HELP mijn laptop doet het niet meer!!

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Krusty
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 dec 2014, 18:49
Contacteer:

HELP mijn laptop doet het niet meer!!

Bericht door Krusty »

Oke.. mijn laptop start dus niet meer op.
Ik was zonet mijn laptop van binnen aan het schoonmaken (voor de eerste keer) want is zag het stof door de filter heen.
Ik had al een filmpje opgezocht hoe het moest.
Ik haal de achterkant eraf en heel voorzichtig de filter en begin schoon te maken.
ik heb geen water gebruikt of schoonmaak middelen.
Heb onder de filter en de filter zelf met een keukenrol doekje om een nagelvijl gewikkeld en zo schoongemaakt daarna met een klein borsteltje en de stofzuiger op de slapste stand. achterkant er weer opgeschroefd, accu weer er in. ik was zo blij dat ik eindelijk klaar was. ik druk op het aanknopje en hij doet niks! :huilen: Ik heb het allemaal echt heel voorzichtig gedaan en heb alles weer stevig vast geschroefd
kan iemand me helpen?
Gebruikersavatar
Krusty
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 dec 2014, 18:49
Contacteer:

Re: HELP mijn laptop doet het niet meer!!

Bericht door Krusty »

hier even een paar foto's ik weet niet of iemand hier wat mee kan.

oh ze doen het niet, ik post dit op mijn mobiel denk dat het daar aan ligt.
ik zal ze later via mijn ouders laptop versturen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: HELP mijn laptop doet het niet meer!!

Bericht door tarac »

Lynny schreef:Oke.. mijn laptop start dus niet meer op.
Ik was zonet mijn laptop van binnen aan het schoonmaken (voor de eerste keer) want is zag het stof door de filter heen.
Ik had al een filmpje opgezocht hoe het moest.
Ik haal de achterkant eraf en heel voorzichtig de filter en begin schoon te maken.
ik heb geen water gebruikt of schoonmaak middelen.
Heb onder de filter en de filter zelf met een keukenrol doekje om een nagelvijl gewikkeld en zo schoongemaakt daarna met een klein borsteltje en de stofzuiger op de slapste stand. achterkant er weer opgeschroefd, accu weer er in. ik was zo blij dat ik eindelijk klaar was. ik druk op het aanknopje en hij doet niks! :huilen: Ik heb het allemaal echt heel voorzichtig gedaan en heb alles weer stevig vast geschroefd
kan iemand me helpen?
Sluit hem eens aan op de stroom, doet ie het dan wel, dan accu verwijderen en opnieuw plaatsen.
Het komt regelmatig voor dat de accu niet volledig contact maakt.
Gebruikersavatar
Krusty
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 dec 2014, 18:49
Contacteer:

Re: HELP mijn laptop doet het niet meer!!

Bericht door Krusty »

als ik 'm aan de stroom zet brand er wel een lichtje, ik heb de accu al een paar keer er in en er uit gehaald maar hij doet niks
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: HELP mijn laptop doet het niet meer!!

Bericht door tarac »

Doet het helemaal niks of eerst wel een beetje en daarna niet meer ?
In dat laatste geval zou je kunnen proberen de laptop te starten met een originele Windows CD of met een rescue disc.
Het kan zijn dat je tijdens het schoonmaken statische elektriciteit hebt veroorzaakt en dat daardoor de boot-sector of de BIOS beschadigd is .
Een nagelvijltje kan magnetisch zijn, daarom nooit met metalen voorwerpen in een computer klungelen, gebruik iets van hout of plastic.

Verder stel je dat je met keukenpapier hebt gewerkt. Daar kunnen stukjes van afbreken die b.v. de ventilator blokkeren.
Gebruikersavatar
Krusty
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 dec 2014, 18:49
Contacteer:

Re: HELP mijn laptop doet het niet meer!!

Bericht door Krusty »

Oh, sorry ik zou de foto's uploaden maar ze doen het weer niet.
Bij de status staat een uitroepteken net als de vorige keer.
Mijn excuses.

Nee hij doet helemaal niks.
Wat is een Windows CD of een rescue disc?

