Laptop goed genoeg?

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Veraatjeh
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2015, 20:32
Contacteer:

Laptop goed genoeg?

Bericht door Veraatjeh »

Ik heb zojuist de sims 3 + alle uitbreidingen gedownload en geinstalleerd. Nu wilde ik gaan spelen maar het viel me bij het maken van een sim al op dat laden erg lang duurt. Zelfs als ik switch van leeftijd moet ik weer een paar seconden wachten voor ik verder kan. Ik had eerder al bij sims 4 dat ik soms lang moest wachten als ik bijvoorbeeld op de koelkast klikte. Ik vraag me af of mijn laptop gewoon te slecht is om de sims spellen soepel te draaien?

Ik heb een 64-bits hp computer.
Intel HD Graphics 4000 en processor: Intel(R) Core(TM) i3-5010U. Deze processor staat echter wel 4x in de rij met processors. Ik heb verder totaal geen verstand van computers maar met een beetje hulp van google dacht ik dat mijn laptop sims 3 wel aan zou moeten kunnen. Ik vraag me af of dit dus niet het geval is of dat er iets anders aan de hand is?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Laptop goed genoeg?

Bericht door tarac »

Helaas is HD graphics 4000 geen echt geschikte kaart voor spelletjes.
Veraatjeh
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2015, 20:32
Contacteer:

Re: Laptop goed genoeg?

Bericht door Veraatjeh »

Ik heb me vergist. Het is Intel graphics 5500. Is dit wel geschikt?
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Laptop goed genoeg?

Bericht door WALUIGI96 »

Ook nog niet echt. Maar zou je wellicht een dxdiag willen maken en uploaden?
Hier: http://tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?f=7&t=26 kun je vinden hoe het moet.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Veraatjeh
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2015, 20:32
Contacteer:

Re: Laptop goed genoeg?

Bericht door Veraatjeh »

DxDiag.txt


Is dit goed?