Handleiding - Foto&Film - Foto's maken

Hier kunnen handleidingen geplaatst worden.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Handleiding - Foto&Film - Foto's maken

Bericht door BanaanZombie »

Door magicgirlmoon

Hi!
Omdat er wel eens vragen zijn over foto`s, en ook leuk voor degenen die een dagboek hebben op www.sims2.nl, heb ik een handleiding gemaakt (of ga ik nu doen.:)) over hoe je foto`s maakt, waar ze staan en hoe je ze bewerkt.
Natuurlijk is het jammer dat er geen foto`s bij kunnen maar toch, ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Vragen stellen mag tuurlijk, maar morgen ga ik drie weken op vakantie dus helaas krijg je na vandaag geen antwoord meer voor een tijdje, het spijt me!

1. Foto`s maken, de kwaliteit en grootte verbeteren en ze weten te vinden.
2. Foto`s bewerken tot droomplaatjes.


1. Foto`s maken, de kwaliteit en grootte verbeteren en ze weten te vinden.

Stap 1: Het maken van de foto`s.

Foto`s maken kan in het spel heel gemakkelijk. Je zoomt en draait net zolang tot je een leuk plaatje hebt, vervolgens druk je op "c" op je toetsenbord of klik je op het cameraatje op het UBP (Universele Bedienings Paneel)
(Als je nooit onthoud wat van filmen is en wat van foto`s: de c is van camera en de v is van video, simpel.;-))

Stap 2: Je foto`s verbeteren.

Let op: Het is dan wel stap 2 maar eigenlijk moet je dit doen voor stap een. Ga naar opties, de drie puntjes op het UBP, en klik op het fototoestel. Daar kan je kiezen voor de grootte van je foto`s en de kwaliteit. Die kan je allebei gerust op hoog zetten zonder al te nadelige gevolgen voor je spel, anders dan bij filmen word je spel er dus niet heel sloom van.;-)

Stap 3: Je foto`s vinden.

Je foto`s staan in de volgende map: Mijn Documenten/EA GAMES/de sims 2/neighborhoods/X
Je kan kiezen uit verschillende buurten. N001 is Droomzicht, N002 is Vreemdvoort en N003 is Veronadorp. De eerste buurt die je zelf hebt gemaakt heet N004, de volgende N005 etc.
Als je niet zeker meer weet welk nummer je nieuwe buurt heeft kan je het checken bij de sims, want de buurten staan daar in de goede volgorde. (Ik bedoel dat Droomzicht de eerste is om op te klikken, en daarom heet-ie N001)
Kies als je de juiste buurt hebt gevonden "Storytelling".
Bovenstaande is voor spellen MET uitbreidingen.

Als je geen uitbreiding hebt, staan de buurten in de map Mijn Documenten/Ea Games/de sims 2/Storytelling

Tip: Als je de foto`s gebruikt bijv. voor in een filmpje (als stilstaand beeld) om te bewerken of in een dagboek, is het handig om een aparte map te maken waar je de foto`s die je wilt hebben naar kopiert.
Je kan Windows Viewer voor Afbeeldingen gebruiken om langs de foto`s te zoeven. Als je de juiste hebt gevonden, klik je op kopieren beneden, het icoontje met de floppy disk. Dan verplaats je hem naar je nieuwe map en geef je hem een duidelijkere naam.

Klaar!;-)

2. De foto`s bewerken tot droomplaatjes.

Waar het allemaal om gaat!

Stap 1. Download een programma om je foto`s mee te bewerken.

Twee goede programma`s waarvan een helemaal gratis is, en een een proeftijd heeft (kan je zo vaak verlengen als je wilt) en die dus ook gratis is zijn Coral Paint Shops Pro en Picasa.
Picasa kan je downloaden op de volgende site:
www.picasa.com
Een paar dingen die je met Picasa kan doen zijn plaatjes door elkaar heen drukken, plaatjes bewerken (helderder enzo) en collages maken met meerdere plaatjes.
PSP (Coral paint Shops Pro) kan je hier downloaden:
http://downloads.vnunet.nl/download/gra ... /_579.html
Hiermee kan je o.a. speciale effecten creeren met licht en plaatjes zwart-wit maken.

Het spijt me echt maar het is erg ingewikkeld om uit te leggen hoe het allemaal precies werkt, ik zet het erop als ik terugkom van vakantie.
Ondertussen kan je wel vragen stellen over hoe je iets moet doen met een van die twee programma`s!

Nogmaals het spijt me dat je geen direct antwoord krijgt maar zodra ik terug ben beantwoord ik alles.;-)

Greetings, Iris
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Handleidingen & FAQ's”