Het discussie topic

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Het discussie topic

Bericht door tiktokchick »

Dit topic is voor mensen die zin hebben in een redelijke discussie over wat voor een onderwerp dan ook.

De regels:
-wees beleefd en respecteer de anderen.
-Niet schelden.
-De discussie blijt binnen dit topic.
-Geen domme opmerkingen.
-Alle opmerkingen zijn meningen, en ze verschillen per persoon. (zie bovenste)

Eerste discussie:
Ik vindt niks aan twilight doordat het bepaalde dingen aanmoedigt,zoals:
pedofielen
Anderen in hun slaap bekijken
Anti-feminisme
En je familie verwaardelozen
Enzo.

Dit is mijn mening erover.
Maar wat is jullie mening over dit onderwerp?

!
Let op:
Zodra er mensen belachelijk worden gemaakt kan men een waarschuwing verwachten.
Het moet immers wel een gezonde, leuke discussie blijven.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door Femke »

Nou ja, daar ben ik het natuurlijk niet mee eens haha. Maar ik ben benieuwd of de mensen op het forum die het hier wel mee eens zijn, dit echt zelf vinden of dat ze dit gewoon ergens gelezen hebben?
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door Sven »

Ik ben zelf geen fan van Twilight, en heb het ook nooit gezien, dus misschien zeg ik wel dingen die niet kloppen, maar ik ben ook een mens en ik wil toch mijn mening laten horen. Maar mocht er iets niet kloppen, foute aannames etc. laat het even weten.

Allereerst, als er bepaalde onderwerpen in een film/boek ter sprake komen, zegt dat niet dat het aangemoedigd wordt. Ik weet niet hoe het in de boeken /films ter sprake komt, maar het lijkt me sterk dat ze bijv. pedofilie aanmoedigen of verheerlijken. Misschien komt het er in voor en wordt er misschien op een rare manier naar gekeken, maar het lijkt me sterk dat zo'n film het echt aanmoedigt.
Anders zou ik ook kunnen zeggen "Fight Club is slecht want het moedigt mensen aan te vechten en verheerlijkt vechten met elkaar, Inception is slecht want dat moedigt problemen verzinken aan"... en dat zou ik dan bij elke denkbare film kunnen doen.

Kijk, misschien zijn de films anders en behandelen ze het onderwerp anders, maar ik denk niet dat ze dit soort dingen aanmoedigen, en dat het hoogstens als vermaakt dient. Ik ken films en boeken die mensen na een half uur wegleggen omdat het te absurd is (Fight Club, A Clockwork Orange, 1984) en veel te diep.

Naar mijn mening is er niet zoveel mis met Twilight. Ik ga het zelf nooit van mijn leven kijken, ik heb absoluut geen behoefte aan dat soort films, maar ik vind niet dat het slecht is voor het publiek ofzo.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Melody
Gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 jan 2015, 13:40
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door Melody »

Nou ja dat het pedofielen aanmoedigt is natuurlijk niet zo. Ten eerste bestaan er helemaal geen vampieren en het gaat over een vampier die 100 jaar oud is en verliefd word op een meisje van 17. Dus dat slaat eigenlijk nergens op. De leeftijd waarop hij zeg maar veranderde was 17 dus het is niet dat een man van 50 met iemand van 17 gaat. Uiteindelijk veranderd zij ook in een vampier dus dat is de issue niet meer.

En ja doordat er dingen gebeuren in de films zoals familie verwaarlozen enz, kan je er uiteindelijk wat van leren als je ziet wat er in de film gebeurd.

Al met al is het natuurlijk een fantasie film, dus gebeuren nou eenmaal aparte dingen, en je kan het leuk vinden of niet.
Everything sweet ain't sugar coated
Alis volat propriis ~
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door Pomerani »

Ik heb niks van Twilight gezien, dus hierover kan ik geen mening geven. Maar over het verheerlijken gesproken,
in een aflevering van GTST is er een personage (ik gok een jaar of 20) die heel erg in de problemen zat, ze had gelogen over een verkrachting, dat was uitgekomen en werd gehaat door bijna iedereen. Ze besloot zichzelf te snijden met een scherf van een spiegel en kreeg ineens weer alle aandacht, iedereen heeft haar vergeven en doet alsof er niks aan de hand is. Ik vind dat dit aanmoedigt om jezelf te snijden als je wil dat anderen aandacht aan je gaan schenken.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door Margot »

