Foutmelding over Phising en Simsforum, website geblokkeerd?

Als je vragen hebt over de werking van het forum, kijk dan even hier!
Plaats reactie
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Foutmelding over Phising en Simsforum, website geblokkeerd?

Bericht door Lurania »

Hallo! Sinds ongeveer een week slaat mijn virusscanner op hol als ik naar deze site ga (“
Gevaarlijke website geblokkeerd

U probeert toegang te krijgen tot:
http://www.tarac.nl/simsforum/index.php

Dit is een bekende gevaarlijke website. Het is raadzaam deze website NIET te bezoeken. In dit gedetailleerde rapport worden de beveiligingsrisico's van deze website uitgelegd.

Deze website is voor uw veiligheid geblokkeerd. Ga naar Symantec voor meer informatie over phishing en internetbeveiliging.“


Als je dan het gedailleerde rapport open klikt krijg ik deze mededeling:

“Norton-beoordeling
Norton Safe Web analyseerdetarac.nl op veiligheids- en beveiligingsproblemen. Hieronder vindt u een voorbeeld van de gevonden bedreigingen.
Overzicht
• Computerbedreigingen: 1
• Identiteitsbedreigingen: 0
• Ergernisfactoren: 0“

Ik vermoed dus dat er ergens een fout op de site is waardoor ik deze foutmelding krijg.. tot een week geleden was het namelijk niet zo, het is begonnen met het overzetten naar de nieuwe host. Ik vind het een beetje eng om op dit moment op het Simsforum te komen odat ik dus niet weet of er echt iets aan de hand is of dat mijn Norton gewoon op hol slaat, maar ik wil het toch even melden <3
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Foutmelding over Phising en Simsforum, website geblokkeerd?

Bericht door BanaanZombie »

Het ia niet een nieuwe host die we gebruiken, maar de oude host.

Ik heb persoonlijk een hekel aan Norton, deze ziet gewoon spoken. Hier weer een bewijs
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Foutmelding over Phising en Simsforum, website geblokkeerd?

Bericht door Sven »

Ik heb geen idee waar die melding vandaan komt, hoewel ik wel weet dat Norton niet de beste beveiliging is die er bestaat.
Ik kan je verzekeren dat het forum helemaal veilig is, en er geen virus of malware op deze site te vinden is.

Er zijn wel een paar extensies toegevoegd aan het forum, het forum heeft ook een update gekregen op 19 september, maar alle extensies zijn veilig (ze zijn op de officiële website van het programma waarmee dit forum gemaakt is geplaatst), en de update is zeker weten veilig.

Maar, zoals Banaanzombie al zei, Norton ziet spoken.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Veel gestelde vragen over het forum (FAQ)”