Handleing - Packages combineren

Hier kunnen handleidingen geplaatst worden.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Handleing - Packages combineren

Bericht door tarac »

Geplaatst door Paradis op het oude forum

Hallo allemaal, omdat de handleiding van Esther een beetje verouderd is, heb ik besloten een nieuwe te maken met foto's erbij, lekker handig dus!

Wat heb je nodig?
s3pe
Delphy's Sims 3 Pack Multi-Extracter

Stap 1: Backup maken
Als eerst maak je een backup, dit doe je door je Sims 3 map in Mijn documenten -> Electronic Arts te kopieren naar je bureaublad. Dit doe je indien iets fout gaat, dan heb je altijd je downloads nog.

Stap 2: .sims3packs omzetten
Als je geen .sims3packs wilt omzetten en alleen .packages wilt combineren, sla deze stap dan over
Oke, stap 1 is om je .sims3packs om te zetten naar .packages. Dit doe je met Delphy's Sims 3 Pack Multi-Extracter. Als je het programma gedownload hebt, pak je het uit met WinRar. De meeste mensen weten wel hoe dat werkt aangezien ze downloads gebruiken, anders zouden ze deze handleiding niet gebruiken. Als je daar toch nog een vraag over hebt, stuur gerust een pb. Als je het stapeltje boekjes hebt uitgepakt staat er een toepassing in het mapje. Daar klik je dubbel op, en dan verschijnt dit:

Afbeelding

Als je aan de rechterkant kijkt, staan er 3 knoppen. Je klikt op de bovenste knop, browse, en selecteert de .sims3packs die je .packages wilt maken. Als je dat gedaan hebt, klik je op de tweede knop en dan kies je een plaats waar de .packages (die eerst .sims3packs waren) neer moeten worden gezet. Het is handiger om dit niet gelijk in het mapje Mods te doen als je ze nog wilt samenvoegen. Dan klik je op extract, en dan wacht je even. Als het klaar is komt er onderin the staan: Done ... files per ... seconds. Dan klik je het schermpje weg.

OPMERKING: ik raad het NIET aan om je sims, huizen, patronen en/of werelden om te zetten naar .packages.

Stap 3: .packages samenvoegen
Nu komt het echte werk. Om dit te doen heb je s3pe nodig.
OPMERKING: Als je het programma installeert, moet je dit wel aanvinken: Associate *.packages with s3pe.
Als je dit programma hebt gedownload en geïnstalleerd open je het programma.

Afbeelding

Je gaat naar File en klikt op New. Dan verschijnt er weer gewoon een nieuw scherm, net als dat deed toen je het programma opstart. (Dit MOET je wel doen!)

Afbeelding

Je klikt op Resource , dan op Import en dan As dbc. Dan verschijnt er een schermpje, daar moet je de .packages die je wilt samenvoegen.

OPMERKING: Ik raad het NIET aan om sliders, mods en skins samen te voegen.
OPMERKING 2: Het is handiger als je bijv. eerst alle haren, dan alle kleren etc samenvoegt ipv alles door elkaar. Of per maker, dus bijv: Newsea , Peggy , Juliana's Corner etc.

Dan gaat hij even laden, en later komt er weer een schermpje. Ditkeer moet je de plek kiezen waar je het samengevoegde .packages bestand wilt opslaan, en je moet er een naam voor geven, bijv: Alle haren samengevoegd, of alle spullen van Newsea samengevoegd.

Het kan even duren, als je veel .packages hebt die je wilt samenvoegen, of als ze heel groot zijn. Je kan daardoor ook bijv de helft van al je haren samenvoegen en die: Alle haren 1 noemen, en vervolgens de andere helft samenvoegen en die: Alle haren 2 noemen. Dat maakt het al wat sneller.

OPMERKING: schrik niet, je .packages hebben nu een icoontje voor hun naam, dat komt door het programma s3pe!

Hopelijk hebben jullie er wat aan, en als jullie nog vragen hebben hoor ik het wel
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Handleidingen & FAQ's”