Naar huis reizen crasht

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Naar huis reizen crasht

Bericht door Bee »

Geplaatst door Fabioholtappels op het oude forum

Hallo,

Ik heb al gezocht naar dit probleem en kwam een soortgelijk tegen, maar diegene had zn spellen uiteindelijk verwijderd en dat wil ik echt niet doen.

Ik heb mijn familie naar China laten reizen, en dat deed ik omdat ik eerst foutcode 12 kreeg nadat ik een kat probeerde te bewerken in CAS via testingcheatsenabled. Toen flipte heel die kat helemaal, in CAS was het een soort paarse vlek. Mijn computer heeft af en toe van die flippende grafische fouten, dat weet ik en dan komt 9 van de 10 keer foutcode 12 erna. Maar deze keer had ik heel lang zitten bouwen aan een huis en ik wou echt niet helemaal weer opnieuw beginnen. Ik sla om het uur op, dus ik wou eigenlijk net dat huis opslaan. Ik kreeg dus foutcode 12 dus ik besloot maar even mijn familie naar China te laten reizen en nog eens proberen. Dat lukte, ze kwamen in China aan. Een keer opgeslagen, was allemaal oke.

Toen wou ik vandaag terug naar huis reizen, en het lukt maar niet om naar huis te komen: bij het laadscherm kreeg ik een foutmelding over dat hij Monte Vista niet kan laden:
Spoiler: Open
Afbeelding
Het vreemde is dat er staat: bij het laden van b.sims3, terwijl ik in de savedgame a.sims3 speel. En ik heb Monte Vista gewoon legaal gekocht, het kan dus geen foute download zijn.

Het rare is ook dat als ik naar huis wil reizen dat ik kan kiezen wie naar huis kan gaan. Als ik dan 1 andere sim selecteert, rent die helemaal naar de rand van de wereld om daar te verdwijnen. Daarvoor verdwijnt die sim al uit het rijtje sims aan de linkerkant van het scherm. Volgensmij kan dit helemaal niet, je kan toch alleen met je hele familie terug reizen en niet iemand alvast terug sturen?

Ik heb wel een backup van het spel voordat ze naar china gingen en voor de verbouwing, maar dan moet ik weer helemaal opnieuw bouwen en dat vind ik wel echt vervelend.

Zou het ook misschien aan kunnen liggen dat ik een keer al mijn geïnstalleerd materiaal heb gewist? Namelijk ik had al het geïnstalleerd materiaal verwijderd via de launcher, dus ook monte vista. Ik kreeg dus zo'n melding dat opgeslagen spellen van werelden verwijderd werden, maar ik klikte net te snel op 'oké'. Maar de spellen stonden nadat ik alles opnieuw geïnstalleerd had gewoon nog in het mapje.

Is mijn savedgame denken jullie zodanig beschadigd/corrupt dat ik opnieuw moet beginnen? Alvast echt heeeel erg bedankt voor jullie hulp en voor het lezen van dit bericht!!

[small]Dit bericht is gewijzigd op 04-01 14:24.[/small]
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Naar huis reizen crasht

Bericht door Bee »

Geplaatst door Margothieke op het oude forum

Er staat dat ze je aanraden om de applicatie opnieuw op te starten heb je dat al geprobeerd? En ze dan opnieuw naar huis proberen te sturen.
Over dat naar huis reizen: je kan 1 sim naar huis laten reizen en de andere daar laten, dat is geen bug of zo.

Probeer anders eens je huishouden sim per sim naar huis te sturen. Ik weet niet hoe groot je huishouden is maar is het bijvoorbeeld: een man een vrouw en een kind. Dan kan je eens proberen eerst de vrouw naar huis te sturen. Een simuurtje wachten, dan het kind naar huis sturen en als laatste met je man naar huis gaan. Bij mij sprong mijn spel heel vaak als ik mijn Sims naar huis stuurde, en toen werkte dit. Hopelijk heb je er wat aan!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Naar huis reizen crasht

Bericht door Bee »

Fabioholtappels:

Ja als ik dan op dat vinkje klik, kom ik bij het hoofdmenu. Ik heb al meerdere keren opnieuw geprobeerd, het spel opnieuw opgestart, maar ik blijf het krijgen.

Dat apart naar huis sturen heb ik ook geprobeerd ja, maar ik blijf echt de hele tijd krijgen dat ik de applicatie opnieuw moet opstarten.

