Eigen schilderij in je spel

Hier kunnen handleidingen geplaatst worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Eigen schilderij in je spel

Bericht door tarac »

Geplaatst door Fiefjuh op het oude forum

In deze handleiding zal ik je laten zien hoe je je eigen schilderij in het spel kan krijgen. Hiermee bedoel ik dat je de afbeelding zelf kan kiezen.
Het is niet moeilijk, veel succes!

Wat heb je nodig?
-TSR Workshop (8.7 of latere versie)
-Photoshop programma waarmee je DDS bestanden kan openen en opslaan. Hier is de DDS-plugin te downloaden: http://developer.nvidia.com/object/phot ... lugins.htm
-Een plaatje van goede kwaliteit. Een eigen foto of een plaatje van internet. Als je een plaatje van internet neemt, sla hem op, ergens waar je hem makkelijk terug kan vinden, bijvoorbeeld je Bureaublad.

Open TSR workshop en klik op Create New Project
Selecteer dan Object en klik dan op Next
Afbeelding
Klik nu in de Object By Category aan de linkerkant op Decor/Wall Art. Je krijgt nu alle schilderijen te zien die in het spel zitten. Je kan alleen schilderijen klonen die een lijst hebben.
Kies een leuk schilderij en klik dan Next. Ik heb voor Painting Cars gekozen.
Afbeelding
Nu krijg je het Project details scherm te zien. Hier typ je je Project naam, Titel en Beschrijving.
Als je klaar bent klik je op Next en klik dan op Finish.
Afbeelding
Bij Project kan je aanvinken in welke categorie hij hoort enz.
Als je klaar bent ga dan naar Textures, wees er zeker van dat je op het eerste schilderij staat.
Klik dan bij Overlay op Edit.

Afbeelding

Klik dan op Export en sla het DDS-bestand ergens op waar je hem makkelijk terug kan vinden. Klik dan op Cancel.

Afbeelding

Ga dan naar je Photoshop programma. Open het dds-bestand dat je net hebt opgeslagen. Kies dan Load Using Default Sizes
Afbeelding
Open ook je afbeelding.
Kies bij je afbeelding als je Adobe Photoshop CS4 gebruikt: Image/Image Rotation/90graden CCW

Klik op de Rectangular Marquee Tool en selecteer in het DDS-bestand het orginele schilderij. Zodat het schilderij precies is geselecteerd. Doe dan Ctrl+c en dan Ctrl+b en komt dan een New box schrijf Width en Height op. Klik dan op Cancel.

Afbeelding

Ga dan naar Image/Image Size en klik. Dan krijg je een Image Size box.
Afbeelding
Zorg dat Scale Styles en Constrain Proportions NIET zijn aangevinkt. Vul de Width en Height in die je eerder hebt opgeschreven. Je afbeelding is nu het zelfde formaat als het DDS-bestand. Doe Select/All en dan bij Edit/Copy en dan bij het DDS-bestand Paste als het goed is vervangt jou afbeelding nu de afbeelding die er eerst stond.
Nu gaan we de afbeelding Opslaan. Ga naar File/Save As
Zorg dat het Formaat op D3D/DDS (*.DDS) staat. Ik zet achter de bestands naam Copy.
Klik nu op Save je krijgt het NVIDIA dds Format scherm te zien.
Afbeelding
Zorg dat hij op DXT5 ARGB 8 pp | Interpolated alpha staat. Klik dan op Save.
Save het ergens waar je het makkelijk terug kan vinden.

Afbeelding
Ga naar TSR Workshop, als het goed is staat er nog steeds het scherm Image Editor, als dat niet zo is, klik op Overlay/Edit.
Klik op Import
Vind je opgeslagen DDS-bestand en open hem.]

Afbeelding

Click op Done
Afbeelding
Voila, je hebt het gedaan! Jippie!
Afbeelding
Selecteer nu de volgende variatie, zoals je ziet zijn het er bij dit schilderij best wel veel.