Ik vraag me echt af waar je dat van pedofielen gehaald hebt? Net zoals Melody zei, uiteindelijk zijn ze allebei eigenlijk 17 jaar... Dat van iemand in zijn slaap bekijken, ja dat komt er in voor. Maar als Bella dat niet gewild had, dan deed ze haar raam dicht... Dus uiteindelijk was het wel met haar toestemming.
Laatst gewijzigd door Margot op 03 jan 2015, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Melody
Gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 jan 2015, 13:40
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door Melody »

Pomerani schreef:Ik heb niks van Twilight gezien, dus hierover kan ik geen mening geven. Maar over het verheerlijken gesproken,
in een aflevering van GTST is er een personage (ik gok een jaar of 20) die heel erg in de problemen zat, ze had gelogen over een verkrachting, dat was uitgekomen en werd gehaat door bijna iedereen. Ze besloot zichzelf te snijden met een scherf van een spiegel en kreeg ineens weer alle aandacht, iedereen heeft haar vergeven en doet alsof er niks aan de hand is. Ik vind dat dit aanmoedigt om jezelf te snijden als je wil dat anderen aandacht aan je gaan schenken.
Ja dat had ik ook gezien.. Ze was verliefd op de vader van de jongen waarmee ze een kind heeft :')
Dat was idd heel erg belachelijk dat ze daarna ineens weer alle aandacht kreeg. Maarja ik snap het ook wel hoor, haar moeder is dood en d'r vader zit in de gevangenis voor moord, dan word je zelf ook wel een beetje gek
Everything sweet ain't sugar coated
Alis volat propriis ~
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door Femke »

Ik ben een onzettende Twilight liefhebber (niet zo erg als vroeger) heb alle boeken tot in den treure gelezen en alle films meer dan tien keer gekeken en dan denk ik echt niet aan pedofielen. Edward is al jaren een vampier, maar is in feite nog gewoon 17. Bella is ook 17. Dus ik snap niet echt wat daar mis mee is, en come on. Het is fantasie. Andere is hun slaap bekijken, zouden er mensen zijn die dat echt gaan doen na het kijken van Twilight, I don't think so. Bella kon makkelijk d'r raampje dicht doen en als ze tegen Edward had gezegd dat ze het niet wilde dan zou hij dat niet meer doen dus beetje een raar argument. Het anti feminisme snap ik ook niet echt? Ik kan ook geen scene bedenken waar je dat uit zou kunnen afleiden. Je familie verwaarlozen? Bella zorgt altijd voor haar vader en heeft veel contact met haar moeder. En de Cullens zijn de hechtste familie die er is. Maar ik hoor graag waarom mensen dit dan vinden, dus dat je ook met scenes en redenen komt. :D
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door tiktokchick »

Die ene jacob werd verliefd op een baby!
Dat is echt niet normaal.
Maar ja, waarschijnlijk heb ik bepaalde dingen een beetje overdreven.
Maar ik blijf toch liever uit de buurt ervan.(we hebben een vluchtende smiley nodig)
We kunnen een andere discussie beginnen, of zit ik nu vluchtgedrag te vertonen?
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door Margot »

Net zoals beschreven staat in de boeken gaat het over iets veel dieper dan liefde. Het is niet dat hij dingen zit uit te steken met die baby hé...

Edit: Precies wat Elvisfannetjeh zegt.
Laatst gewijzigd door Margot op 04 jan 2015, 14:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door ElvisFannetjeh »

Je kan pas een oordeel vellen over iets als je het echt goed kent.
Ik heb alle films van Twilight gezien, maar daarmee ken ik Twilight nog niet echt goed dus ik kan er ook geen oordeel over vellen.
Als je er ver van uit de buurt blijft, kan je dat dus ook niet.
Gebruikersavatar
Melody
Gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 jan 2015, 13:40
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door Melody »

Wat vinden jullie van het feit dat het kabinet ineens de studiefinanciering willen afschaffen voor mensen die dit jaar hun opleiding beginnen? :boos:
Ikzelf vind het persoonlijk echt onzin. Ik had grootste plannen om een opleiding in Amsterdam te gaan doen en mijn kamers te betalen van mijn stufi. Nu kan dat dus niet meer omdat ik en mijn ouders het gewoon niet kunnen betalen.. Nu moet ik dus iets anders gaan verzinnen en ik durf te wedden dat meerdere mensen dit probleem hebben. Geen opleiding ver weg kunnen doen (tenzij je zin hebt elke dag 4 uur in de trein te zitten) omdat je het gewoon niet kunt betalen.

