Handleiding - Eenmalig je reislocaties aanpassen

Hier kunnen handleidingen geplaatst worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Handleiding - Eenmalig je reislocaties aanpassen

Bericht door Bee »

Voor wie nog wel eens sims 3 speelt, met name Wereldavonturen.

Bij een nieuw spel zijn standaard al je reiswerelden weer terug bij af. Ik ben dan zo dat ik van alles aanpas in Al Simhara, Champs les Sims, Shang Simla en de Universiteit. Vaak zijn deze aanpassingen hetzelfde: Een leuke Bistro in Egypte, of een Rockkroeg voor op het Plein van de Verboden Stad. Of een geweldig vakantiehuis voor als je sim genoeg gespaard heeft en visumniveau 3 heeft behaald. Een nieuw Basiskamp voor alledrie de werelden... Vooral op de Campus van de Universiteit moet er heel veel aangepast worden, want zoals die oorspronkelijk is, is er echt niets aan voor onze sims!

Bij ieder nieuw spel moet je dat dan weer aan gaan passen, alles weer van voren af aan! De meeste gebouwen heb je in je Bibliotheek maar toch ben je er aardig wat tijd mee kwijt. Een poosje terug ontdekte ik dat dit ook anders kan. Ik heb het eens uitgetest: Je kunt die aanpassingen kopiëren in je nieuwe savefile zodat je uren minder werk hebt bij een nieuw spel!

ZO GA JE TE WERK:
Eerst maken we de files die we van nu af aan kant en klaar hebben staan om te kopiëren.

Kies: nieuw spel - het maakt niet uit welke locatie
Kies nog géén sim of huishouden - zie *

Ga direct naar 'Stad Bewerken'. En kijk linksboven in je scherm. Pas alle reiswerelden en de universiteit aan aan je wensen.(Je kunt tussendoor ook opslaan als je even terug reist naar je Homewereld.) Alles gedaan? Reis terug naar je Homewereld. Sla dit spel op (bv Reislocaties.sims3) en bewaar de save op een veilige plek. Je kunt nu alle spellen die je vanaf vandaag nog start deze reiswerelden geven zonder dit iedere keer opnieuw te moeten bouwen!

HOE PAS IK NU MIJN NIEUWE SPEL AAN?
Kies: nieuw spel - de wereld die je wilt.
Kies nog géén sim!- Zie *
Sla de wereld op zoals je wilt en sluit het spel helemaal af.

Open de savefile van dit spel, te vinden in Deze PC/Documenten/Electronic Arts/De sims 3/Saves
Open de file met de bewaarde reiswerelden en universiteit
Kopieer voor iedere reiswereld de 2 bestanden: .package en .nhd en plak deze in je nieuwe savefile. De andere bestanden laat je met rust.
Aangepaste Reisbestanden1.jpg
Nieuw spel Lucky Palms.JPG
Start je spel weer op. Al je reislocaties zijn nu aangepast precies zoals je het wilde hebben. Je hoeft nu alleen nog je Hometown aan te passen eventueel en een sim/huishouden te kiezen. Dat scheelt uren werk!! Bewaar die bestanden goed, voor als je weer een nieuw spel wilt beginnen.
Resultaat.JPG



* Voer deze stappen altijd uit vóórdat je een sim of huishouden gekozen hebt. De Avonturen zijn specifiek voor het eerste huishouden waarmee je de reiswerelden aandoet. Problemen kunnen ontstaan met bv De Bijl van Pangu die nergens meer te vinden is of uit je inventaris verdwijnt, of met belangrijke Relikwieën die opeens onvindbaar zijn. Had je al een sim gekozen? Start dan gewoon een nieuw spel voor het maken van je reisbestanden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Handleidingen & FAQ's”