Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door tiktokchick »

Ik zit al een tijdje met deze vraag, En ik hoop dat dit het goede topic is.
Maar waarom zijn er zoveel mensen overgestapt van de sims 2 naar de sims 3/4?
Want ik zie bijna geen activiteit in het sims 2 gedeelte en iedereen vraagt of ik een wedstrijd kan maken voor de sims 3 of 4.
Er is toch niks mis met de sims 2?

En er zijn zo veel downloads beschikbaar die zoveel meer toevoegen (ook al moet je weten waar je moet zoeken), zoals boerderijdieren, bomen die je sim kan omzagen, bijenkorven, nieuwe planten die je sim kan opeten of verkopen, zelfs voorwerpen waarmee je nieuwe meubels kan maken! (zoals de werkbanken van gaan het maken)
En natuurlijk heb je kleren, meubels, mods enzo.

Dus waarom vinden jullie het niet meer leuk? ofzo.

PS: je moet op affinitysims, sims2artists en plumb bob keep zoeken.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door BanaanZombie »

Ik vond sims 2 altijd erg leuk en ik wil hem wss weer erbij gaan installeren, misschien :P
Vooral om gaan het maken en op reis
Ik heb sims 2 heel kang door gespeeld nadat sims 3 uit kwam. Pas bij jaargetijden ben ik sims 3 gaan spelen

Wat mij heel erg hindert bij sims 2 zijn de laad schermen overal en grafisch vind het spel niet zo heel mooi meer. Ik hou van de open wereld bij sims 3.
Op het moment speel ik 3 en 4, maar ik heb een erg vol rooster dus naast school heb ik sowieso al erg weinig tijd. Het meeste is nu 4 omdat die niet zo vastloopt als sims 3 bij mijn laptop haha
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door tarac »

Mijn vrouw is een fervent Simster vanaf Sims-1.
Sims-1 speelde vlekkeloos op een oude computer. Het moest wel een heel oud exemplaar zijn wilde het niet aan de eisen voldoen.
Sims-2 stelde hogere eisen, dus er moest een nieuwe computer (laptop) komen. Jarenlang probleemloos gespeeld.
Sims-3 was weer een tandje hoger, liep regelmatig vast, dus wéér een nieuwe laptop. Prima spel, mankeerde maar weinig aan.
Sims-4 stelt geen hogere eisen, dus deze keer geen nieuwe computer hoeven te kopen. Maar door het uitblijven van echte uitbreidingen dan toch maar teruggevallen op Sims-3 en eigenlijk alle interesse in Sims-4 ( definiteif ?) verloren.

Zelf speel ik nauwelijks met de Sims. Ik ben in Sims-1 blijven hangen omdat het nog steeds het meest EEN SPEL is en geen, zoals ik het altijd maar noem, elektronisch poppenhuis waar je met behulp van een paar cheats je Sims dagenlang onbeheerd kan laten spelen.
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door Femke »

Ik heb altijd Sims 2 gespeeld, maar laatst startte ik het op en ik had er gewoon geen lol meer in. Toen ben ik Sims 4 gaan spelen. Maar misschien stap ik binnenkort gewoon weer over naar Sims 2. Dat blijft toch echt mijn favoriet.

Daar bij komt dat Sims 4 de nieuwste Sims is dus ja, dat spelen natuurlijk de meesten mensen. Of ja, heel veel mensen spelen nog Sims 3 maar veel mensen zijn Sims 2 wel een beetje vergeten denk ik.
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door tiktokchick »

Misschien moet ik wat 'download showcase' video's en een youtube account gaan maken.
Want er zijn echt zoveel fantastische dingen voor de sims 2, en het is jammer dat zoveel mensen het niet zien.
Femke, Kijk hier eens, misschien geeft dit genoeg inspiratie om te gaan spelen.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door Femke »

Haha, trust me. Ik ken het allemaal al.
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door ElvisFannetjeh »

