Handleiding: eigen default re-placement schilderijen maken

Hier kunnen handleidingen geplaatst worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Handleiding: eigen default re-placement schilderijen maken

Bericht door Joyce »

De Sims 4 tutorial: eigen default re-placement schilderij maken

Wat heb je nodig?
1. De Sims 4
2. De Sims 4 Studio (gratis download via google)
3. Een foto bewerk programma met een DDS plug-in zoals Adobe Photoshop (DDS plug-in gratis via google)
4. Voorgemaakte re-placement schilderijen, ik zelf gebruik die van Daisytighfield op ModTheSims (http://modthesims.info/download.php?t=554439)
5. Een hoop geduld


Wat moet je doen?
1. Zodra je de Sims 4 studio opgestart hebt, zorg je ervoor dat je je ‘creator name’ invult
2. Selecteer ‘my projects’
3. Kies de schilderijen die je wilt bewerken, en open het .package bestand met de Sims 4 studio
Nu worden alle schilderijen in een lijst gezet, klik bovenaan op ‘filesize’ om het overzichtelijker te maken
5. Kies het schilderij die je wilt vervangen, en druk op het ‘export’ knopje rechts onder naast ‘import’
Let op! Bij grote schilderijen is er aan de rechterkant een groot stuk blank, of 1 kleur, dit stuk zie je niet in het spel, maar het is wel belangrijk dat je dit een kleur geeft die in je schilderij voor komt!
6. Open je foto bewerk programma, zorg ervoor dat je DDS bestanden kan openen en opslaan
7. Open het geëxporteerde bestand in je foto bewerk programma
8. Plaats nu bovenop het bestaande plaatje van het schilderij de foto/tekening die jij graag in je spel wilt zien.
9. Nadat je alles goed hebt staan en correct hebt bijgesneden, sla je dit op als een DDS bestand
Let op! Er opent zich (als alles goed gaat) een DDS format venster, kies hier links bovenin voor de optie ‘DXT5’ en klik op save!
10. Ga nu weer naar je Sims studio, weer het schilderij die je wilt vervangen en klik nu op import i.p.v. export
11. Selecteer het DDS bestand die je zojuist hebt gemaakt
12. Nu heb je je eerste schilderij gemaakt! Gefeliciteerd!


Onthoud goed dat medium en grote schilderijen een blank stuk hebben, kleur deze met een kleur van je schilderij.

Sla op na iedere 10 tot 15 schilderijen (of vaker!), het is zonde om al je werk te verliezen!


Zelf maak ik deze schilderijen in thema's, thema's als disney, star wars, marvel ect.
Wil je deze graag downloaden? Be my guest! Ik update de pagina regelmatig met nieuwe schilderijen, dus houdt het in de gaten!
http://pixeltown.tumblr.com/tagged/paintings
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Handleiding: eigen default re-placement schilderijen maken

Bericht door Bee »

Heel leuk Joyce, dankjewel voor je handleiding!
En voor mensen die het uitproberen: plaatjes zijn welkom :)
Zelf heb ik momenteel geen sims 4 spel maar ik ga dit zeker een keer uitproberen.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Handleiding: eigen default re-placement schilderijen maken

Bericht door Femke »

Goed geschreven tutorial! Kan ik straks goed gebruiken. :D

En wat een leuke Simblr heb je Joyce, kan niet wachten om ook weer actief op mijn Simblr te zijn.
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Handleiding: eigen default re-placement schilderijen maken

Bericht door Joyce »

Aaah, dank jullie wel!

@Femke ; Ik ben echt dol op mn verhalen daar! Alleen momenteel veel school, stage en werk, dus zo weinig tijd :(
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Handleidingen & FAQ's”