Aan de andere kant, heb je wel veel mensen die niet naar school gaan maar wel gewoon studiefinanciering krijgen/kregen. Dus ik snap aan de andere kant wel waarom ze het doen, maar die mensen verpesten het dus wel voor andere. Wat de overheid kan doen, is beter controleren of ze ook daadwerkelijk hun lessen volgen etc. en anders de studiefinanciering van hun afpakken!

Wat denken jullie?
Everything sweet ain't sugar coated
Alis volat propriis ~
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door ElvisFannetjeh »

Even een vraagje: Gaat dit over België (Vlaanderen) of Nederland?
Het Nederlandse systeem ken ik niet zo goed, maar als leerkracht ken ik Vlaanderen natuurlijk wel zeer goed.
Gebruikersavatar
Melody
Gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 jan 2015, 13:40
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door Melody »

ElvisFannetjeh schreef:Even een vraagje: Gaat dit over België (Vlaanderen) of Nederland?
Het Nederlandse systeem ken ik niet zo goed, maar als leerkracht ken ik Vlaanderen natuurlijk wel zeer goed.
Over nederland!
Everything sweet ain't sugar coated
Alis volat propriis ~
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door tiktokchick »

Ik weet echt weinig van die studie dingen.
Maar het is echt idioot om mensen een kans op een opleiding af te pakken!
Maar misschien heb je hier wat aan.
https://www.coursera.org/
Ik weet niet waarvoor je studeert, maar je kunt daar gewoon (meestal) gratis universiteitsopleidingen volgen.
Helaas is het meeste wel in het Engels.

Je kan ook gewoon gratis talen leren als je maar weet waar je moet kijken (google) en als je Engels kan.
Dus over het algemeen zijn er altijd opties.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door Sven »

Ik heb er zelf niet echt heel veel last van als ik wil gaan studeren (ik zit nu in 5 VWO trouwens), ik wil niet op kamers aangezien ik best dichtbij huis ga studeren, en heb zelf nog aardig wat gespaard voor later.

Ja, je zit uiteindelijk wel met een lening aan je broek en ik denk dat dat het grootste probleem gaat worden. Het is niet heel veel dat je moet betalen per termijn, maar het is nog steeds een lening waar je niet makkelijk vanaf komt en dat brengt ook mogelijke economische nadelen met zich mee, zoals een hypotheek dat je moeilijk kan krijgen e.d.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Niina
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jan 2015, 14:47
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door Niina »

Sven schreef:dat brengt ook mogelijke economische nadelen met zich mee, zoals een hypotheek dat je moeilijk kan krijgen e.d.
Hier ben ik best bang voor. Dat ik later ga werken en dan uiteindelijk met een grote studieschuld blijf zitten. Natuurlijk is het afwachten van wat voor baan je krijgt, hoeveel je gaat verdienen en wat de economie gaat doen (mijn economieleraar zegt dat we niet meer in de economische crisis zitten, aangezien er een stijging is procentueel gezien).
I think you found a way to get out of bed this morning. And that makes you the strongest person I know - Nina Dobrev, The Vampire Diaries
Gebruikersavatar
Melody
Gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 jan 2015, 13:40
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door Melody »

Wel is gelukkig de rente lager geworden voor als je nu wilt gaan lenen. In plaats van 15 jaar, heb je nu 35 jaar om je lening terug te betalen en dat zou dus niet veel moeten zijn als je elke maand een klein bedrag betaald.

