Werking simsshopje

Hier kun je aanvragen plaatsen voor custom-content
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Werking simsshopje

Bericht door ElvisFannetjeh »

Is er ergens al een uitleg/instructies over hoe een simsshopje aan te maken enz?
Ik heb er al naar gezocht, maar niets over gevonden.

Het is namelijk zo dat ik een simsshopje (een nieuw onderwerp: "ElvisFannetjeh's CC winkel" ofzo) wil openen waar mensen dingen kunnen aanvragen om te maken en dan een tweede onderwerp ("ElvisFannetjeh's CC downloads" ofzo) waar dan eigenlijk de bestelling "geleverd" wordt.
Zo blijft het overzichtelijk en staan verschillende bestelberichten en leverberichten niet door elkaar.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Werking simsshopje

Bericht door tarac »

Je kan toch in Simsshop een nieuw onderwerp starten Elvisfannetjuh's winkeltje of zo
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Werking simsshopje

Bericht door ElvisFannetjeh »

tarac schreef:Je kan toch in Simsshop een nieuw onderwerp starten Elvisfannetjuh's winkeltje of zo
Ja, dat ga ik doen. Maar dan komen zowel de bestellingen als de "leveringen" in één onderwerp.
Wat ik bedoel is dat ik dat graag in 2 aparte onderwerpen zou willen als dat mag.
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Werking simsshopje

Bericht door xJessica »

IK vind dat geen probleem (nu niet meteen doen, w8 eerst ook even op andere antwoorden aub :P )

Want dat heb je bij de dagboeken vaak ook, 1 topic voor het dagboek zelf en 1 als reactietopic zodat je dat neit door elkaar hebt. Daarom vind ik dat zoiets hier ook wel kan
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Werking simsshopje

Bericht door tarac »

Je kan een topic openen voor bestellingen en een ander topic voor leveringen e.d.
Mogelijkheden zijn onbegrensd
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Werking simsshopje

Bericht door ElvisFannetjeh »

tarac schreef:Je kan een topic openen voor bestellingen en een ander topic voor leveringen e.d.
Mogelijkheden zijn onbegrensd
Onbegrensd... ik dacht eigenlijk eerst aan een shopje voor elke categorie van CC zoals: jobboard, bodyshop, studierichtingen, mods,... Zo is mijn blog ook onderverdeeld.
Maar dat is misschien wat van het goede te veel... Op den duur is het anders ook niet duidelijk meer.
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Werking simsshopje

Bericht door xJessica »

ElvisFannetjeh schreef:
tarac schreef:Je kan een topic openen voor bestellingen en een ander topic voor leveringen e.d.
Mogelijkheden zijn onbegrensd
Onbegrensd... ik dacht eigenlijk eerst aan een shopje voor elke categorie van CC zoals: jobboard, bodyshop, studierichtingen, mods,... Zo is mijn blog ook onderverdeeld.
Maar dat is misschien wat van het goede te veel... Op den duur is het anders ook niet duidelijk meer.
Je kunt met Weebly ook een gratis site aanmaken hé, dat je daar alles op zet wat je 'verkoopt'. Dan kun je het helemaal inrichten als jij wilt qua pagina's terwijl je hier dan alsnog maar 1 misschien 2 topics hebt. Op j eigen site zou je dan ook de bestellingen enz kunnen zetten en dan gewoon een link geven.
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Werking simsshopje

Bericht door ElvisFannetjeh »

xJessica schreef:
ElvisFannetjeh schreef:
tarac schreef:Je kan een topic openen voor bestellingen en een ander topic voor leveringen e.d.
Mogelijkheden zijn onbegrensd
Onbegrensd... ik dacht eigenlijk eerst aan een shopje voor elke categorie van CC zoals: jobboard, bodyshop, studierichtingen, mods,... Zo is mijn blog ook onderverdeeld.
Maar dat is misschien wat van het goede te veel... Op den duur is het anders ook niet duidelijk meer.
Je kunt met Weebly ook een gratis site aanmaken hé, dat je daar alles op zet wat je 'verkoopt'. Dan kun je het helemaal inrichten als jij wilt qua pagina's terwijl je hier dan alsnog maar 1 misschien 2 topics hebt. Op j eigen site zou je dan ook de bestellingen enz kunnen zetten en dan gewoon een link geven.
Een eigen blog heb ik al, waar je "bestellingen" kan plaatsen en waar de "leveringen" gebeuren. Ik ben er al enkele jaren mee bezig, maar het is quasi compleet in het Engels en dat is iets wat niet zo interessant is voor (sommige) leden hier omdat niet iedereen die taal een beetje kent.
Maar ik had al eerder een simsshopje ook op het vorige forum. Vandaar dat ik dat terug zou beginnen hier.
Ik vond het toen alleen erg irritant dat ik geen overzicht had van waar bestellingen en waar leveringen stonden.
Daarom dat ik hier om die 2 onderwerpen vroeg.
Dan is hier alles echt in het Nederlands.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Werking simsshopje

