PC (desktop) start niet meer op

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

PC (desktop) start niet meer op

Bericht door Sven »

Ik was gisteravond/-nacht No Man's Sky aan het spelen.
Het ging niet zonder slag of stoot, de game werkte niet goed en crashte voortdurend (de PC sloot af en startte weer opnieuw op een aantal keer).
Uiteindelijk werkte de game weer goed nadat ik de PC open had gemaakt en zo had laten staan, het zou me dus niets verbazen dat de CPU een aantal keer te warm werd.

Toen ik de PC afsloot na het spelen door op de aan-/uitknop van de PC zelf te drukken sloot hij denk ik niet goed af, het lampje bleef knipperen, de externe harde schijf had nog een brandend lampje (wit, en niet blauw zoals normaal).
Toen ik hem vanmorgen wilde opstarten werkte het niet. Oke, geen probleem, ik haal de stroom er even af want dat lampje brandde nog. PC weer stroom gegeven en alsnog werkte dat ding niet. Af en toe gaat hij voor 1/10 van een seconde even aan, maar daar blijft het bij.
Verrassend genoeg heb ik dit probleem ook gehad toen mijn vorige moederbord overleden was, die was verbrand (lang verhaal), alleen nu was er geen schroeilucht, plus dit gebeurde nadat ik mijn PC zelf had afgesloten.

TL;DR - mijn PC start niet meer op, geeft af en toe nog wel een blauw lampje. De avond daarvoor werkte hij nog normaal en heb hem normaal afgesloten.

Iemand?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: PC (desktop) start niet meer op

Bericht door WALUIGI96 »

Misschien helpt het iets als je de aan/uit knop een lange tijd indrukt?
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: PC (desktop) start niet meer op

Bericht door Sven »

Al geprobeerd, werkt helaas niet.
Ben bang dat het toch mijn moederbord is... PSU lijkt me onwaarschijnlijk omdat hij na het afsluiten vannacht nog wel stroom kreeg.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: PC (desktop) start niet meer op

Bericht door tarac »

Ik heb iets dergelijks met een laptop gehad - 's avonds werkte het nog prima, gewoon uitgezet en wilde de volgende pchtend niet meer starten.
Oorzaak: doorgebrande GPU chip.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: PC (desktop) start niet meer op

Bericht door Sven »

GPU heb ik er al uitgehaald, met stroom er af etc.
Geen verschil helaas.
Oh, laat het alsjeblieft niet de GPU zijn, op het moederbord zit nog garantie...
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”