Laptop heel traag met alles

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RyaNne
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:18
Contacteer:

Laptop heel traag met alles

Bericht door RyaNne »

Hoi hoi,

Ik vind de laatste tijd mijn laptop heel erg traag. De laptop is nog geen 3 jaar oud en kon er normaal gewoon de sims 3 met alle uitbreidingen op spelen.
Laatst viel wel steeds mijn laptop uit (ook toen hij gewoon aan netstroom zat). Mijn accu is kapot of naja "aan het kapot gaan", maar als ik de laptop continu aan stroom laat moet er niets aan de hand zijn.

Dit zal niet met de traagheid van de laptop te maken hebben. Ik heb bij een computerwinkel het stof aan de binnenkant van mijn laptop laten weghalen en toen zag ik dat mijn laptop 2 plekken had voor harde schijven. Zij vertelden mij, wanneer ik er een andere schijf bij in deed daar windows op zette en de schijf wat al in de laptop zat daar het "andere pruttel" op zet, zou de laptop sneller worden.

Wat merk ik nu. Of er nu 2 harde schijven in zitten (1x 300 GB en 1x 750 GB) of alleen de 750 GB, de laptop blijft sloom. Ik heb al nieuwe windows 7 erop gezet (naja hersteldvd's van de laptop erin gedaan)

Ik stuur mijn dxdiag mee.. ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Laptop heel traag met alles

Bericht door tarac »

Je bent de zoveelste al met dit probleem in mijn omgeving.
Ja, ook mijn eigen laptop op windows 7 is verschrikkelijk traag geworden .
Het ligt niet aan je computer.
Als je alles schoonmaakt en Windows opnieuw installeert is het weer pico bello, maar zodra alle windows updates weer geplaatst zijn gaat het weer mis.
Ik heb (nog) geen idee wie of wat de boosdoener is.
Zodra ik DAT weet zal ik het hier publiceren.
Gebruikersavatar
RyaNne
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:18
Contacteer:

Re: Laptop heel traag met alles

Bericht door RyaNne »

oke.. ja ik heb nu net sinds een paar dagen windows er nieuw weer op gezet.

komt het door de updates van windows zelf?


Wanneer de laptop opnieuw opgestart wordt, duurt het gewoon 5 tot 10 minuten voordat ik bureaublad eens zie.. terwijl ik geen 1 echte super groot programma op heb staan... of wat op bureaublad heb staan..

dus nog even afwachten??
twinzz123
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2014, 18:38
Contacteer:

Re: Laptop heel traag met alles

Bericht door twinzz123 »

Er zijn twee mogelijkheden (denk ik :tong:)

1. Je computer is heel sloom omdat het heel weinig GB vrij heeft. Hierbij raad ik aan CCleaner of Clean Disk Security te gebruiken. Helpt echt!

2. Er zit een virus op. Dit soort problemen heb ik ook al eerder gehad. De computer (zonder accu!) viel uit als ik enige uren niets deed, hij deed heel sloom, en dingen zoals paint en knipprogamma waren verwijderd. Het bleek dus inderdaad dat er een virus op zat. Maar voordat je enige fratsen uithaalt, zou ik aanraden eerst naar een computer professional te gaan. Antivirus heeft geen zin, het virus is al te ver.

Ik weet niet zeker of iets van dee twee mogelijkheden je zal hopen, maar in ieder geval, veel geluk :duimomhoog:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”