Windows 10 ?

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bananenmoes
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 dec 2014, 18:03
Contacteer:

Windows 10 ?

Bericht door Bananenmoes »

Hallo,

Aangezien ik echt geen verstand heb van computers en sofwares etc. vroeg ik me af of ik alles kwijt raak wat op de laptop staat als ik windows 10 erop zet. Ben namelijk bang dat ik dan mijn sims gegevens kwijt raak.

Mvg Petra
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Windows 10 ?

Bericht door tarac »

Bananenmoes schreef:Hallo,

Aangezien ik echt geen verstand heb van computers en sofwares etc. vroeg ik me af of ik alles kwijt raak wat op de laptop staat als ik windows 10 erop zet. Ben namelijk bang dat ik dan mijn sims gegevens kwijt raak.

Mvg Petra
Nee, je bent niets kwijt.
Ik heb nu Windows 10 vanuit Windows 7 en vanuit Windows 8.1 geïnstalleerd en alle bestaande programma's zijn nog steeds aanwezig en werken normaal zoals vroeger.
Alleen ben je de spelletjes zoals hartenjagen en freecell uit windows 7 kwijt.
Die moet je opnieuw laden via apps uit de Store.

Opmerking: Het installeren van windows 10 duurt ca. 2 uur waarin je niets met je computer kan doen.
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Windows 10 ?

Bericht door maralicious »

Een vraag over Windows 10: Ik heb nog steeds geen melding gekregen dat ik hem kan updaten. Alleen dit:
Afbeelding

Ik, de ongeduldheid zelve, heb dit al sinds vanmiddag en het begint me erg te irriteren aangezien iedereen wel lijkt up te kunnen daten? Doe ik iets mis?
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Windows 10 ?

Bericht door Bee »

Moet je niet gewoon op die knop drukken: 'OK stuur mij een melding' .. ?
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Windows 10 ?

Bericht door maralicious »

Bee schreef:Moet je niet gewoon op die knop drukken: 'OK stuur mij een melding' .. ?
Ja, heb ik vanmiddag gedaan maar krijg nog niks binnen.. of geen melding van een update of zo.
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Windows 10 ?

Bericht door Sven »

Windows 10 wordt in periodes uitgebracht.
De ene krijgt hem tijdens de launch, de ander moet een weekje wachten.
Verwacht dat je hem binnen een maand kan downloaden.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bananenmoes
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 dec 2014, 18:03
Contacteer:

Re: Windows 10 ?

Bericht door Bananenmoes »

Heel erg bedankt Tarac! Heb zelf nog windows 7 omdat ik het bestuurings systeem wat minder fijn vindt van windows 8 .. De reden dat ik windows 10 erop zet is omdat ik hoorde dat het verplicht werdt.. Binnenkort even uitvogelen dus ;)
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Windows 10 ?

Bericht door BanaanZombie »

Verplicht? Waarvoor?

Trouwens, er staat overal dat ie gratis is voor elke wiindows 7 en 8 pc. Maar hoe kun je m er dan opkrijgen als je geen melding krijgt?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Windows 10 ?

Bericht door Bee »

Lees even dit als je meer informatie wilt: http://www.automatiseringgids.nl/nieuws ... e-upgraden

Er staan ook diverse andere links.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Windows 10 ?

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Verplicht? Waarvoor?

Trouwens, er staat overal dat ie gratis is voor elke wiindows 7 en 8 pc. Maar hoe kun je m er dan opkrijgen als je geen melding krijgt?
Via Windows update
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Windows 10 ?

Bericht door BanaanZombie »

Oke dan had dus eerst die hele toestand van legitieme versie opgelost moeten zijn, pff
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Windows 10 ?

Bericht door Sven »

De update is niet verplicht, maar optioneel.
Let er wel op dat hij alleen echt gratis is bij geregistreerde versies, mensen die Windows 8 illegaal hebben kunnen hem dus niet gratis krijgen.
Je kan hem tot volgend jaar gratis downloaden.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Windows 10 ?

Bericht door BanaanZombie »

Tot volgend jaar? Ik dacht tot 29 juli
Dan kan ik m wel uit proberen op mn schoollaptop, die is vrij nieuw
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Windows 10 ?

Bericht door tarac »

Er zitten nog veel "schoonheidsfoutjes" in.
Programma's voor foto's, Winrar e.d. moeten eerst een keer zijn opgestart voordat ze werken.
Nieuwe browser ondersteunt geen Silverlight (b.v. nodig bij Horizon Go om TV te kijken) dus dan moet je weer Firefox gebruiken als browser
Meerdere bestanden samenvoegen tot 1 Winrar-bestand lukt niet, dus creeren van Winrar-bestanden voor uploaden van de downloads voor Sims-spellen moet dus nog steeds via Windows 7 of 8 gebeuren.
Snelkoppelingen op de bureaublad zetten kan alleen maar door ze te verslepen uit Start (maar daar zijn ze dan verdwenen)
En zo zijn er nog wel meer "probleempjes"
Gebruikersavatar
Mellanie
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:46
Contacteer:

Windows 10 met Sims 4?

Bericht door Mellanie »

ik heb een klein aantal probleempjes. sinds ik windows 10 heb. hiervoor had ik windows 8.1 (of hoger)
de eerste probleem is dat ik na het zoeken naar windows update een foutcode krijg: http://prntscr.com/7z6nrf
zelf kan ik niet veel nuttigs vinden op internet over die foutcode.

het volgende is de email en agenda app die op windows 8 en 10 zit. ik heb na een tijd prutsen voor elkaar gekregen dat ik me emails weer zag. omdat hij zei dat de instellingen veroudert waren. nu tijdens het synchroniseren (het zoeken naar nieuwe emails) krijg ik de volgende foutcode: http://prntscr.com/7z6pan
echter laad hij me nieuwe emails wel. (gelukkig)

en tot slotten kan ik ook geen afbeeldingen op facebook meer uploaden. de afbeelding laat niet tot nouwlijks en na een tijd verdwijnt het uploaden van de afbeelding net alsof je het gecanceld hebt. ik heb haast alle internet programma's gebruikt zoals chrome, firefox en internet explorder overal krijg ik hetzelfde. ook heb ik java en flashplayer geinstaleert net als de nieuwe versies van de internet tools. nog steeds geen verbetering. heb ook al het probleem gemeld bij facebook zelf maar daar is het nooit duidelijk of je ook een antwoord/oplossing terug krijgt.

ik ben met alle drie een beetje einde raat maar waar ik me het meest zorgen over maak is die windows update programma van windows 10.
~Just believe~
Gebruikersavatar
Mellanie
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:46
Contacteer:

Re: Windows 10 met Sims 4?

Bericht door Mellanie »

ik heb nu ook deze foutcode gevonden ergens in windows updater.: http://prntscr.com/7z6ww7
~Just believe~
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Windows 10 ?

Bericht door BanaanZombie »

Oh das wel lastig, misschien moet ik dan ff wachten tot ze weg zijn. Anders zit ik daar op school straks weer mee. Al hoewel.. ik gebruik die laptop eigenlijk alleen maar voor word ed. Alleen kan ik de nieuwe browser niet gebruiken. Want je hebt silverlight nodig voor het systeem dat wij gebruiken voor de cijfers

Kzie nog wel even.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”