

Intro

De laatste tijd is het bekend geworden dat heel wat bedrijven je data gewoon verzamelen en verkopen.
En facebook krijgt nu ook het recht om volledig legaal JOUW info te gebruiken en verkopen!
Dus hier kan je over zulk soort dingen praten. (maar hopen dat ik niet gearresteerd wordt ofzo :paranoia: )

PS: Sorry als ik iemand paranoïde maak.

------------------------------------------------------------------------------------
Wist je dat er een nieuw OS is, genaamd Tails? Het is gemaakt voor privacy behouden.
Meer info: https://tails.boum.org/index.en.html
En is iemand van plan om van facebook af te gaan?
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Paranoïde Privé plaats

Bericht door tarac »

Ik ben recentelijk al van Facebook gegaan.

Wist je dat bij de Sims ook al je gegevens worden opgeslagen als je een vinkje hebt gezet bij "informatie over het spel met anderen delen"
En dat alles wat je upload naar de uitwisseling niet langer meer van jou is maar eigendom van Electronic Arts wordt ?

Verder mag je er van uitgaan dat alles wat GRATIS is op internet, jouw informatie gebruikt. Uitzondering: Simsforum en bijbehorende websites.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Paranoïde Privé plaats

Bericht door Sven »

Ooit weleens 1984 gelezen? Zet je ook aan het denken hoe het eruit zou zien als je de hele tijd in de gaten gehouden wordt en alle acties gecontroleerd worden.

Alles op internet wat gratis is, doet iets met je gegevens. Zo moet je het eigenlijk stellen. Facebook is gratis, en ook zij doen van alles met je informatie, dat is waar ze al het geld vandaan halen. Als je een account linkt aan Facebook, zo'n site waar je kan inloggen met Facebook, weten zij ook dat je op die site zit, maar dat is wat je ervoor opgeeft.

Neem bijvoorbeeld het forum. Alles wat je plaatst en invult wordt opgeslagen in de database, en kan altijd worden teruggezocht (wachtwoorden zijn overig versleuteld voor de goede orde, en kan niet achterhaald worden door iemand). We doen er niets mee natuurlijk, maar het zijn wel de voorwaarden voor het gebruik van websites.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Paranoïde Privé plaats

Bericht door Pomerani »

Bij boeit het eigenlijk niet zoveel, zolang ik er geen last van krijg. :P
~ Soy la puta ama ~
Plaats reactie

Terug naar “Praten”