Bericht door BanaanZombie »

2 onderwerpen is echt gewn probleem, een onderwerp voor elke soort cc vind ik wel een beetje teveel van het goede :P
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Werking simsshopje

Bericht door tarac »

Onbegrensd... ik dacht eigenlijk eerst aan een shopje voor elke categorie van CC zoals: jobboard, bodyshop, studierichtingen, mods,... Zo is mijn blog ook onderverdeeld.
Maar dat is misschien wat van het goede te veel... Op den duur is het anders ook niet duidelijk meer.
Zoals eerder gezegd, het is onbegrensd, al wou je 80 topics openen.
Deel het in zoals je zelf wilt, maar zoals je zelf al zegt, blijft het dan nog duidelijk ?
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Werking simsshopje

Bericht door ElvisFannetjeh »

BanaanZombie schreef:2 onderwerpen is echt gewn probleem, een onderwerp voor elke soort cc vind ik wel een beetje teveel van het goede :P
Ja, dat vind ik ook wel.
Ik heb wel net ontdekt dat je binnen een onderwerp, het onderwerp van elke reactie kan veranderen.
Dat is wel handig voor zoiets als een "leverings"onderwerp.

Ik zal dat dan ook zo doen.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Werking simsshopje

Bericht door BanaanZombie »

Ja idd, zet dam even in je begi bericht dat mensen die een bestelling doen het onderwerp veranderen naar het onderdeel bestellig. Dan geef je zelf die onderdelen aan zodat je niet 10 namen krijgt voor hetzelfde onderdeel haha
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Werking simsshopje

Bericht door tarac »

Ik zou zeggen "Leef je uit"
Succes
Moet er nog een extra topicje/board geopend worden - Zeg het en wij zullen trachten aan je wensen te voldoen.
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Werking simsshopje

Bericht door ElvisFannetjeh »

tarac schreef:Ik zou zeggen "Leef je uit"
Succes
Moet er nog een extra topicje/board geopend worden - Zeg het en wij zullen trachten aan je wensen te voldoen.
Misschien kan er wel een onderverdeling komen per spel?
Dan staan shopjes voor Sims 2, 3 en 4 niet door elkaar in één forum.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Werking simsshopje

Bericht door BanaanZombie »

Misschien wel zo overzichtelijk

Ik ben alleen nog te kortnop het forum om simsshopje te kennen, dus ik weet ook niet hoe populair het was. Als het echt veel gedaan wordt is het wel handig, maar als er maar een paar mensen zijn die het doen vind ik het niet zo nodig
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Werking simsshopje

Bericht door tarac »

Dat kan toch door de gebruikers zelf zo ingesteld worden.
Lijkt me verder geen probleem
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Werking simsshopje

Bericht door ElvisFannetjeh »

BanaanZombie schreef:Misschien wel zo overzichtelijk

Ik ben alleen nog te kortnop het forum om simsshopje te kennen, dus ik weet ook niet hoe populair het was. Als het echt veel gedaan wordt is het wel handig, maar als er maar een paar mensen zijn die het doen vind ik het niet zo nodig
Daarin heb je wel overschot van gelijk. Het is pas nodig als het niet meer overzichtelijk zou zijn. En in het onderwerp voor mijn shopje, zet ik wel voor welk spel het is. (Staat momenteel nog bij concepten).
Het was "in den tijd" zo groot geworden op het simsforum dat het een apart forum werd, maar dat lag dan na een tijd bijna volledig stil.
Hopelijk kan het hier wel binnen het simsforum blijven en wordt het wel weer zo groot als "in den tijd".
tarac schreef:Dat kan toch door de gebruikers zelf zo ingesteld worden.
Lijkt me verder geen probleem
Hoe doe je dat dan die subfora maken als gebruiker?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Werking simsshopje

Bericht door BanaanZombie »

Dan vind ik een simsshopje board voor elk sims spel waar het bij mogelijk is wel hansig
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Werking simsshopje

Bericht door xJessica »

BanaanZombie schreef:Misschien wel zo overzichtelijk

Ik ben alleen nog te kortnop het forum om simsshopje te kennen, dus ik weet ook niet hoe populair het was. Als het echt veel gedaan wordt is het wel handig, maar als er maar een paar mensen zijn die het doen vind ik het niet zo nodig
Precies dit haha. Simsshopje is voor onze tijd he :P
Not all monsters do monstrous things
Plaats reactie

Terug naar “Simsshop”