Ik zal Sims 2 niet laten vallen voor 3 of 4. Ik speel het niet veel, maar maak er ontzetten veel nieuwe dingen voor.
Voor Sims 3 is dat nooit gelukt, maar met dingen te maken voor Sims 4 ben ik nu wel begonnen.
Spelen doe ik dan ook meer met Sims 3 en Sims 4 hoewel ik dat ook niet opgegeven heb met Sims 2.
Je hoort het al... Veel te veel te maken en te spelen en veel te weinig tijd.
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door Margot »

Tot een paar maanden geleden speelde ik Sims 2 en 3, meestal speelde ik de 2 wanneer Sims 3 vastliep of uitviel etc. Maar sinds die problemen opgelost zijn speel ik eigenlijk geen Sims 2 meer plus ik heb het verwijderd van mijn pc, ik denk wel dat ik het op mijn andere pc ga installeren wanneer ik weer eens meer tijd heb, want de laatste tijd speel ik amper Sims...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Katy Perry
Gebruiker
Berichten: 152
Lid geworden op: 22 nov 2014, 18:47
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door Katy Perry »

Ik speel alleen sims 3 en 4 omdat toen ik de sims ontdekte was de sims 3 al een tijdje uit dus ik vroeg het voor m'n verjaardag. Nu wilde ik ook graag de sims 4 hebben dus vroeg ik die voor mijn laatste verjaardag. Ik ben wel van plan in de toekomst sims 2 en misschien sims 1 te kopen omdat ik dat ook graag wil spelen ;p En ik speel ook weinig sims want ik heb een druk rooster en ik heb schoolexames dus ik moet eigelijk altijd leren voor een examenweek.
Katy Perry, Melanie Martinez, Space, Disney, Cartoons and Anime are my shit
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door Margot »

Ik speel nu terug Sims 2 :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door tiktokchick »

Margot- Helaas zijn er hier geen dansende smileys, maar als er 1 was dan zou ik die hebben gebruikt.
Katy Perry- Veel succes met je examens, Je kan de sims 2 voor heel weinig op rommelmarkten of sites zoals marktplaats kopen, alleen appartementenleven is heel moeilijk te vinden.
ElvisFannetjeh- Ik ken het probleem....(zo'n grote to-do lijst :frons: )
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door Femke »

Ik heb besloten weer Sims 2 te gaan spelen, dit weekend even mijn download folder terug opbouwen (ik huil nu al) en dan kan ik weer beginnen yes.
aniles18

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door aniles18 »

Ik vind persoonlijk de Sims 1 nog altijd de leukste, de Sims 3/4 zijn dan visueel wel stukken mooier, toch vind ik dat de Sims 1 nog altijd zijn charmes heeft. Het is echte nostalgie wanneer ik de Sims 1 nog eens speel. :D
Gebruikersavatar
Margot
Gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:21
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door Margot »

Wel, ik ben ook blij dat ik op mijn ene pc de Sims 2 heb staan alles loopt zo soepel :D
Op mijn andere pc staat de Sims 3 en dat gaat wat minder soepel ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
miss.a.sparrow
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2014, 17:46
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door miss.a.sparrow »

ik vind de sims 2 nog steeds de leukste, nu al helemaal sinds orgin toen alle uitbreidingspakketen als gratis download gaf.
sims 3 vind ik juist niet zo leuk, sims 4 verraste mij en vind ik wel aardig.(alleen heb ik daarvan de gedownloade versie en verdwijnen mn gezinnen steeds...) ik begon ook bij de sims 1 en ik zit er wel aan te denken om die weer te installeren maar 4 sims spellen vind mijn oude laptop niet zo tof :afschuw:
verslaaft sinds de sims 1
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door Pomerani »

