Windows 10 herstellen - opnieuw installeren

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Windows 10 herstellen - opnieuw installeren

Bericht door tarac »

Wanneer je geupdate hebt naar Windows 10 dan heb je nog steeds geen mogelijkheid om Windows 10 te herstellen als er onverhoopt iets in je Windows 10 beschadigd is.
Ja, je kan voor € 120,00 een licentie kopen, maar het is stukken voordeliger (gratis) om zelf een DVD te branden of een USB stick geschikt te maken.
Het werkt heel eenvoudig:

1. Download de tools voor Windows 10 - klik hier mediacreation tools
2. Dubbel-Klik op de download, het installeren gaat beginnen.
3. Kies voor DVD of voor USB (minimaal 4 GB), de gegevens op de USB stick gaan verloren.
4. Vink aan of uit of de gegevens voor je eigen PC of voor een algemene versie geladen moeten worden. Met de algemene versie kan je op elke willekeurige computer installeren.
5. Volg de aanwijzingen op het scherm.

Wanneer je update van een legitieme versie van Windows 7 of 8 of wanneer je Windows 10 herstelt is er geen licentiecode nodig
windows 10 setup.JPG
Zelfs op een PC waar je Windows 10 op geinstalleerd hebt en je nadien de harde schijf hebt geformatteerd, kan je deze DVD gebruiken zonder licentiecode.
In dat geval wanneer om de productsleutel gevraagd wordt, gewoon doorklikken zonder code in te vullen.Windows 10 zal dan aan de kenmerken van jouw PC vaststellen dat er geen licentie nodig is. (geldt dus alleen voor de DVD en niet voor de USB-stick).

Productsleutel
Toch kan het nooit kwaad om de productsleutel van jouw Windows 10 te achterhalen.
Dat gaat heel eenvoudig met de keyfinder.
Download het, pak het uit met winrar, dubbelklik op het gedownloade bestand keyfinder.exe om het te installeren
Run het en je ziet je Productcode
Noteer het op je label van je DVD.
productkey.JPG
Om veiligheidsredenen heb ik een stelletje cijfertjes onleesbaar gemaakt

Doe het nu, wacht niet tot later. Straks is de gratis actie over en als je dan problemen krijgt met Windows 10 is het te laat en moet je OF een licentie kopen voor 120 euro OF op zoek gaan naar een illegale download.
Maak in ieder geval een DVD met gegevens voor je eigen computer en noteer de productsleutel.
Doe dit voor elke computer weer apart.
Het is niet mogelijk om met een DVD van computer X Windows 10 (opnieuw) te installeren op computer Y
(Ja, het lukt wel maar na een paar dagen krijg je een steeds dringender melding om je product te verifieren)
Echt, iedere computer wordt geïdentificeerd aan hand van de hardware, dus doe dit voor elke computer die gratis is geupdate !
Ik heb dit aan den lijve ondervonden en moest dus eerst weer Windows 7 of 8 installeren en daarna weer Windows 10. (middagje tijdverdrijf)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
harlinquin
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:52
Contacteer:

Re: Windows 10 herstellen - opnieuw installeren

Bericht door harlinquin »

Ik vind dit echt een hele fijne tip!

Ik heb het zelf ook erg recent gehad dat ik eerst windows 8 opnieuw moest installeren en vervolgens updaten naar windows 10 (dankjewel asus voor het wipen van mijn schijf)
maramsp
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 dec 2014, 23:16
Contacteer:

Re: Windows 10 herstellen - opnieuw installeren

Bericht door maramsp »

Het is een grote kick, maar wellicht de moeite waar om nog te posten.

Ik heb namelijk niet zo lang geleden mijn windows opnieuw geinstalleerd, en ik had alleen een 8.1dvd.
Dus, nadat ik die had geinstalleerd heb ik de windows update assistent gebruikt, en update windows automatisch weer naar windows 10, omdat dit programma kan zien dat je microsoft account al eerder windows 10 heeft gebruikt.

Hier is de website:

klik mij

Hoop dat mensen hier wat aan hebben :)
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Windows 10 herstellen - opnieuw installeren

Bericht door WALUIGI96 »

Voor zover ik weet heb je in Windows 10 ook altijd de optie om te herstellen zonder disc. Dit kun je doen via Instellingen (die nieuwe) > Bijwerken en beveiliging > Systeemherstel > Deze pc opnieuw instellen
Dan gaat hij gewoon Windows 10 opnieuw installeren op je pc en heb je geen disc nodig. Komt vooral omdat er steeds meer computers zijn zonder cd-station.
Als je dat niet hebt kun je ook altijd een iso downloaden van Windows 10 en die op een dvd branden of op een usb zetten.
Beantwoord (ook) technische vragen.
maramsp
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 dec 2014, 23:16
Contacteer:

Re: Windows 10 herstellen - opnieuw installeren

Bericht door maramsp »

WALUIGI96 schreef:Voor zover ik weet heb je in Windows 10 ook altijd de optie om te herstellen zonder disc. Dit kun je doen via Instellingen (die nieuwe) > Bijwerken en beveiliging > Systeemherstel > Deze pc opnieuw instellen
Dan gaat hij gewoon Windows 10 opnieuw installeren op je pc en heb je geen disc nodig. Komt vooral omdat er steeds meer computers zijn zonder cd-station.
Als je dat niet hebt kun je ook altijd een iso downloaden van Windows 10 en die op een dvd branden of op een usb zetten.
Top!

Bedankt voor de info!
Wist niet dat het ook op die manier kon :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”