Ik mag geen hamster :(

Hier kan je over dingen praten die niets met de Sims te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilse
Gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2014, 07:45
Contacteer:

Ik mag geen hamster :(

Bericht door Ilse »

Hoi, ik wil heeeeeeeeeel graag een hamster maar het mag van mijn ouders niet.
Mijn vader zegt dat het stinkende rot beesten zijn en dat er zolang hij hier nog woont er nooit een hamster zou komen :huilen: Mijn moeder wil geen hamster omdat ze zegt dat we al genoeg huisdieren hebben. En ja, we hebben al een konijn, een kat en twee vissen, maar alsnog! Dat konijn spartelt als een gek en durf ik amper op te pakken, de kat is al 18 en doet niets anders als slapen en die vissen zijn gewoon saai. Je kan me nu verwend noemen, maar ik zeg dit gewoon alleen even omdat ik er ontzettend van baal. Weet iemand misschien wat ik kan doen om ze over te halen? Ookal is de kans dat ik ze over kan halen super klein, tips zijn altijd welkom.
Ilse
Sims 3
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Ik mag geen hamster :(

Bericht door Pomerani »

Ten eerste, deze vraag had je ook kunnen stellen in het offtopic-topic.

Aan de reactie van je vader te horen, wil hij absoluut geen hamster en ik denk dat het moeilijk wordt om hem echt te overtuigen. Hetzelfde met je moeder, maar dan zou je misschien een hamster kunnen kopen als er een paar huisdieren overlijden. Of je verkoopt ze, maar dat is een heel gedoe en wordt best moeilijk denk ik.
Je zegt dat je konijn erg spartelt en je hem amper durft op te pakken.. Hamsters kunnen ook zo zijn. Denk eraan dat het nachtdieren zijn, dus ze zullen niet erg actief zijn overdag. Ik denk zelfs dat konijnen leuker zijn dan hamsters, maar ieder zo zijn mening.

Of je iets aan mijn briljante advies heb, weet ik niet.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Ik mag geen hamster :(

Bericht door Sven »

Hoe oud ben je? Ik gok 11 of 12.
Ik wil je niet over één kam scheren maar als je eenmaal een hamster hebt je hem een week lief vindt en je de hele dag met hem bezig bent maar als hij eenmaal gaat vervelen... een hamster is geen speelgoed.
Ik denk dat je ouders dit ook weten, en bang zijn dat je hem gaat verwaarlozen als hij saai aan het worden is (zeg alsjeblieft niet "nee dat gaat niet gebeuren want een hamster gaat nooit vervelen" want als ik jouw bericht lees weet ik dat dit gaat gebeuren). Zorg er daarom voor dat je redelijk bent naar je ouders, en bijv. zegt "als ik de hamster ga verwaarlozen dan mogen jullie hem weghalen". Laat zien dat je de ernst van de verzorging van zo'n beest is.

En echt, als je ouders weigeren dat je een hamster neemt... accepteer het. Over een paar weken ben je het toch zat en over een paar maanden hoef je geen hamster meer.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Ik mag geen hamster :(

Bericht door Femke »

Ik dacht dat dit een Sims related forum was. Maar oké. Je ouders hebben waarschijnlijk gelijk. Jij bent die hamster over een kleine twee weken weer beu.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Ik mag geen hamster :(

Bericht door Bee »

Femke schreef:Ik dacht dat dit een Sims related forum was.
Op het Board 'Overig', 'Praten' is het toegestaan om over andere dingen dan Sims te praten.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Ollie.2000
Gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 nov 2014, 10:33
Contacteer:

Re: Ik mag geen hamster :(

Bericht door Ollie.2000 »

Ik heb ook een hamster gehad, ik wouw er toen eentje heel graag alleen mocht het niet van mijn moeder maar wel van mijn vader. Toen hadden we ze toch gekocht :lekkerpuh: (want ik had mijn moeder overgehaald) maar 2 weken later ofzo wordt het gewoon saai.. het zijn idd nachtdieren en overdag zie je ze bijna niet.. of je moet ze oppakken maar niet vrijwillig. en denk eraan dat je de kooi (of hoe je het wilt noemen) moet verschonen! En als je het saai begint te worden.. dan heb je daar ook geen zin meer in en ja.. dan gaat het stinken :knipoog: je moet er wel goed over nadenken hoor :duimomhoog:
"if it weren't for the noobs, the rest of us would look really bad"
Gebruikersavatar
Katy Perry
Gebruiker
Berichten: 152
Lid geworden op: 22 nov 2014, 18:47
Contacteer:

Re: Ik mag geen hamster :(

Bericht door Katy Perry »

