Handleiding - Genen (zoals ogen) veranderen

Hier kunnen handleidingen geplaatst worden.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Handleiding - Genen (zoals ogen) veranderen

Bericht door tarac »

Geplaatst door Galupy op het oude forum

Welkom, dit is Isabella's handige handleiding oftewel Genen veranderen. Deze handleiding is een vertaling van twee engelse handleidingen die ik samengevoegd heb om het helemaal te laten kloppen. Deze twee zijn op mts2 en als ik het me goed herinner zijn deze Change the genes of a NPC en iets van Extract sims Ik zocht een tijdje geleden een handleiding zoals deze maar kon hem niet vinden, wel vond ik een heleboel vragen erover. Omdat er in de vorige versie op Livejournal wat vragen waren over waar het nou eigenlijk over ging hier even dus waar de handleiding over gaat: Het is eigenlijk om de genen van een sim te veranderen, als je bijvoorbeeld de oogkleur wilt veranderen kan je het dus met deze handleiding en dan als je sims kinderen krijgen hebben ze dus ook die genen en niet de genen van de andere oogkleur. En dat kan zo dus ook voor haren etc. of voor de genen van NPC's.

Je hebt SimPE nodig! Download het hier
Deze handleiding is door mij 10x uitgetest en geen enkele keer is het misgegaan, maak wel even een back-up voor de zekerheid!


Het begon op een koude winterdag toen Romée* in paniek een bericht op Livejournal plaatste, ik, Isabella kijk elk uur op mijn vriendenpagina en dus zag ik deze roep om hulp. Ik wist dat ik haar kon helpen, en ik wist ook hoe!
Ik vertelde haar in een gesprek precies hoe ze moest handelen om de genen van een sim te veranderen.

Stap 1. Open simPE.

Stap 2. Druk op ctrl+shift+N, je komt nu in de neighboorhood browser, zoek je buurt op en open hem.

Stap 3. Druk ctrl+shift+S nu zit je in de simbrowser, zoek je eerste patient op.

Stap 4. Ga nu naar Tools - neighboorhood - simssurgery en klik daarop, zoek je patient weer op en klik bij patient sim op "use"

Stap 5. Naast het kopje "patient sim" staat: "export (thanks to Pinhead)" klik hier dan weer op

Stap 6. Je kan het bestandje een andere naam geven of gewoon deze naam voor het bestandje houden, ik beveel jullie aan om het de naam van je sim te geven, klik op opslaan.

*Romée is beter bekend op Livejournal als simliefhebber12

Rome, die nog wat andere problemen ondervond, kon mijn uitleg nog niet in praktijk brengen. Romée had andere problemen met haar Sims 2 en moest haar spel opnieuw installeren. Daarom ging ik alleen door met het veranderen van de neuzen en ogen van mijn sims om deze handleiding 100% veilig te maken.**

Stap 7. Nu start je sims op, of als je meer sims hebt kan je deze ook nog opslaan, je gaat naar de buurt waar je de sim uitgehaald hebt en gaat naar CAS.

Stap 8. Je klikt op maak een sim, je selecteerd het geslacht en de leeftijd van je sim en haalt deze uit het simdepotschermpje.

Stap 9. Nu ga je naar het ogen/oren/mond/etc. tabje en maak je in plaats van wat het eerst was het gene dat je nu wilt, de familie kan zo groot als je wilt met al je genen verander poppetjes.

** = Als je alles doet zoals hier beschreven kan er niets fout gaan, maak even een back-up.

Ik zwoegde 20 minuten door tot ik een goede uitleg voor Romée had klaarliggen, zoals Romée zei: "Nou, hij is gewoon super duidelijk. Wat kan ik nog meer zeggen?"

Stap 10. Nu moet je weer sims afsluiten en simPE opstarten, je start dus weer simPE op en opent weer de neighboorhood browser en in de sim browser zoek je de veranderde sim op.

Stap 11. Klik op het "More" tabje en klik op "Open Sim DNA"

Stap 12. Open kladblok en plak alles erin, probeer het een beetje overzichtelijk te houden.

Stap 13. Ga terug naar de sims browser en laad de sim waarvan je de cloon hebt gemaakt waar je dus de genen van wil veranderen.

Stap 14. Klik weer op het “more” tabje en Sim DNA. Plak elke regel van het kladblok in de goede plek en druk op “commit”

Stap 15. Nee, nog steeds niet klaar. Je hebt alleen de sim zijn/haar DNA veranderd, niet hoe de sim eruit ziet .. Ga weer naar Sim Surgery.. Klik op de sim die je dus veranderd, en klik op “use” bij de patient plek. Voor de sim cloon met de goede genen klik je op “use” bij het “archetype sim” plek.

Stap 16. Klik op “Surgery” Er komt een boodschap in je scherm klik op “Yes”. Klik nu op File>save en klaar ben je!

Klaar! Maar..

Voor als je in 1 keer het gezicht van je sim ook wilt veranderen hoef je maar een paar dingen extra/anders te doen, ten eerste moet je bij je cloon wanneer je in CAS de ogen veranderd ook meteen het gezicht veranderen. Als je het gezicht van de cloon op je normale sim die je veranderd wilt moet je nog:

Stap 17. Ga naar de cloon, klik op “more” en “Open Character File” Klik links op “Facial Structure”

Stap 18. Rechtermuisknop op het bestandje in het midden en extract, sla het ergens op waar je het makkelijk terug vindt, nu ga je naar je normale sim en ga je naar de Facial Structure gebeuren, rechtermuisknop en replace, gebruik het .simpe ding van je geextracte dingen en niet de andere!
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Handleidingen & FAQ's”