Laptop goed genoeg?

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Veraatjeh
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2015, 20:32
Contacteer:

Laptop goed genoeg?

Bericht door Veraatjeh »

Ik heb zojuist de sims 3 + alle uitbreidingen gedownload en geinstalleerd. Nu wilde ik gaan spelen maar het viel me bij het maken van een sim al op dat laden erg lang duurt. Zelfs als ik switch van leeftijd moet ik weer een paar seconden wachten voor ik verder kan. Ik had eerder al bij sims 4 dat ik soms lang moest wachten als ik bijvoorbeeld op de koelkast klikte. Ik vraag me af of mijn laptop gewoon te slecht is om de sims spellen soepel te draaien?

Ik heb een 64-bits hp computer.
Intel HD Graphics 4000 en processor: Intel(R) Core(TM) i3-5010U. Deze processor staat echter wel 4x in de rij met processors. Ik heb verder totaal geen verstand van computers maar met een beetje hulp van google dacht ik dat mijn laptop sims 3 wel aan zou moeten kunnen. Ik vraag me af of dit dus niet het geval is of dat er iets anders aan de hand is?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Laptop goed genoeg?

Bericht door tarac »

Helaas is HD graphics 4000 geen echt geschikte kaart voor spelletjes.
Veraatjeh
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2015, 20:32
Contacteer:

Re: Laptop goed genoeg?

Bericht door Veraatjeh »

Ik heb me vergist. Het is Intel graphics 5500. Is dit wel geschikt?
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Laptop goed genoeg?

Bericht door WALUIGI96 »

Ook nog niet echt. Maar zou je wellicht een dxdiag willen maken en uploaden?
Hier: http://tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?f=7&t=26 kun je vinden hoe het moet.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Veraatjeh
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2015, 20:32
Contacteer:

Re: Laptop goed genoeg?

Bericht door Veraatjeh »

DxDiag.txt


Is dit goed?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Laptop goed genoeg?

Bericht door WALUIGI96 »

Om eerlijk te zijn niet echt. Het is een prima laptop voor een studie of gewoon huis/tuin/keuken gebruik. Maar het is gewoon geen gaming laptop. Daarvoor zou er minimaal een losse videokaart in moeten zitten.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Veraatjeh
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2015, 20:32
Contacteer:

Re: Laptop goed genoeg?

Bericht door Veraatjeh »

Oke jammer!
Wel super bedankt. :)
maramsp
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 dec 2014, 23:16
Contacteer:

Re: Laptop goed genoeg?

Bericht door maramsp »

Veraatjeh schreef:Oke jammer!
Wel super bedankt. :)
Wat je zou kunnen proberen is de sims 4 te draaien, maar dan wel op zn allerlaagst qua graphics settings.
Voor zover ik kan zien, vraagt de sims 4 minimaal een geforce 6600gt. En deze kaart is volgens game-debate 262% slechter dan jou iris graphics.

Wel raad ik je aan, om niet alle uitbreidingen mee te installeren, maar alleen degene die je echt leuk vind, en om dus niet alle toeters en bellen aan te zetten, en ook om laptop modus aan te zetten!

Mocht je echter besluiten om via de link in Tarac zijn onderschrift de sims te installeren, en dan niet ZLorigin te gebruiken, krijg je echter alle uitbreidingen.

Als je wel ZLorigin gaat gebruiken, dan moet je nadat de sims 4 als basisspel is gedownload, rechts klikken op de sims 4, en dan naar game-details gaan, en dan de uitbreidingen die je niet wil, de selecteren.

Echter staan er russische namen bij (althans bij mij) dus dat betekent dat je goed moet kijken naar het plaatje wat er bij staat als ie aan het downloaden is.

Zelf raad ik aan 1 a 2 expansion packs erbij te downloaden, 2 a 3 accesoire pakketten en ook zon 2 a 3 stuff packs.

Maar goed, hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes van martijn

ps. Als je sims 4 aan het spelen bent, dan raad ik je aan niet te Alt+tabben terug naar windows, want dat vind sims 4 niet zo leuk, en kun je eventueel mini lag van krijgen, dat heel irritant is tijdens het spelen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”