Harry Potter+fantasy topic

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Harry Potter+fantasy topic

Bericht door tiktokchick »

Maar als het iets duisterder wordt dan wordt het plot vaak ook intensiever, wat goed of slecht kan zijn voor de algemene verhaallijn.
En het kan ook echt diepte geven aan personages.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Harry Potter+fantasy topic

Bericht door ElvisFannetjeh »

De laatste films van Harry Potter zijn ook duister. Maar er is inderdaad veel weggelaten en verandert tov de boeken. De zesde film kon ook makkelijk in twee delen. Ik heb soms het gevoel dat je sommige dingen mist in Harry Potter als je de boeken niet kent.
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Harry Potter+fantasy topic

Bericht door tiktokchick »

Inderdaad, want de order of the phoenix (boek) ging in veel meer detail over hoe de studenten umbridge haar leven misselijk maakte.
Maar helaas hebben ze al die details eruit gelaten. :(

Gelukkig zijn er wel heel wat leuke scenes in de film zoals deze:
https://www.youtube.com/watch?v=YrAe0XI7mis
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Harry Potter+fantasy topic

Bericht door BanaanZombie »

Klopt maar ook die scene klopt niet haha xD Dat was niet tijdens een examen dat vuurwerk volgens mij. Volgens mij werd dat als afleiding gebruikt of ben ik nu in de war met dat moerras
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Harry Potter+fantasy topic

Bericht door ElvisFannetjeh »

BanaanZombie schreef:Klopt maar ook die scene klopt niet haha xD Dat was niet tijdens een examen dat vuurwerk volgens mij. Volgens mij werd dat als afleiding gebruikt of ben ik nu in de war met dat moerras
Nee, je hebt gelijk. Dat was als afleiding omdat het haardvuur van Umbridge het enige was dat niet gecontroleerd werd en dus moest Harry dat gebruiken om Sirius te contacteren. Harry had net een droom gehad over Sirius die nogal slecht afliep.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Harry Potter+fantasy topic

Bericht door BanaanZombie »

Nee die was nog weer later die droom. Met dat vuurwerk heeft hij echt met Sirius gepraat, dat was om over zijn vader te checken nadat hij in snapes herinneringen heeft gekeken
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Harry Potter+fantasy topic

Bericht door Margot »

Ik heb het niet zo voor LOTR. Wel vind ik dat The Hunger Games (THG) fantastisch in elkaar zit. Het verhaal is echt mooi en dan heb ik het niet over het liefdesgedoe maar over het deel van verzet tegen de machthebbers. Wat ergens ook wel voorkomt in de Divergent trilogie die ik ook fantastisch vind.
Afbeelding
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Harry Potter+fantasy topic

Bericht door Femke »

Ik heb de eerste drie boeken gelezen, en de laatste twee films heb ik nog niet gezien. I should feel bad haha. De films ga ik sowieso binnenkort kijken en de boeken ga ik nog wel een keer lezen. Maar dan wel in het engels.
Gebruikersavatar
Jessica Griffel
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2014, 19:50
Contacteer:

Re: Harry Potter+fantasy topic

Bericht door Jessica Griffel »

BanaanZombie schreef:Nee die was nog weer later die droom. Met dat vuurwerk heeft hij echt met Sirius gepraat, dat was om over zijn vader te checken nadat hij in snapes herinneringen heeft gekeken
@BanaanZombie:Hij sprak in het boek met Remus Lupos over zijn vader, na die gedachten van Sneep. En dat is in de film weggelaten, je ziet in de film uiteindelijk enkel dat ze naar Omber's kantoor gaan om idd te kijken of Sirius thuis is, na zijn droom, maar ze worden betrapt.

Ik heb overigens alle films in de kast staan en alle boeken in het Engels en Nederlands gelezen. Heb een adult set van de Engelse boeken en boek 1 en 2 heb ik ook nog in het Nederlands. Ook heb ik de bijboekjes alle 3.

LotR vind ik helemaal niks aan, te eentonig en te langdradig naar mijn mening. Dus ik heb The hobbit ook niet gezien, gezien dat gelinkt is met LotR.

Twilight daar en tegen vind ik ook helemaal geweldig, ik heb de boeken in het Nederlands allemaal gelezen en in de kast staan en alle films op dvd.

Voor de fantasyfreaks heb ik momenteel nog een serie in de boekenkast staan in het Engels en is geschreven door Michael Scott. The Secrets of the Immortal Nicolas Flamel. Ik ben momenteel in het derde boek van de serie bezig en ik vind het een echte aanrader voor de fantasyliefhebbers onder ons.
Afbeelding
Als je iets doet, doe je het goed!
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Harry Potter+fantasy topic

Bericht door BanaanZombie »

Ik had het ook ocer het boek haha

Nicolas Flamel? Die komt ook in Harry Potter voor :o
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Harry Potter+fantasy topic

Bericht door Margot »

Flamel heeft toch samen met Dumbledore de Steen der Wijze gemaakt?
Afbeelding
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Harry Potter+fantasy topic

Bericht door BanaanZombie »

Nee niet gemaakt, dat kan ook niet want flamel was in de 600 en Perkamentus (Dumbeldore) in de 100
Ze hebben wel veel andere dingen gedaan samen, maar de Steen der Wijzen is door alleen Flamel gemaakt
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Jessica Griffel
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2014, 19:50
Contacteer:

Re: Harry Potter+fantasy topic

Bericht door Jessica Griffel »

Klopt banaanzombie. Maar die serie staat totaal los van Harry Potter, gaat ook puur over het "leven" van Nicolaas Flamel en zijn vrouw Perenelle. Tot dusver ben ik wel erg enthousiast over de serie van Michael Scott.

Perkamentus en Flamel waren wel bevriend, zover ik me uit het eerste boek kan herinneren.
Afbeelding
Als je iets doet, doe je het goed!
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Harry Potter+fantasy topic

Bericht door tiktokchick »

Die serie van micheal scott is echt gaaf!
Bij welk boek ben je?
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
Jessica Griffel
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2014, 19:50
Contacteer:

Re: Harry Potter+fantasy topic

Bericht door Jessica Griffel »

Ik ben nu bezig in the Sorceress, boek 3 dus. De andere 3 boeken moeten nog even wachten :P
Afbeelding
Als je iets doet, doe je het goed!
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Harry Potter+fantasy topic

Bericht door Margot »

Whoops ik was verkeerd... Sorry, is al lang geleden dat ik de serie nog gelezen heb...

De Delerium Amoris trilogie is ook echt super! Ik heb het eerste boek al gelezen en het tweede heb ik voor Kerst gekregen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Praten”