Ik heb overigens net al mijn geïnstalleerd materiaal verwijderd en heb alleen monte Vista geïnstalleerd, maar nog steeds krijg ik hetzelfde.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Naar huis reizen crasht

Bericht door Bee »

Bee:

Je zult een nieuw spel moeten starten.
Krijg je ooit weer eens 'foutcode 12' of 15 dan kun je het volgende doen:

Kies altijd voor 'opslaan' ipv 'opslaan en afsluiten'
Krijg je dan een foutcode dan kun je nog 'opslaan als' en dan kiezen voor een hele andere naam, bv alleen '1'. Negen van de tien keer lukt het opslaan dan wel!

Verwijder als je spel afgesloten is:
de spellen met 'bad' in de naam (Saves map in Sims 3 map)
verwijder de gegevens uit de map 'Current Game' (In Sims 3 map).
de vier bestandjes uit je sims3 map:

CASPartCache.package
compositorCache.package
scriptCache.package
simCompositorCache.package

Start je spel weer op en ze worden opnieuw aangemaakt.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Naar huis reizen crasht

Bericht door Bee »

Fabioholtappels:

Heel erg bedankt voor alle informatie!! Ik ga dan gewoon weer beginnen bij die andere saved game. Heb je misschien nog enig idee hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen, of kan dit gewoon opeens gebeuren?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Naar huis reizen crasht

Bericht door Bee »

Bee:

Het kan diverse oorzaken hebben. BV foute downloads, of spullen/sims/kleding die wel in de saved game staan maar die je niet in je huidige spel hebt geïnstalleerd. Soms ook door objecten die niet goed geplaatst zijn (move objects on). Als je spel steeds vastloopt is er iets niet goed en kun je het best een heel nieuw spel aanmaken in een nieuwe sims3 map.

Let altijd op voordat je gaat spelen dat de map 'Current Game' leeg is. Als daar bestanden staan, gewoon weggooien en dan ook die 4 bestandjes zoals hierboven gezegd weggooien. Dan heb je de meeste kans dat je spel niet nog eens vastloopt. De map 'Backup' mag ook helemaal leeg, behalve 'ccmerged'.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Naar huis reizen crasht

Bericht door Bee »

Fabioholtappels:

Oke, dan zal in het vervolg daar op letten. Hartstikke bedankt voor de hulp!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gerrelt
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 dec 2014, 12:02
Contacteer:

Re: Naar huis reizen crasht

Bericht door Gerrelt »

Bee schreef:Bee:

Je zult een nieuw spel moeten starten.
Krijg je ooit weer eens 'foutcode 12' of 15 dan kun je het volgende doen:

Kies altijd voor 'opslaan' ipv 'opslaan en afsluiten'
Krijg je dan een foutcode dan kun je nog 'opslaan als' en dan kiezen voor een hele andere naam, bv alleen '1'. Negen van de tien keer lukt het opslaan dan wel!

Verwijder als je spel afgesloten is:
de spellen met 'bad' in de naam (Saves map in Sims 3 map)
verwijder de gegevens uit de map 'Current Game' (In Sims 3 map).
de vier bestandjes uit je sims3 map:

CASPartCache.package
compositorCache.package
scriptCache.package
simCompositorCache.package

Start je spel weer op en ze worden opnieuw aangemaakt.
ik heb dit allemaal geprobeerd, maar de foutcode komt nog steeds. wat moet ik doen?
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Naar huis reizen crasht

Bericht door Bee »

Zoals ik al eerder schreef:

Het kan diverse oorzaken hebben. BV foute downloads, of spullen/sims/kleding die wel in de saved game staan maar die je niet in je huidige spel hebt geïnstalleerd. Soms ook door objecten die niet goed geplaatst zijn (move objects on).

Dus als je spel steeds vastloopt is er iets niet goed aan je spel en kun je het best een heel nieuw spel aanmaken in een nieuwe sims3 map.
Hoe je een nieuwe simsmap aanmaakt lees je hier

Let altijd op voordat je gaat spelen dat de map 'Current Game' leeg is. Als daar bestanden staan, gewoon weggooien en dan ook die 4 bestandjes zoals hierboven gezegd weggooien. Dan heb je de meeste kans dat je spel niet nog eens vastloopt. De map 'Backup' mag ook helemaal leeg, behalve 'ccmerged'.[/quote]
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Wereldavonturen”