Afbeelding

Klik nu op Overlay/Edit/Browse als het goed is staat er maar 1 ding, selecteer dat en klik op ok en dan weer op Done. Nu is ook dit schilderij voorzien van jou afbeelding.
Doe dit bij elke variatie, zo zorg je ervoor dat hebt .Sims3Pack bestand klein blijft.
Afbeelding

Als je daarmee klaar bent, kun je gaan Exporteren
File/Export/To Sims3Pack

Afbeelding

Sla het bestand op bij Vista: Documenten/Electronics Arts/De Sims 3/Downloads en geef het een naam. Sla nu je .wrk file op, dan kan je het later nog bewerken, en dan File/Save As geef het en naam en Opslaan

Open nu je Sims 3 Startprogramma en Installeer je schilderij en je Schilderij zit in je spel!
Afbeelding

Klaar!
Karin
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 aug 2015, 11:37
Contacteer:

Re: Eigen schilderij in je spel

Bericht door Karin »

Dit topic is van vorig jaar, dus weet niet of het zin heeft er nog iets over te vragen, maar probeer t.. Ik heb een aantal schilderijen gemaakt op aangegeven wijze, en dat lijkt prima te gaan. Ik heb ze in het spel gebruikt in een aantal huizen. Bij een aantal posters/schilderijen verdwijnt mijn aangepaste versie na verloop van tijd. Dan zijn op de geïmporteerde posters alleen weer de originele versie/afbeeldingen van Origin te zien, ook in de koopmodus. Is hier een oplossing voor?
Karin
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 aug 2015, 11:37
Contacteer:

Re: Eigen schilderij in je spel

Bericht door Karin »

Ik heb, denk ik, een antwoord op mijn eigen vraag. Misschien handig voor de mensen die het probleem herkennen. Om de kwaliteit van een eigengemaakt schilderij te behouden, exporteer ik ook de volgende ddbestandjes: (behalve de overlay), de mask, multiplier en specular. Mijn ervaring is dat opslaan en dan weer importeren en opslaan in .wrk bestand voldoende is om problemen te voorkomen. Per poster heb je dus een mapje met TSR-project (.wrk), overlay, mask, multiplier en specular en soms stencils (dit laatste vooral bij schilderijen zonder lijst). Het lijkt erop dat alle benodigde info behouden blijft wanneer je vanuit dit TSR-project een sims3.pack exporteert. Ik heb iig geen problemen meer met corrupte schilderijen.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Eigen schilderij in je spel

Bericht door Bee »

Karin schreef:Ik heb, denk ik, een antwoord op mijn eigen vraag. Misschien handig voor de mensen die het probleem herkennen. Om de kwaliteit van een eigengemaakt schilderij te behouden, exporteer ik ook de volgende ddbestandjes: (behalve de overlay), de mask, multiplier en specular. Mijn ervaring is dat opslaan en dan weer importeren en opslaan in .wrk bestand voldoende is om problemen te voorkomen. Per poster heb je dus een mapje met TSR-project (.wrk), overlay, mask, multiplier en specular en soms stencils (dit laatste vooral bij schilderijen zonder lijst). Het lijkt erop dat alle benodigde info behouden blijft wanneer je vanuit dit TSR-project een sims3.pack exporteert. Ik heb iig geen problemen meer met corrupte schilderijen.
Hartstikke bedankt voor jouw terugkoppeling over de Eigen schilderijen in het spel!!
Kijk, daar zijn wij vreselijk blij mee!!! Je bent een kanjer! :)
Als je er tijd en energie voor hebt, houden we ons heel graag aanbevolen voor een plaatjeshandleiding over hoe je dat dan precies doet.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Karin
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 aug 2015, 11:37
Contacteer:

Re: Eigen schilderij in je spel

Bericht door Karin »

Nou, na zo'n aardige reactie waag ik natuurlijk een poging.. Nu heb ik een pdf gemaakt met alle sceenshots. Weet niet of het gaat lukken maar probeer het hier te plaatsen. download/file.php?mode=view&id=392
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Eigen schilderij in je spel

Bericht door Bee »

Superbedankt voor je handleiding!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Handleidingen & FAQ's”