Hoe maak ik mijn eigen CAS-scherm

Hier kunnen handleidingen geplaatst worden.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Hoe maak ik mijn eigen CAS-scherm

Bericht door tarac »

Geplaatst door Baily op het oude forum

Hoi Allemaal!

Een tijd geleden heb ik ontdekt hoe je je eigen CAS scherm kan maken, en ik ga het jullie in de handleiding proberen uit te leggen. Het lijkt erg moeilijk, maar het is gemakkelijker dan je denkt! Als je alles maar goed doorleest.

Deze manier werkt alleen als je GEEN Seizoenen hebt.
Als je wel seizoenen hebt, vriezen je Sims dood en blijven ze ook op de grond liggen. Tenzij je houdt van Sim-ijsjes, is het niet aan te raden om een CAS te maken. Wil je het toch proberen, dan heb ik nog wel een manier voor je die ik zelf ook gebruik, maar dat is alleen voor ervaren downloaders/simsers.

Afbeelding
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

1. Start je spel op en maak een nieuwe buurt. Het maakt niet uit watvoor nieuwe buurt, zolang er maar geen huizen in staan. Ik noem mijn buurt voor eht gemak even CAS. Als je een nieuwe buurt hebt gemaakt, sluit het spel dan af.

2. Zodra je je spel hebt afgesloten ga je opzoek naar dit mapje :

Lokaal station > Program Files > EA Games > The Sims 2 Vrije Tijd (Kies je hoogste uitbreiding, of Villa en Tuin) > TSData > Res > GlobalLots

Wanneer je in Het GlobalLots mapje zit, zie je 2 files ;
YACAS! - Voor Studenten aanmaken
CAS! - voor Familie aanmaken
Voor nu, beginnen we met CAS. Het principe is met allebei de files hetzelfde, dus het maakt niks uit, maar voor nu gebruiken we even het CAS file.

Kopieer het CAS! bestandje en plak het op een veilige plek (bijv. een nieuw mapje op je Lokaal Station) Dan kun je altijd nog je oude CAS-scherm terugtoveren.

Kopieer het bestandje opnieuw en plak het nu in deze map :

Mijn Documenten > EA Games > De Sims 2 > LotCatalog

Je ziet nu allemaal zulke bestandjes : cx_00000057.package
We gaan nu het CAS bestandje net zo'n naam geven. Als jouw laatste cx bestandje bijv. cx_00000057.package is, dan noem je het CAs bestandje : cx_00000058.package (kijk onderaan voor een voorbeeld)

3. Start nu je spel weer op en ga naar je nieuwe buurt. kijk in het Huizendepot. Als het goed is staat er nu een raar huis in met een rare naam. Hij ziet er anders uit dan alle andere kavels, met een zwarte omgeving. Dat is je CAS-huis. Plaats dat huis in je buurt en ga erheen.

Je kan nu gaan inrichten. LET OP : Verwijder de dingen die er staan niet! Anders werkt het CAS scherm niet meer, laat alles staan zoals het stond. Je kan wel ander behang en vloer nemen, en je kan er meubels bijzetten. Verander ook de stand van de camera niet (dus niet met TAB veranderen etc.). Gebruik als het nodig is de code ; moveobjects on. Wanneer je klaar bent sla je op. en sluit je het spel af.

Vergeet niet de muren weer omhoog te doen, wanneer je klaar bent =P

4. Ga nu naar : Mijn Documenten > EA Games > De Sims 2 > Neighborhoods
Daar zie je alle buurten staan, je eigen gemaakte buurt begint met een N en heeft het hoogste nummer, bijv. N007.

In je Buurtmapje ga je naar Lots, daar moet 1 bestandje staan ; Je CAS-huis. Als er meer bestandjes in staan zoek je de nieuwste op.

Kopieer dat bestandje en zet het in : Mijn Documenten > EA Games > De Sims 2 > Downloads, Als je eht hebt geplaatst noem het dan weer : CAS!.package

5. Start je spel weer op en verwijder je CAS-buurt. Kijk daarna in een andere buurt of je CAS-scherm werkt.

En Dit is hoe je een eigen CAS-scherm maakt =) !
Allemaal heel veel succes !

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Voor als je Seizoenen hebt.

Dan moet je de Any-Game Starter downloaden.

http://www.modthesims.info/download.php?t=250555

De laatste keer dat ik de software gebruikte is bijna een jaar geleden,
en er is veel an veranderd. Dus ik kan er niet veel over uitleggen. Het is
echt belangrijk dat je die pagina goed doorleest, en een back-up maakt
van je spel, voor het geval er iets misgaat.

En Verder

Ikzelf raad je toch aan niet met de Any-Game starter aan de slag te gaan (tenzij je uren wilt gaan prutsen met het programma, en je spel 100 keer opnieuw op wilt starten, met de kans dat je je spel een beetje kapotmaakt).

Je kan net zo goed Seizoenen op nieuw installeren, een CAS-Scherm downloaden, of het gewoon zo laten.

Maar als je het toch doet, wens ik je heel veel succes !

Echt een back-up maken van je spel hoor
Plaats reactie

Terug naar “Sims 2 - Handleidingen & FAQ's”