Zeuren heeft geen zin. Zo heb je kans dat je ouders boos worden en dat je helemaal geen hamster meer mag (Ik zeurde helaas te veel over disneyland dus daar gaan we niet meer heen :huilen: ).Als je iemand kent met een hamster kun je vragen of je daar een weekje ofzo op mag passen. Als dit goed gaat zien je ouders misschien wel dat je er goed voor zorgt en mag je misschien wel een hamster. Ik vind eerlijk gezegd hamsters niet zo leuk omdat ze vaak slapen als je wakker bent. Als je toch een hamster krijgt moet je geen kleine hamster nemen zoals een dwerghamster want kleine hamsters zijn minder leuk en bijten sneller. Grote hamsters zijn liever. Je kat is al 18 en dat is al best oud voor een kat en daarom slaapt ie zoveel. Waarschijnlijk overlijd die snel. Misschien dat je dan een ander huisdier mag. Ik vind zelf katten heel leuk en een kitten (of puppy) is voor elk gezin wel geschikt. Ik denk dat het leuker is om een kitten te nemen, omdat je daar lekker mee kan knuffelen(Dat kan bij een hamster niet goed). Kittens hebben ook veel slaap nodig, maar als ze wakker zijn kan je lekker met ze spelen want kittens spelen ook heel veel. Als de kitten dan wat ouder is heeft hij minder slaap nodig en kun je er meer mee spelen. Met een hamster kan je eigenlijk niet spelen want daar zijn ze te klein voor. Ik wilde vroeger ook heel graag een hamster en ik ben blij dat ik geen hamster heb genomen want na een jaartje ofzo wilde ik geen hamster meer omdat ik ze toen saai vond. Als ik wel een hamster had genomen zat ik er nog een paar jaartjes aan vast. Of je gaat net zo als ik naar een middelbare school waar ze dieren hebben, zo weet je welke dieren je wel en niet leuk vind en kan je met ze allemaal knuffelen :p
Ik wens je veel succes met je (toekomstige) dieren en hopelijk is er toch nog wat wat het konijn, de kat en de vissen leuk maakt.
Katy Perry, Melanie Martinez, Space, Disney, Cartoons and Anime are my shit
Gerrelt
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 dec 2014, 12:02
Contacteer:

Re: Ik mag geen hamster :(

Bericht door Gerrelt »

of neem gerbils, dat zijn geen nachtdieren
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Ik mag geen hamster :(

Bericht door tarac »

Ik heb ooit eens een stelletje hamsters gekocht voor in mijn buiten-voliere.
Leek mij leuk zo van die scharrelde beestjes op de bodem.

Gekocht - in de kooi geplaatst - groeven zich in - nooit meer gezien.
Nickiej
Gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2015, 16:57
Contacteer:

Re: Ik mag geen hamster :(

Bericht door Nickiej »

Wij hebben een keer een week een oppashamster gehad, een jonge hamster. Je kunt ze veel leren, maar je zult hem ook echt eens moeten schoonmaken (ze kunnen echt enorm stinken). We hadden tegelijk 2 oppasmuizen (dan toch liever de hamster) en we hebben zelf een schildpad (erg leuke interactie trouwens tussen de hamster en de schildpad, haha! De hamsterkooi stond voor de schildpaddenbak en de hamster klom elke keer omhoog waardoor die dus de aandacht kreeg van de schildpad en dan liet de hamster zich vallen en hoorden we PLONS omdat de schildpad schrok of keek waar de hamster ineens was, hilarisch als je het gezien had :P ). Persoonlijk vind ik hamsters wel leuk, maar zelf 1 hebben brengt ook een stukje verantwoordelijkheid mee en wat ik hier ook vaker lees vaak is na een paar weken de 'leuk' eraf (dat heb ik heel erg met Gameboys e.d. ;) ). Die oude kat wil toch vast zo af en toe nog wel een beetje knuffelen toch?
Het leven biedt vele wegen, je moet ze alleen durven te betreden.
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Ik mag geen hamster :(

Bericht door Lurania »

Wij hebben vroeger twee hamsters gehad- we dáchten twee vrouwtjes, maar binnen de kortste keren hadden we er minstens vijftien, oeps!- omdat zowel mijn zus als ik er graag één wilden.. Het bleek echter geen goede optie te zijn, want ze probeerden elkaar op te eten (de vader de jonkies, zielig!) en dus hadden we uiteindelijk twee kooien tot we de meeste hamsters verkocht hadden.

De hamster die bleef als enige vond het eigenlijk helemaal niet fijn om in een huis opgesloten te zijn.. Hij heeft de twee/drie jaar van zijn leven alleen maar geprobeerd uit zijn kooi te ontsnappen. Je moet namelijk ook niet vergeten dat hamsters eigen 'wilde' dieren zijn en dat je bijvoorbeeld ook geen eekhoorn in een kooitje stopt. Het is een soort dierenmishandeling in mijn ogen, plus dat het nachtdieren zijn en je dus in feite niets van ze ziet.. ik zou een ander dier aanraden als je toch graag een huisdier wilt, bijvoorbeeld een kitten of pup zoals Katy Perry ook aanraadde, maar als je tóch graag een hamster wilt, neem dan het volgende mee:

- Ze zijn 's nachts actief, dus overdag slapen ze
- Ze kunnen heel gemeen bijten
- Je moet hun kooi minstens twee keer per week volledig schoonmaken en daar tussendoor stinkt het alsnog
- Hamsters zijn eigenlijk niet gemaakt om in een kooitje te houden, dus dit is zielig voor het dier
Plaats reactie

Terug naar “Praten”