Welke nieuwe laptop kopen?

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Translator
Gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:35
Contacteer:

Welke nieuwe laptop kopen?

Bericht door Translator »

Beste

Ik heb al een hele tijd problemen met mijn laptop. Hij is redelijk oud en omdat ik nog een tijdje ga studeren, ben ik van plan om een nieuwe te kopen. Momenteel heb ik een Toshiba Satellite (weet zelfs niet meer welke) die altijd goed gewerkt heeft voor school en Sims. Voor ik naar de winkel ga, had ik graag wat deskundig advies van de mensen op dit forum gekregen. Hoewel ik zelf helemaal niks van laptops ken, heb ik toch een paar vereisten:

* Geen Macbook
* Niet meer dan 600 euro (liefst een heel stukje lager)
* Mogelijkheid om vertaalsoftware zoals MultiTerm te installeren
* Mogelijkheid om Sims (2,3,4,..) te installeren
* Liefst met Office Software 2016 inbegrepen (zo van die deals waarmee het pakket/de laptop goedkoper is ofzo), ik heb dit echt nodig voor school
* Beamer-poort voor de talloze presentaties op school
* AZERTY toetsenbord + nummertjes apart
* Goede batterij

Hopelijk zijn dit geen onmogelijke vereisten :roll:

Alvast bedankt!
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Welke nieuwe laptop kopen?

Bericht door WALUIGI96 »

Het is op zich niet helemaal onmogelijk; Sims 3 en 4 ondersteuning is het lastigste.

Op sommige punten nog wel opmerkingen/vragen
* Ok, goede keus
* Houd er rekening mee dat 600 euro zo ongeveer het punt is dat je echt kwaliteit krijgt
* Als ik zoek op internet, dan is MultiTerm niet zo zwaar (maar ik ken het programma niet goed)
* Sims is wel wat zwaarder
* Op veel scholen kun je Office gratis of voor een klein bedrag krijgen, misschien handig om daar naar te informeren
* Waarschijnlijk dus ook een VGA poort, dat is nog goed te doen, maar ook wel steeds zeldzamer. HDMI is wel gangbaar
* Dan ga ik er van uit dat je een Belgische laptop nodig hebt, het kan soms aardig verschillen ten opzichte van een Nederlandse laptop, maar ook Belgische zijn goed te vinden op internet
* Ook dat is vaak lastig te zeggen. Fabrikanten (behalve Apple) zeggen weinig over hoe de batterij is.

Verder nog de vraag:
Hoe groot mag de laptop zijn? 13,3 15,6 of 17,3 inch?

Hier heb ik een redelijk lijstje met laptops in die prijsklasse, met AZERTY toetsenbord en die voorzien zijn van een VGA aansluiting:
https://tweakers.net/categorie/496/lapt ... HrTW-7v3Dw
Beantwoord (ook) technische vragen.
Translator
Gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:35
Contacteer:

Re: Welke nieuwe laptop kopen?

Bericht door Translator »

WALUIGI96 schreef:Het is op zich niet helemaal onmogelijk; Sims 3 en 4 ondersteuning is het lastigste.

Op sommige punten nog wel opmerkingen/vragen
* Ok, goede keus
* Houd er rekening mee dat 600 euro zo ongeveer het punt is dat je echt kwaliteit krijgt
* Als ik zoek op internet, dan is MultiTerm niet zo zwaar (maar ik ken het programma niet goed)
* Sims is wel wat zwaarder
* Op veel scholen kun je Office gratis of voor een klein bedrag krijgen, misschien handig om daar naar te informeren
* Waarschijnlijk dus ook een VGA poort, dat is nog goed te doen, maar ook wel steeds zeldzamer. HDMI is wel gangbaar
* Dan ga ik er van uit dat je een Belgische laptop nodig hebt, het kan soms aardig verschillen ten opzichte van een Nederlandse laptop, maar ook Belgische zijn goed te vinden op internet
* Ook dat is vaak lastig te zeggen. Fabrikanten (behalve Apple) zeggen weinig over hoe de batterij is.

Verder nog de vraag:
Hoe groot mag de laptop zijn? 13,3 15,6 of 17,3 inch?

Hier heb ik een redelijk lijstje met laptops in die prijsklasse, met AZERTY toetsenbord en die voorzien zijn van een VGA aansluiting:
https://tweakers.net/categorie/496/lapt ... HrTW-7v3Dw

Bedankt voor je antwoord! Ik had graag een 15,6 inch gehad aangezien ik dagelijks met die laptop moet sleuren :p
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Welke nieuwe laptop kopen?

Bericht door BanaanZombie »

Als je de mogelijkheid hebt zou ik een andere laptop gebruiken voor school die niet zo duur is
Waarom?OMDAT je er elke dag mee moet zeulen, daardoor kan er van alles mee gebeuren. De kans is veel groter dat ie kapot valt ofzo, en dat is zonde als dat met een 600+ euro laptop gebeurt
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”