Wat ik ook raar vind is dat het voor het MBO wel blijft.. Iedereen gaat nu natuurlijk MBO doen omdat ze misschien HBO wel niet kunnen betalen. Hebben ze ook niet echt goed over nagedacht vind ik.
Everything sweet ain't sugar coated
Alis volat propriis ~
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door BanaanZombie »

Dat heeft met die kt vooroordelen te maken dat vmbo mensen minder te besteden hebben als vwo mensen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Melody
Gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 jan 2015, 13:40
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door Melody »

BanaanZombie schreef:Dat heeft met die kt vooroordelen te maken dat vmbo mensen minder te besteden hebben als vwo mensen
Ja idd.. dat hoeft helemaal niet zo te zijn :')
Ik had best op VWO kunnen zitten (als ik niet zo lui was geweest) maar dat had alsnog niet betekend dat m'n ouders ineens meer te besteden hadden
Everything sweet ain't sugar coated
Alis volat propriis ~
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door tarac »

Niina schreef:(mijn economieleraar zegt dat we niet meer in de economische crisis zitten, aangezien er een stijging is procentueel gezien).
.

Er is een heel kleine stijging te zien volgens het CPB, maar vergeet niet dat we dichtbij verkiezingen zitten en het CPB niet bepaald "onafhankelijk" is te noemen.
Grote kans dus dat we na de verkiezingen ineens "de waarheid" horen dat het niet zo best gaat met de economie.

Ik vrees dat het - zelfs voor hoog opgeleiden - een hele toer gaat worden om een passende werkkring (met vaste aanstelling) te vinden.
De werkeloosheid neemt af (volgens de nieuwe rekenmethode waarbij je, als je 1 uur werk in de week hebt je niet langer werkeloos bent), maar het aantal mensen die na de WW in de bijstand belandt loopt steeds harder op. Mensen in de bijstand en b.v. wajongers worden niet meegeteld als werkeloos, evenmin het enorme aantal ZZP'ers dat noodgedwongen een eigen bedrijfje gaat starten.

Alles wat door mijn generatie en de generatie van mijn ouders is opgebouwd is de laatste jaren in sneltreinvaart afgebroken.
Het is er allemaal niet beter op geworden sinds de EU en de Euro.
Gebruikersavatar
Skai
Gebruiker
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:25
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door Skai »

Het heeft in ieder geval voor grote groepen mensen vorig jaar al nadelig gewerkt. En dan bedoel ik dat het nadelig is voor ons land zelf. Ik zit namelijk op VWO en we hadden in totaal vier, bijna vijf klassen.
Dit jaar hebben we er nog maar drie (!) omdat veel klasgenoten het aan zagen komen dat de stufi er af ging. En wat hebben zij gedaan... ze zijn massaal naar havo gegaan, zodat ze dit jaar konden gaan studeren, zodat ze stufi zouden krijgen.
Het is natuurlijk een één jaar iets, want nu kan dat allang niet meer, maar toch het idee... dat voor het besluit ook maar genomen is, er al mensen naar havo gaan om stufi te blijven krijgen. Ik vind dit een heel groot voorbeeld van demotivering.

Ook word ik door school ontzettend onder druk gezet: je mag niet fout kiezen. Je mag je werk niet versloffen. Alles moet perfect. Je kan geen foute studiekeuze meer maken, of iedereen kijkt je ontzettend aan. En dat is gewoon onmogelijk; ik bedoel, schoolverlaters zijn rond de 16-18, bijna kinderen nog. Je kan het niet zo erg dwingen.
En dat wordt juist wel gedaan op scholen. Mijn mentor, mijn decaan, de directeur... peptalks dat we door moeten gaan, alles moet goed gaan, je mag geen fouten maken. En dan gaan ze daarna klagen op de leerlingbesprekingen dat de huidige 6L klassen zo tam en futloos zijn... Elke les moeten we het weer aan horen: "Jullie zijn zo futloos..."

En de uitwerking van dat alles?
Ik zie het nu al bij mezelf.

Vroeger wilde ik graag gaan studeren. Nu niet meer. Ik ben het zat, volkomen zat. Acht jaar basisschool, zes jaar middelbare school. En nu die ontzettende druk. Ik heb er gewoon geen zin meer in. De lol is eraf.

En wat gebeurt er?