Ik heb Sims 2 (alle spellen gekocht in de winkel) heel lang gespeeld, ik denk dat ik begonnen ben nadat Sims 3 uitkwam. Of iets eerder misschien.
Toen mijn computer problemen had, moest de computer reset worden en daarbij zijn al mijn opgeslagen gegevens voor de Sims 2 én 3 (alles gedownload) verloren gegaan. (ik was een paar maandjes bezig met Sims 3) Ik had geen zin meer om alle downloads die ik had op te zoeken en weer opnieuw te beginnen. Ook vond ik Sims 3 meer mogelijkheden bieden.
Ik mis de Sims 2 nog steeds. Het liep wat soepeler en de dingen zoals een bedrijf hebben mis ik heel erg in de Sims 3. Misschien zal ik ooooit weer eens de Sims 2 gaan installeren, maar daar heb ik nu niet zo'n behoefte aan, omdat ik er nog steeds de pest in heb dat mijn spel weg is. (thanks to de monteur die had beloofd van alles een back-up te maken maar het niet deed)
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Ollie.2000
Gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 nov 2014, 10:33
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door Ollie.2000 »

Ik heb nog best lang sims 2 gespeeld. maar je wilt toch een beetje bij de tijd blijven en dus ga je de sims 3 spelen en die vindt ik (nog steeds) heel leuk. voor mij gaat het dan ook om het grafisch gebeuren. ;)
"if it weren't for the noobs, the rest of us would look really bad"
MarijeeeXsims2
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2015, 17:11
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door MarijeeeXsims2 »

Ik speel ook nog steeds sims 2, vind het nog steeds erg leuk (als ik het niet té vaak speel). Ik heb voor een tijdje, 1week, sims 3 gehad, alleen ik vond het toch wat tegenvallen en toen ben ik weer sims 2 gaan spelen.
Maar nu begint sims 2 toch weer wat te vervelen en wil ik graag sims 3 of 4 spelen, ik weet alleen nog niet welke. Vinden jullie sims 3 of 4 leuker?
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door garapoes »

Ik zelf vind 4 leuker dan 3! Maar 2 weer leuker dan 4.
Gebruikersavatar
yourFavorite
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2014, 19:33
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door yourFavorite »

Ik ben sims 3 gaan spelen omdat er nu een vrije wereld is, zonder laadschermen. Dat vond ik zoveel beter!
Nu heb ik sims 4 even gespeeld, maar dat beviel me toch niet zo goed. Misschien omdat ik de uitbreidingen van sims 3 mis, maar ik vind de sims ook mooier dan bij sims 4
I'm an outline of a vision.
Gebruikersavatar
Gympie
Gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 jan 2015, 20:23
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door Gympie »

Wij speelden (vrouw, kind & man allemaal op eigen account en eigen werelden) Sims1 en 2 en later Sims3 (alle uitbreidingen dankzij jullie) maar vinden Sims4 wat makkelijker met bouwen maar omdat de uitbreidingen nog in de kinderschoenen staan dus nog ff moeten wachten vallen we terug op Sims3.
Nu hebben we onlangs Sims3 van de laptop verwijderd (320GB raakte aardig vol) en wouden op de externe schijf installeren via originele Sims3 Basis schijf en dan de rest er achteraan, nu best spijt van deze radicale opruiming want moment dat we de originele schijf installeren (en na opstarten werkt hij) en de laatste patch er op plaatsen werkt hij niet meer, dan alles verwijderen via REVO en dan downloaden van Origin maar dan met starten van het eerste spel krijgt hij zelfde melding en werkt ook niet (ook niet op de interne schijf van de laptop), dus moet alles weer op de interne schijf die aardig vol WAS en dan weer vol wordt, hebben het idee dat Sims3 niet lekker draaien vanaf een externe harde schijf terwijl Sims4 daar vanaf prima werkt
Zelfs het probleem bij EA voorgelegen en die weten het ook niet, mooi he en alles heeft probleemloos gewerkt, okay beeld haperde weleens maar niet heel storend ondanks 1GB videokaart.

