Handleiding - Simlovers

Hier kunnen handleidingen geplaatst worden.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Handleiding - Simlovers

Bericht door tarac »

Geplaatst door Magicgirlmoon op het oude forum

Hoi!
De gevorderde simser weet waarschijnlijk al hoe je een relatie aanknoopt zonder te eindigen met twee blauwe ogen. Omdat er toch nogal veel vragen over waren hier een handleiding.

Stap 1: Kies je slachtoffer - vindt de twee juiste sims bij elkaar.
Stap 2: You never get a second change for a first impression: indruk maken, uitsloven en vergevorderde arrogantie.
Stap 3: Kisses & More: flirten, zoenen en all the way. (In Droomzicht beter bekend als O Jaa!)
Stap 4: Serieuze relaties - verloven, trouwen en andere rampen.
Stap 5: Als het toch niet goed gaat (of: hoe kom ik van dit huwelijk af???)

Leesplezier!
Greetings, Iris

Stap 1: Kies je slachtoffer - vindt de twee juiste sims bij elkaar.

Persoonlijkheden

In onze praatgroep (Alleen, eenzaam en zeurend) ontmoeten we ons slachtoffer: Chrisje. (Praatgroep: *Hallo Chrisje.*)
Chrisje wil een lover om haar leven mee te delen en dus moet ze eerst iemand vinden die bij haar past.

Persoonlijkheid is niet van zoveel belang als ze zeggen in de handleiding - ook sims met botsende peroonlijkheden kunnen een goed huwelijk hebben. Maar toch bouw je sneller een succesvolle relatie op als je twee sims een klik hebben.
Natuurlijk moeten allebei je sims aardig zijn - val jij op een stuk chagrijn? - en hun persoonlijkheden moeten niet te afwijkend zijn. Dit is niet van erg groot belang.

Sims kunnen het goed met elkaar vinden of niet. Als je een stel hebt met matchende persoonlijkheden kan je alleen maar hopen.
Natuurlijk helpt het als de sims die je wilt koppelen spontaan zijn.
Ik weet dat deze stap daarom onzinnig lijkt maar wat ik vooral wil zeggen is dat je in theorie alle sims kan laten trouwen.

Belangrijker is dat geen van de sims een romantiekswens heeft - dat wil nog wel eens fout gaan omdat romanische sims vaak een bloedhekel hebben aan alles wat begint met een "t" en eindigd op "rouwen."


Stap 2: You never get a second change for a first impression: indruk maken, uitsloven en vergevorderde arrogantie.

Er was eens - hoe het allemaal begint.

Nou goed. Chrisje heeft een leuke jongen, Matthijs gezien. (Sorry voor de naam)
En nu?
Eerst is het beter om te peilen hoe je twee sims het met elkaar kunnen vinden.
Babbelen is vaak niet zo`n geschikte eerste zet omdat je dan ook kans loopt op minnetjes. Ik begin meestal met een mop.

*Chrisje verteldt een mop aan Matthijs. O shit. Waarom heb ik haar zo serieus gemaakt?*

Je kan ook beginnen met roddelen - als de relatie daar goed genoeg voor is.

*Chrisje roddelt over een stom, sikkeneurig mens. O shit. Waarom is dit zijn moeder?*

Als een interactie niet goed gaat kan je hem beter niet herhalen. Als de actie WEL gewaardeerd wordt kan je hem natuurlijk wel nog eens doen.

*Chrisje verteld nog een mop - en hij lacht zowaar! En nog een en nog een en -*

Als dit goed gaat kan je meteen beginnen met charmeren. Als dat ook goed gaat, kan je meteen proberen te zinspelen.

*Ohh hij vindt het nog goed ook!*

Praat en flirt even door tot je bevriend bent, daarna kan je hem altijd thuis uitnodigen.


Stap 3: Kisses & More: flirten, zoenen en all the way. (In Droomzicht beter bekend als O Jaa!)

Dit is best een makkelijke stap: gewoon verdergaan met kussen, flirten en meer.
Er is nogal eens verwarring over O Jaa! en Proberen een kindje te maken: bij de tweede loopt je vrouw kans om zwanger te worden en de eerste is gewoon een goede oppepper voor je relatie.
Ik geloof dat dit alles is is wel heel kort hè?


Stap 4: Serieuze relaties - verloven, trouwen en andere rampen.

Chrisje is nu dolgelukkig met Matthijs en klaar voor de volgende grote stap - een zet naar een levenslange verbintenis.
Als de relatiescore flink hoog is (gemiddeld vanaf zeventig maar ik raad tachtig of hoger aan) kan je sim de ander namelijk een aanzoek doen, ofwel verloven.
Dit doe je door met je ene sim op de andere sim te klikken, vervolgens "Voorstel" en dan "Verloven."
Als je de speciale gebeurtenissencamera aan hebt staan krijg je een heel lief filmpje - als het goed gaat tenminste. Je MOET verloofd zijn voor je kan trouwen!

Misschien woont je liefje niet bij je in huis. Als je hem dichterbij wilt hebben, moet je hem uitnodigen en dan "Voorstel" en dan "Samenwonen" kiezen.

Goed. Chrisje is gevraagd door Matthijs en nu willen ze trouwen.
Dit kunnen ze heel eenvoudig doen, door eerst op "Voorstel" en dan "Trouwen" te klikken. Zo doen ze een ring om elkaars vinger en klaar.

