Daken op je huis

Hier kunnen handleidingen geplaatst worden.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Daken op je huis

Bericht door tarac »

Geplaatst door Tarkus op het oude forum

Als je een leuk huisje hebt gebouwd wil je daar eigenlijk ook wel een dak op.
Nu kan je kiezen voor de standaard daken, maar je kan ook zelf daken op je huis zetten.

Aan de hand van een voorbeeld zal ik je stap voor stap laten zien wat je moet doen.

Mijn voorbeeld wordt een huisje met 3 daken op 3 verschillende hoogtes
In theorie kan je er zoveel maken als je wilt, maar laten we het onszelf in het begin niet te moeilijk maken.

Stap1
Allereerst heb je natuurlijk een huisje nodig!
We bepalen nu eerst de hoogte van ons eerste dak. Kies zelf iets wat je leuk vind of volg het voorbeeld.
Afbeelding

Stap 2
Nu gaan we ons eerste dak plaatsen. Ik noem dit stuk dak, dak 1.
Plaats het stuk dak langs de breedte van het huis.

Stap 3
We zullen nu 'dak 1' weer weg moeten halen. Zouden we dit niet doen, dan zouden we, wanneer we de hoogte van het tweede dak willen bepalen, ook ons eerste dak verhogen of verlagen en dat willen we niet.
Klik daarom 1 keer op 'Ongedaan maken'
Dak 1 is nu niet meer zichtbaar!

Afbeelding

Stap 4
- Nu moeten we de hoogte van dak 2 gaan instellen. Dit kost even wat probeer werk, omdat je hem op dezelfde hoogte wilt krijgen als dak 1.
Hoe doe je dat?
- Zet de schuif van 'dakhoogte' een klein stukje verder.
- Klik nu 1 keer op 'Opnieuw' (nu zien we dak 1 weer in beeld, zit nu NIET aan de dakhoogte regelaar! )
- Nu kunnen we dak 2 vanaf de andere zijde tegen het bovenste einde van dak 1 aan plaatsen.
- Blijkt dak 2 nu hoger of lager uit te komen dan dak 1 dan plaatsen we dak 2 nog niet en herhalen eerst stap 3, door opnieuw te klikken op 'Ongedaan maken'
- Nu kunnen we de hoogte voor dak 2 weer veranderen, zet de schuif iets terug of juist iets hoger, het ligt er natuurlijk aan of dak 2 te hoog of juist te laag was.
Herhaal deze stappen net zo lang tot je het gewenste resultaat hebt
Zoals hier te zien is:
Afbeelding

Stap 5
- Voordat we nu het laatste dak op ons huis kunnen gaan zetten, die een andere hoogte heeft dan dak 1 en dak 2, moeten we eerst de daken weer weg halen.
- Klik nu 2 keer op "Ongedaan maken" (heb je meer dan 2 daken gemaakt dan moet je dus het aantal keren klikken als je daken hebt, dus 3 keer voor 3 daken, 4 keer voor 4 daken, enz. enz.)
- Nu kunnen we weer zonder zorgen de hoogte van ons volgende dak instellen.
Ik zet in mijn voorbeeld de schuif een stuk omlaag.
Voordat we nu dit 3de dak kunnen plaatsen moeten we eerst dak 1 en dak 2 terug halen.
- Klik hiervoor twee keer (of meer keren als je meer daken hebt) op "Opnieuw" We zien dat ze beide hun hoogte hebben behouden.

KOM NU NIET AAN DE HOOGTESCHUIF! Anders zullen dak 1 en dak 2 van hoogte gaan veranderen! En dat willen we niet!

Nu kunnen we dak 3 neer zetten :D
En dan is dit het resultaat:
Afbeelding

Veel succes met bouwen!

Tarkus
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Handleidingen & FAQ's”