Handleiding - Sims crasht naar het Bureaublad

Hier kunnen handleidingen geplaatst worden.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Handleiding - Sims crasht naar het Bureaublad

Bericht door tarac »

Geplaatst door Tarkus op het oude forum

Crashen van Sims3 naar desktop!

Ik had steeds het probleem dat wanneer ik sims3 wilde opslaan, dat tijdens het opslaan mijn spel crashte en kwam ik terug op mijn bureaublad. Uren spelen weer kwijt, omdat de boel niet was opgeslagen. Dit heb ik zo vaak gehad dat ik er bijna gek van werd.
Dus op zoek naar een oplossing. En die lijk ik nu gevonden te hebben.
Inmiddels zijn we 2 weken verder en is mijn spel sindsdien niet meer uitgevallen en slaat het spel iedere keer gewoon netjes op :D

Daarom zal ik hier een handleiding neerzetten van wat ik gedaan heb.

Download en installeer http://www.ntcore.com/files/ExplorerSuite.exe

Ga naar C:\\Program Files\Electronic Arts\The Sims 3 Ambitions\Game\Bin
En zoek het exe bestand met de naam TS3EP02
Afbeelding

Maak nu EERST een KOPIE van dit bestand (TS3EP02) en zet die ergens weg op je pc waar je hem later weer kunt terug vinden (je zult hem nodig hebben wanneer je weer een update van EA wilt toevoegen aan je spel, zonder het originele bestand zal je NIET meer kunnen updaten!!! Dus het is heel belangrijk dat je die kopie maakt!

Nadat je een kopie hebt gemaakt, ga je terug naar de Bin map waar het originele bestand in staat.
Klik nu met je rechtermuisknop op het originele bestand in (C:\\Program Files\Electronic Arts\The Sims 3 Ambitions\Game\Bin) > “Open met CFF explorer”
Afbeelding

Aan de linkerkant , onder “NT Headers”, daar zie je een tabblad met de naam: “File Header” Klik daarop.
Afbeelding
Klik nu op het gebied, rechtsonder of dat scherm, waar staat “Click Here”
Vink het vakje aan bij “App can handle >2gb Addressspace” en klik “OK”
Afbeelding

Sluit nu CFF explorer af

Sla de veranderingen op.
Afbeelding

Hopelijk zal ook jou spel nu niet meer uitvallen!
Bij mij heeft het in ieder geval geholpen :D

(komt er nu een patch uit van EA, dan pak je het originele bestand dat je ergens anders op je pc hebt weggezet, en overschrijft dat met het bestand in de map C:\\Program Files\Electronic Arts\The Sims 3 Ambitions\Game\Bin
Hierna kan je gewoon weer updaten
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Handleidingen & FAQ's”