Veel leuker is om een groot trouwfeest te organiseren via de telefoon, door eerst "Feest geven..." en dan "Trouwfeest" te kiezen.
Bij "Diversen" en vervolgens "Feestje" vind je een trouwboog. Zet die op een mooie, strategisch uitgekozen plek naar.
Klik met Matthijs op de trouwboog en kies "Trouwen." Natuurlijk kan je dit ook door Chrisje laten doen.
Als je de Speciale Gebeurtenissencamera aan hebt staan krijg je weer een heel romantisch filmpje, maar het ziet er zonder ook heel leuk uit, compleet met bruidskleding en dwarrelende rozenblaadjes.

Het feest wordt super, en als het "Helemaal te Wappie!" feest eindelijk is afgelopen is het diep in de nacht en komt er een luxe limousine om Chrisje en Matthijs mee te nemen op een korte huwelijksreis.
meld dit bericht aan een moderator

Stap 5: Als het toch niet goed gaat (of: hoe kom ik van dit huwelijk af???!!)

Als Chrisje toch te veel ruzie maakt met Matthijs, als Matthijs toch te veel naar mooie vrouwen kijkt, of als de afwas zich toch echt te hoog opstapelt en het stof het huis op een woestijn doet lijken, of als je misschien gewoon genoeg hebt van dit hele gedoe, is er een manier om Chrisje weer als happy single verder te laten leven.

Heel gemakkelijk is het echter niet, want de relatiescore moet flink zakken voor de optie "Relatie Verbreken" beschikbaar is.
Veel ruziemaken, en later ook slaan en aanvallen, zorgt dat de relatiescore genoeg daalt.
*! Chrisje ontdekt Matthijs...met zijn armen en zijn lippen om een vreemde vrouw. Ze wordt woedend. Hoe durft haar ware liefde haar dit aan te doen?*
Ja, ook vreemdgaan - en dan met name het zoenen waarop Chrisje Matthijs betrapte - komt heel hard aan. Een keer vreemdgaan is genoeg voor een kapot huwelijk. Zielig....maar best handig als je ineens ontdekt dat je man toch niet zo geweldig is....Succes!

"Hoi, ik ben Chrisje en mijn liefde is ervandoor."
Praatgroep: "Hoi Chrisje."
"Mijn ware liefde Matthijs was alles voor me. Maar op een dag kwam ik thuis met boodschappen - ik was eerder terug dan verwacht - en toen zag ik hem met in zijn armen Patricia. Een ander. Ik kan het niet geloven. -*Snik*- Hoe kan hij me dit aandoen?
Hij is zo`n ongelofelijke sukkelige, stuntelige, onaantrekkelijke, onhandige, sullige, gladde, onbetrouwbare, ontrouwe, idiote...."

En ze leefden nog lang en gelukkig!

-----------

Clauwtj
Dit is een handleiding over daten tijdens de sims2, gemaakt door Claudia

Daten voor dummies
Gaan dates bij jou sims vaak hoe je het niet wilt? Eindigt de date in een ruzie? Of wil je extra date-tips.. Je vind het in deze handleiding.


Wanneer daten?
Daten kan je als je de sims 2 nachtleven hebt, of verder. Je hebt een sim gemaakt en je zou wel graag een partner voor je sim willen. Een andere sim tegen het lijf lopen is niet zo moeilijk, raak met diegene aan de praat en als de relatie rond de 20 is kan je diegene de vraag stellen. Wil je met me uit?
Er is altijd kans dat diegene nee zegt, geen zorgen, praat nog even een tijdje met diegene en probeer het dan opnieuw.


Uit of thuis?
Het ligt er een beetje aan wat je wilt gaan doen. Een rustig zelfgemaakt diner thuis? Of een luxe maal in het restaurant om de hoek. Rij er met de auto heen, of blijf lekker thuis.


Wat te doen voor een leuke date?
Het maakt niet zoveel uit wat je gaat doen, maar meestal houden sims van uit eten gaan. Zorg ervoor dat je veel met je date praat en lol hebt. Wil je dat de date uitloopt tot een relatie? Dan kan je met je date flirten, knuffelen en zoenen. Vind je je date niet zo leuk? En wil je vrienden blijven, praat dan gewoon veel met diegene of speel met elkaar.


Cadeau's
Dates verdienen bijna altijd wel iets. Voor geweldige dates zijn er bossen met roze, of voor een leuke date een enkele roos. Was de date een ramp? Dan kan je een zakje brandende poep verwachten. Check na de date vaak je brievenbus, sommige sims sturen je een liefdesbrief!


Orginele date tips
- Een avondwandeling in het park
- Een zelfgemaakt diner
- Film kijken en knuffelen op de bank
- Verloven op je date
- Daten tijdens een feest, of met andere mensen, dan heb je een dubbeldate
- Ga bowlen
- Houd een spelletjes avond, kaarten, schaken, tv-games, of kussengevechten.
- Ga gezellig naar een strand
- Houd een thema date, en doe een activiteit van dat thema. Kleed je als een cowboy en ga boomstamlopen. Of verkleed je als een avonturier en ga vissen.
- Als je sim vreemdgaat, dan mag de echte partner natuurlijk niet zien dat je een date hebt, anders is er een scheiding op komt.
- Heeft je sims-koppel een beetje ruzie? Laat je sim een goedmaak date regelen, zodat de relatie weer helemaal goed wordt!


Maar onthoud
Dates verlopen het best als je aandacht aan je date besteed, daar gaat het tenminste om. =]


Veel plezier,
Xo Claudia
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Handleidingen & FAQ's”