Oh nee ik baal echt verschrikkelijk!
Als dat zo is,, dat zo'n boot-sector of BIOS beschadigd is, is de laptop dan helemaal stuk?
Of kan ik hem laten maken?
Ik altijd met mijn domme hoofd :ergboos:
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: HELP mijn laptop doet het niet meer!!

Bericht door tarac »

Een windows CD is dus een CD die je meestal bij de aanschaf van een computer krijgt (tenzij de fabrikant een herstel-partitie op je harde schijf heeft gezet).
Zo heb ik hier originele CD's liggen van Windows 3.11, Windows 95, Windows 98, Windows XP, Windows Vista, Windows 7 en Windows 8.
Standaard staat startup zo ingesteld dat de computer eerst kijkt of er een opstartbare CD geplaatst is, zo niet, dan wordt van de harde schijf gestart.

BIOS kan vaak gereset worden door het knoop-batterijtje te verwijderen, computer aan- en weer uitzetten en dan het batterijtje weer te plaatsen.
Zodra de BIOS weer werkt, computer start dan weer normaal of gedeeltelijk op, kan indien nodig de boot-sector weer gevonden worden.

Dat van het batterijtje wist ik zelf ook niet, maar een jaartje geleden had ik ook een verkeerde BIOS instelling waardoor de computer "dood" was.
Ik bracht hem naar een reparateur (Yorcom), die deed de truc met de batterij en computer werkte weer volledig, kosten € 15,00
maramsp
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 dec 2014, 23:16
Contacteer:

Re: HELP mijn laptop doet het niet meer!!

Bericht door maramsp »

Heb je ook echt goed opgelet dat je niks per ongeluk iets te hard hebt aangeraakt?
Ik weet niet wat voor laptop je hebt, maar het kan maar zo zijn dat je iets per ongeluk hebt aangeraakt wat dan niet meer goed vast zit, en dat kan het dan zijn dat je lappy het niet meer doet..
Als het gewoon een kabeltje binnen in is dat los is geschoten is dat zo opgelost.
Is het echter een zekering op 1 van je componenten heb je een groter probleem..

Ik wou ook zeggen/vragen of je er nog garantie op had.. Maar als je die wel had, is die nu verlopen omdat je het zegel verbroken hebt helaas..

Maar goed, die foto's (die het nog steeds niet doen) maken het wel makkelijker :)

Groetjes van Martijn
Gebruikersavatar
Krusty
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 dec 2014, 18:49
Contacteer:

Re: HELP mijn laptop doet het niet meer!!

Bericht door Krusty »

maramsp schreef:Heb je ook echt goed opgelet dat je niks per ongeluk iets te hard hebt aangeraakt?
Ik weet niet wat voor laptop je hebt, maar het kan maar zo zijn dat je iets per ongeluk hebt aangeraakt wat dan niet meer goed vast zit, en dat kan het dan zijn dat je lappy het niet meer doet..
Als het gewoon een kabeltje binnen in is dat los is geschoten is dat zo opgelost.
Is het echter een zekering op 1 van je componenten heb je een groter probleem..

Ik wou ook zeggen/vragen of je er nog garantie op had.. Maar als je die wel had, is die nu verlopen omdat je het zegel verbroken hebt helaas..

Maar goed, die foto's (die het nog steeds niet doen) maken het wel makkelijker :)

Groetjes van Martijn
Nee ik heb allang geen garantie meer, mijn laptop is echt al heel oud ik denk wel 5 jaar maar ik weet niet zeker.
Het zou kunnen dat er iets is los geschoten maar ik heb wel super voorzichtig gedaan.
Ik ga zo weer even in mijn laptop kijken, maar ik heb er niet veel verstand van.
Ik heb hier wel iemand in het dorp die mijn laptop al verschillende keren heeft gerepareerd, dus ik kan ook nog altijd naar hem toe.
Ik heb een Acer maar ik weet de volledige naam niet.
Ik kan jammer genoeg nog steeds geen foto's uploaden ik zou niet weten waarom, hij laad eerst wel maar dan komt er een uitroepteken, sorry
Plaats reactie

Terug naar “Praten”