Het langste verhaal van Donald duck/Mickey/Goofy!

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
maramsp
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 dec 2014, 23:16
Contacteer:

Het langste verhaal van Donald duck/Mickey/Goofy!

Bericht door maramsp »

Dag beste mensen.

Aangezien dit gewoon te leuk is om niet te plaatsen heb ik voor fans van Disney, en in het bijzonder de avonturen van Donald/Dagobert/de neefjes en Mickey/Goofy, goed nieuws.
Er is namelijk een zeer lang verhaal van Italiaanse afkomst wat echter nog niet in het Nederlands is vertaald.
Ik dacht dat daar maar eens verandering in moest komen, en wilde niet afwachten totdat de professionals het gaan doen, dus begon ik er zelf maar aan.
Ik moet er wel bij zeggen dat dit slechts "fanwerk" is, en dat ik er verder niks mee wil, behalve dat wij Nederlanders het ook kunnen lezen.
Vandaar dat ik de updates al op bbmcdrake en cafemickey (beide disney forums) heb geplaatst, maar ik dacht dat er hier ook wel mensen waren die van de verhalen houden.

Is dit dus het geval, dan kan je je gaan verheugen op een kleine 350 pagina's gevuld met een doorlopend verhaal verdeeld over 12 hoofdstukken.

Het gaat over dat Professor Zapotec, samen met Mickey en Goofy het bestaan ontdekken van de steen van de dierenriem. Deze steen bestaat uit 12 losse stenen, die samen de steen vormen waarmee je de toekomst kunt voorspellen.
Een andere professor, genaamd Zodiacus verdeelt de 12 stenen over zijn leerlingen, en vraagt ze een jaar later weer terug te keren met de stenen zodat hij zijn opvolger kan kiezen. Uiteraard gaat dit volledig mis, en gaan Mickey en Goofy (en vanaf het tweede hoofdstuk, samen met Dagobert, Donald, en de neefjes) op zoek naar de stenen.

Echter krijgt Boris boef hier ook lucht van, en mengt die zich ook in de strijd!

Maar goed, veel te veel tekst hier alweer, dus hier de link met de eerste 3 hoofdstukken, waterman, schorpioen en leeuw!

https://www.dropbox.com/s/bymqwq4r7pjaa ... ..pdf?dl=0

Veel plezier met het lezen er van.

Groetjes van Martijn

ps Ik heb een mail naar de redactie van het Donald Duck weekblad gestuurd of dit zomaar mag, het vertalen van het verhaal. Zo lang ik niks terug heb, ga ik er van uit dat het is toegestaan. Mocht ik een email terug krijgen met het antwoord op deze vraag, pas ik de berichten hier aan en zal ik, als het nodig is, de links verwijderen!

pps Je hoeft je niet te registreren bij dropbox. Gewoon het aanmeld scherm popup dingetje weg klikken, dan op downloaden, en vervolgens weer dat pop up ding wegklikken. Het maakt het wel makkelijker als je wel geregistreerd bent daar, want dan heb je de pop up dingetjes niet.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Het langste verhaal van Donald duck/Mickey/Goofy!

Bericht door Sven »

Martijn je bent mijn held hahaha
Ik ben een groot fan van de strips, heb zelf ook een grote collectie staan hier, en nieuwe verhalen zijn altijd leuk om te lezen.
De vertaling ziet er goed uit, bedankt! Ik hoop dat ze het bij het weekblad ook leuk vinden!
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
maramsp
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 dec 2014, 23:16
Contacteer:

Re: Het langste verhaal van Donald duck/Mickey/Goofy!

Bericht door maramsp »

Zo! Het is alweer een paar dagen geleden dat ik de laatste versie heb gepost, maar dat maak ik nu "dubbel" en dwars goed!
Waar in het de laatste versie slechts 3 sterrenbeelden terug gevonden waren, is het in de versie die bij deze post zit, zes! De helft van het hele verhaal dus!

Ook heb ik de eerste pagina aangepast met waar ik de oorspronkelijke tekenaar en schrijver vernoem.

Maar goed, in deze nieuwe editie gaan we naar het circus voor het sterrenbeeld Leeuw, gaan we naar de ruimte voor het sterrenbeeld Maagd, en gaan we naar Hawaï voor het sterrenbeeld Vissen!

Geniet er van zou ik zeggen!

https://www.dropbox.com/s/bymqwq4r7pjaa ... ..pdf?dl=0

Groetjes van Martijn

ps. De oude versie staat niet meer op mijn dropbox! De versie in de laatste post van mij zijn steeds de laatste, en bevatten al mijn werk tot dusverre!

pps. Je hoeft je niet te registreren bij dropbox. Gewoon het aanmeld scherm popup dingetje weg klikken, dan op downloaden, en vervolgens weer dat pop up ding wegklikken. Het maakt het wel makkelijker als je wel geregistreerd bent daar, want dan heb je de pop up dingetjes niet.

ppps. Tijdens het eerste nalezen heb ik nog wat foutjes gevonden. Deze zullen in een volgende (mini) update verholpen worden

pppps. Ik heb ondertussen ook contact gehad met het weekblad van Donald Duck! Ze hebben mij gezegd dat ik gewoon door kan gaan met vertalen! En ik mag het ook op de "fora" aanbieden voor jullie allemaal!
Plaats reactie

Terug naar “Praten”