Het is nu op de laptop spelen met Sims4 en op de vaste computer Sims3 en Sims4, toch geven we niet op om Sims3 op de extrene schijf te krijgen maar om op het onderwerp terug te komen, Sims3 met al de uitbreidingen en beeld is veel mooier als Sims2 (das persoonlijk) en Sims4 wint nog wel als de uitbreidingen er eenmaal zijn.

Veel Sims plezier alle
Denk aan de 3x S
Surf & Seks Safe
Eslimoni
Gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2015, 11:12
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door Eslimoni »

Jaren lang heb ik Sims2 gespeeld, alleen stoorde het mij dat er niet een open wereld was. Dit heb je bij Sims3 wel, dat vind ik het leukste er aan. Ik ga ook geen sims4 spelen, sims3 is in mijn ogen perfect. Ik hoop stiekem dat er nog uitbreidingen komen. :)
Nickiej
Gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2015, 16:57
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door Nickiej »

Ik heb echt ontzettend lang Sims 2 gespeeld, maar uiteindelijk werd de computer langzamer en kocht ik een eigen laptop en dacht ik: toch eens Sims 3 gaan proberen, nadat het met downloaden nogal gefaald was heb ik de Sims 3 gekregen en ben ik het gaan spelen. Sindsdien ben ik Sims 3 fan. Het voordeel van de Sims 3 is de open wereld waardoor ik dus niet elke keer die laadschermen krijg en dat de buurt ook mee verouderd, bij de Sims 2 switchte ik heel vaak van familie (ik had een familie met 10 kinderen) zodat de volgorde van waarin ze ouder werden dan klopte. Ik ben wat dat betreft echt heel raar, het moest gewoon kloppen. Ik zou best nog wel eens weer Sims 2 willen spelen, maar ik denk dat ik uiteindelijk terugval naar 3.

De Sims 4 lijkt me niet zo leuk omdat ik in het begin steeds hoorde over bugs waardoor de game niet goed werkte en dingen die er nog niet bij in zaten. Misschien ga ik het ooit proberen, maar ik red me nu nog prima met de Sims 3 en ben dik tevreden :P Ik mis alleen de allerlaatste uitbreiding van de Sims 3 nog :(
Het leven biedt vele wegen, je moet ze alleen durven te betreden.
Gebruikersavatar
roosxvester
Gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2014, 16:29
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door roosxvester »

Ik heb ook een tijd sims 2 gespeeld omdat ik die van een vriendin had gekregen (incl. bijna alle uitbreidingspakketten). Ik vond (en vind) het een geweldig spel. Maar toen ik overstapte op sims 3, vond ik sims 3 eigenlijk nog 'geweldiger'. Vooral de open wereld vind ik geweldig en mis ik echt bij sims 2 (en sims 4). Ook de Create A Sim vind ik bij de sims 3 veel leuker dan bij de sims 2. En je hebt gewoon veel meer opties, en dingen om te doen bij de sims 3. Ik vind de sims 3 gewoon net iets spectaculairder!
joepi14
Gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 dec 2014, 13:15
Contacteer:

Re: Waarom is bijna iedereen overgestapt op sims 3/4

Bericht door joepi14 »

ik speel speel tussen door de sims 3. Maar met de vele uitbreidingen (vooral exotisch eiland) gaat het ook wat trager op de pc en ook regelmatig een de foutcode 12. Dat is niet leuk.
Maar de sims 3 vindt ik wel leuk met de leuke dingen die je kan doen, nog steeds niet alles ontdekt. (ook niet bij sims 1 denk ik en ook niet bij de sims 2)
Soms zit ik er nu wel eens over na te denken om de sims 2 terug te installeren omdat daar ook leuke dingen in zitten. Maar dan zit ik weer te denken zodra dat ik die installeer zal er wel iet zijn dat ik toch liever de sims 3 speel.
Maar zo heeft alles zijn voor en nadelen he.
Plaats reactie

Terug naar “Praten”