sims 2 en 3 doen het niet meer

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
jessicapri
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2017, 20:17
Contacteer:

sims 2 en 3 doen het niet meer

Bericht door jessicapri »

Hallo,
al jaren speel ik sims 2. en heel handig, not, heb ik dus geen backup of iets gemaakt van het spel. Nu heb ik ook sims 3 geinstalleerd maar daar ben ik niet zo gek op. Sims 2 (ultimate collection) speel ik al jaren zonder problemen alleen nu wil hij niet meer opstarten. Hij zegt dat er een deel niet geinstalleerd is. ook sims3 wil hij niet opstarten (hij geeft te kennen dat de cdrom er niet in zit).
het enige wat ik mij kan bedenken is dat ik een aantal weken geleden de C schijf een schijfopruiming heb laten doen...
Iemand nog een geniaal idee vóórdat ik alles weer moet verwijderen (lees; jaren spelen) en weer van voor af aan moet beginnen. Zoals ik al meerdere keren heb moeten doen omdat mijn PC het begaf en de harde schijf onleesbaar was geworden.... Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: sims 2 en 3 doen het niet meer

Bericht door Bee »

jessicapri schreef:Hallo,
al jaren speel ik sims 2. en heel handig, not, heb ik dus geen backup of iets gemaakt van het spel. Nu heb ik ook sims 3 geinstalleerd maar daar ben ik niet zo gek op. Sims 2 (ultimate collection) speel ik al jaren zonder problemen alleen nu wil hij niet meer opstarten. Hij zegt dat er een deel niet geinstalleerd is. ook sims3 wil hij niet opstarten (hij geeft te kennen dat de cdrom er niet in zit).
het enige wat ik mij kan bedenken is dat ik een aantal weken geleden de C schijf een schijfopruiming heb laten doen...
Iemand nog een geniaal idee vóórdat ik alles weer moet verwijderen (lees; jaren spelen) en weer van voor af aan moet beginnen. Zoals ik al meerdere keren heb moeten doen omdat mijn PC het begaf en de harde schijf onleesbaar was geworden.... Alvast bedankt!
Als je gewoon je spelmappen van sims 2 en sims 3 bewaard hebt ben je niet je spelgegevens kwijt. Dus tenzij je die mappen weggooit is er niets aan de hand. Ze staan in C: Documenten\Electronic Arts voor Sims 3 en C:\Documenten\EA Games voor de Sims 2

Als je dus die mappen nog hebt, bewaar ze op een veilige plek (bv je bureaublad) en je kunt je spellen verwijderen met Revo en opnieuw installeren.
Daarna kun je je spelgegevens eventueel weer overkopiëren naar de juiste plek.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: sims 2 en 3 doen het niet meer

Bericht door WALUIGI96 »

Een nog veiligere plek zou zijn een andere harde schijf (bijvoorbeeld een externe) of eventueel een usb-stick, mocht de computer dan weer crashen dan kun je alles nog terughalen. Voor het opnieuw installeren is het bureaublad in principe voldoende.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: sims 2 en 3 doen het niet meer

Bericht door tarac »

Opnieuw installeren is niet altijd noodzakelijk.
Via ZLOrigin kun je je spellen (Sims 2,3 en 4) ook laten repareren door met rechts op het plaatje van de betreffende Sims-serie te klikken en repareren te kiezen.

Je spelgegevens bewaren (map in Documenten\Electronic Arts of EAGames)
Wanneer je regelmatig een herstelpunt op je computer maakt dan kan je - door met rechts op een map te klikken en vorige versies te kiezen - een keuze maken uit eerder gemaakte versies.
jessicapri
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2017, 20:17
Contacteer:

Re: sims 2 en 3 doen het niet meer

Bericht door jessicapri »

Fijn! bedankt! sorry voor de late reactie. Ik ga het even uitproberen. heb al wel wat op een harde schijf staan maar een herstelpunt maken op de pc valt niet mee. Hij geeft elke keer een excuus waardoor het niet kan. Alleen een cd branden maar het enige ''belangrijke'' wat erop staat is sims en foto's maar ook de foto's heb ik al op een externe staan. (helaas een aantal jaar terug een gecrashte harde schijf gehad waardoor ik dus wel opnieuw moest beginnen met sims 2) Ik ga het even uitproberen!
jessicapri
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2017, 20:17
Contacteer:

Re: sims 2 en 3 doen het niet meer

Bericht door jessicapri »

Het is gelukt hoor! Sims 2 doet het weer na de reparatie op Origin! Nu 3 nog :)
jessicapri
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2017, 20:17
Contacteer:

Re: sims 2 en 3 doen het niet meer

Bericht door jessicapri »

sims 3 wordt een ander verhaal. Hij vind de CD al niet eens meer. Cd is wel schoon. CDstation werkt naar behoren (getest met andere cd's) dus dat wordt nog puzzelen. Ik blijf lekker bij sims 2 denk ik. (Hoewel sims 4 ook best grappig was om de demo mee te spelen)
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: sims 2 en 3 doen het niet meer

Bericht door tarac »

jessicapri schreef:sims 3 wordt een ander verhaal. Hij vind de CD al niet eens meer. Cd is wel schoon. CDstation werkt naar behoren (getest met andere cd's) dus dat wordt nog puzzelen. Ik blijf lekker bij sims 2 denk ik. (Hoewel sims 4 ook best grappig was om de demo mee te spelen)
Heb je het via ZLOrigin geprobeerd te herstellen of opnieuw te installeren ?
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: sims 2 en 3 doen het niet meer

Bericht door BanaanZombie »

Ik begrijp hieruit juist dat sims 3 gekocht is? Dan moet het natuurlijk gwn via origin zelf
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”