Ik ga volgend jaar niet studeren. Ik heb vijf oudere broers en zussen die allemaal de universiteit doen of hebben gedaan - mijn ouders zullen gek zijn om ook maar iets voor me te gaan betalen. Heel jammer voor de overheid, ik wil niet opscheppen, maar ze hadden een goede aan me gehad. Met afgerond vijf achten op mijn rapport en geen enkele zes, hadden ze me denk ik graag willen hebben.
Spijtig, maar ik wil niet meer.
Unë jam kuq e zi, kuq e zi jam unë dhe ti
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door Sven »

@Skai weet wel dat je een keuze maakt voor de rest van je leven. Als je nu kiest, ik wil niet studeren, dan zit je tot je 67e daarmee (of nog langer, als ze de AOW leeftijd nog verder gaan verhogen) en er is dan niet zoveel meer aan te doen. Waarom neem je niet gewoon een tussenjaar, arme kindjes in Afrika helpen of ergens gaan werken... misschien dat je dan weer wat energie krijgt om weer te gaan studeren?

Ik weet zelf al heel goed wat ik later ga doen, ik heb het voor mezelf al een beetje vastgesteld. Het liefst docent filosofie (dan studeer ik wijsbegeerte in Leiden) en anders geschiedenis...
En ja, Leiden... ik woon drie kwartier fietsen/kwartier met de trein van Leiden af dus ik kan gewoon thuis blijven wonen (zolang me ouders dat willen haha, maar denk dat dat geen probleem is), en ik heb niet heel erg veel last van de lening tijdens het studeren. Pas later denk ik dat ik er problemen mee ga krijgen als ik bijv. een hypotheek wil.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door tarac »

Sven schreef:@Skai weet wel dat je een keuze maakt voor de rest van je leven. Als je nu kiest, ik wil niet studeren, dan zit je tot je 67e daarmee (of nog langer, als ze de AOW leeftijd nog verder gaan verhogen) en er is dan niet zoveel meer aan te doen.
Dat is natuurlijk een enorm misverstand.
Je kan altijd nog studeren (b.v. avondschool, internetcursussen e.d.)
Ik was 18 toen ik "pappa" werd en mijn studie HTS elektrotechniek moest afbreken om te gaan werken als magazijnbediende.
Via avondschool studie afgemaakt met 2 jaar onderbreking voor verplichte militaire dienst.
Daarna nog jaren via avondschool bedrijfseconomie, zeerecht, buitenlandse handel e.d. succesvol afgerond.
OP mijn 45ste opnieuw avondschool (computer-programmeur Cobol).
Het is dus beslist niet zo dat op je 18e je "toekomst" al vastligt.

Uiteindelijk heb ik mijn hele HTS-studie nooit in de praktijk gebruikt en ben in de transportsector blijven hangen (eigen bedrijf)
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het discussie topic

Bericht door Sven »

tarac schreef:
Sven schreef:@Skai weet wel dat je een keuze maakt voor de rest van je leven. Als je nu kiest, ik wil niet studeren, dan zit je tot je 67e daarmee (of nog langer, als ze de AOW leeftijd nog verder gaan verhogen) en er is dan niet zoveel meer aan te doen.
Dat is natuurlijk een enorm misverstand.
Je kan altijd nog studeren (b.v. avondschool, internetcursussen e.d.)
Ik was 18 toen ik "pappa" werd en mijn studie HTS elektrotechniek moest afbreken om te gaan werken als magazijnbediende.
Via avondschool studie afgemaakt met 2 jaar onderbreking voor verplichte militaire dienst.
Daarna nog jaren via avondschool bedrijfseconomie, zeerecht, buitenlandse handel e.d. succesvol afgerond.
OP mijn 45ste opnieuw avondschool (computer-programmeur Cobol).
Het is dus beslist niet zo dat op je 18e je "toekomst" al vastligt.

Uiteindelijk heb ik mijn hele HTS-studie nooit in de praktijk gebruikt en ben in de transportsector blijven hangen (eigen bedrijf)
Bij ons op school worden er hele andere dingen gezegd... als je nu niet studeert dan heb je later een probleem, eigenlijk is het heel normaal dat je studeert volgens onze school.
Kan best dat je gelijk hebt, maar naar mijn idee is studeren na je middelbare school eigenlijk best belangrijk.

Nogmaals, kan natuurlijk dat je gelijk hebt, dit soort dingen is wat ik op school te horen krijg.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Plaats reactie

Terug naar “Praten”