Computer niet geschikt voor spellen - terwijl hij het wel aan moet kunnen (denk ik)

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Computer niet geschikt voor spellen - terwijl hij het wel aan moet kunnen (denk ik)

Bericht door Lurania »

Hoi! Ik weet dat er een ander topic voor is, maar ik open toch een nieuw topic.. dit omdat ik meerdere vragen heb over mijn DxDiag en het niet over de Sims gaat (want die draait gewoon goed haha)

Hierbij dan dus ook mijn DxDiag!

Ik heb een laptop en twee videokaarten, als het goed is staat de tweede er ook in.. zo niet, het is een Nvidia GTX 860M, met 4GB geheugen (2GB eigen geheugen, 2GB gedeeld)

Mijn vragen die ik heb zijn als volgt:
- Ik heb acht processorcores van 2,4Ghz.. hoeveel is dit in de praktijk echt? Ik weet dat je het kunt verdubbelen met een bepaald getal en dat dan je uiteindelijke snelheid eruit komt; volgens mij kom je dan een stuk hoger uit. Als ik bij een programma als "Can you run it" echter een spel opzoek die bijvoorbeeld 3Ghz vraagt, geeft hij aan dat hij niet geschikt is.. terwijl dit wel geschikt hoort te zijn volgens mij.

- Ik heb bij Canyourunit verschillende spellen opgezocht, maar veel bleven steken op de processor of de Nvidia videokaart.. bij de videokaart zeiden ze bijvoorbeeld dat een Nvidia GTX 680 wel goed was (Maar, mijn videokaart is dan toch ook geschikt? Hij is van twee generaties nieuwer..) en ik weet niet zeker of dat dus klopt

Ik zou het fijn vinden als iemand mij dit verder uit kan leggen, want ik begrijp het niet meer haha!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Computer niet geschikt voor spellen - terwijl hij het wel aan moet kunnen (denk ik)

Bericht door tarac »

Niks mis met die computer, prima ding.
Je moet CanYouRunIt altijd met een korreltje zout nemen. Het wordt uiteindelijk gesponsord door een bedrijf dat graag (dure) computers verkoopt.

Je hebt 16 GB RAM geheugen, een 3,9 GHz processor (2,4 per core)
De extra grafische kaart (Nvidia GTX 860M) wordt niet altijd herkend en dat is een storend probleem bij switchable graphics.
Voor elk spel moet je het in de instellingen van Nvidia aanpassen.
maramsp
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 dec 2014, 23:16
Contacteer:

Re: Computer niet geschikt voor spellen - terwijl hij het wel aan moet kunnen (denk ik)

Bericht door maramsp »

Sorry voor de late reactie, maar beter laat dan nooit:

Wat tarac al zegt is er echt niets mis met die pc.
Alleen is die 860m wel een stuk beter dan de standaard videokaart van intel.
In het nvidia configuratie scherm kun je meerdere profielen inschakelen per spel en daar moet je dus je 860m aan het spel linken. Ik heb zelf helaas geen laptop, dus stap voor stap kan ik het niet aangeven hoe je het moet doen. Maar ik denk dat als je het nvidia configuratie scherm opent, dat je het wel kan vinden.
Ook vind je er een standaard profiel, maar of je daar al kan instellen dat ie standaard die 860m ziet, weet ik niet.

Mocht je geen nvidia configuratiescherm hebben, dan heb je de drivers nog niet gedownload.
Ga daarvoor naar nvidia.com en download de drivers daar of installeer geforce experience :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”