Saves op externe schijf opslaan tijdens het spelen

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Saves op externe schijf opslaan tijdens het spelen

Bericht door ElvisFannetjeh »

Door de serieuze computerproblemen van afgelopen week wil ik alle bestanden (maar dan ook echt alles) waar ik mee werk extern opslaan.
Enkel bestanden bij Program Files laat ik staan omdat ik de spellen toch opnieuw kan installeren op een ander toestel indien nodig.

Maar mijn vraag is dus eigenlijk of ik de bestanden die in de map "De Sims 2" staan en waar dus de buurt, collections, downloads,... zijn opgeslagen tijdens het spelen extern kan bewaren en dus aan het spel duidelijk maken dat het de buurt en downloads,.. moet laden vanaf de externe schijf en niet vanaf "Mijn Documenten".
Een backup kan ik natuurlijk elke keer ik gespeeld heb maken, maar het zou handig zijn moest dit vanaf een externe schijf kunnen.

Ik hoop dat mijn uitleg beetje duidelijk was.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Saves op externe schijf opslaan tijdens het spelen

Bericht door Sven »

Dat kan alleen als je alle documenten verplaatst naar de externe schijf. Dus dat betekent dat alles wat in "Mijn documenten" staat verplaatst wordt naar een externe schijf, inclusief de saves van de Sims 2.

Dat doe je zo:
  1. Je gaat eerst naar de map waarin jouw documenten staan, dus dat ziet er uit als: "C:\Users\[jouw naam]".
  2. Daar klik je op jouw eigen naam.
  3. Vanaf daar ga je naar "mijn documenten" (maar dat heet op W10 gewoon "documenten").
  4. Klik met je rechtermuisknop op "documenten" > eigenschappen > locatie.
  5. Klik daar op 'verplaatsen'. Dan opent Windows een nieuw venster en kan je kiezen waar je jouw documenten heen wilt verplaatsen. Ga dan naar de externe schijf, maak een nieuwe map aan en noem die "documenten".
  6. Zorg ervoor dat Windows nu alle mappen en bestanden verplaatst naar de externe schijf, en dit kan even duren.
Als het goed is, is nu alles verplaatst. Ik heb alleen De Sims 2 niet om het te testen, maar volgens mij herkennen alle programma's de nieuwe locatie wel.

EDIT

Behoort te werken, ik heb het net even getest met een andere game en hij laadt gewoon alle savegames. Tenzij je liever niet alle documenten op een externe schijf wilt is dit dus een prima manier om de bestanden van de Sims 2 te verplaatsen.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Saves op externe schijf opslaan tijdens het spelen

Bericht door ElvisFannetjeh »

Bedankt voor de snelle reactie.
Het is echt mijn bedoeling om alles van documenten te verplaatsen naar de externe schijf.
Ik heb gisteren en vandaag er een backup van gemaakt en op 3 externe schijven gezet (waaronder ook bij mijn vader, want een externe schijf kan ook kapotvallen of crashen). Het is natuurlijk een momentopname qua backup, maar ben gerust nu om alles te verplaatsen.
Ik ga het mogen zeker proberen.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Saves op externe schijf opslaan tijdens het spelen

Bericht door Sven »

Je zou er ook voor kunnen kiezen om wat meer online te werken.

Onedrive, Dropbox en Google Drive bieden bijv. allemaal de mogelijkheid om een dekstop programma te downloaden waardoor de mappen die je online in de drive hebt ook beschikbaar zijn vanuit Verkenner. Ik heb dat zelf met Google Drive bijvoorbeeld, ik heb de desktop app gedownload en die verschijnt netjes tussen alle andere mappen in Windows Verkenner. Zo kan je er ook voor kiezen om Mijn documenten gewoon online op te slaan. En volgens mij kun je voor twee euro per maand of zo 100gb krijgen op Google.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Saves op externe schijf opslaan tijdens het spelen

Bericht door ElvisFannetjeh »

Google Drive gebruik ik al voor mijn belangrijkste docs maar meer ipv een USB-stick.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Saves op externe schijf opslaan tijdens het spelen

Bericht door tarac »

Ik gebruik Stack (1 TB cloud gratis) om bepaalde mappen te synchroniseren met de cloud-opslag
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Saves op externe schijf opslaan tijdens het spelen

Bericht door ElvisFannetjeh »

tarac schreef:Ik gebruik Stack (1 TB cloud gratis) om bepaalde mappen te synchroniseren met de cloud-opslag
Maar dat is echt voor Nederland staat er vermeld. Ik woon in België.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Saves op externe schijf opslaan tijdens het spelen

Bericht door tarac »

ElvisFannetjeh schreef:
tarac schreef:Ik gebruik Stack (1 TB cloud gratis) om bepaalde mappen te synchroniseren met de cloud-opslag
Maar dat is echt voor Nederland staat er vermeld. Ik woon in België.
Is me nog nooit opgevallen.
Dan gebruik je toch even een Nederlands IP-adres om je aan te melden.
Of, als 50 GB groot genoeg is, mega.nz

Edit over Stack:
Al jouw bestanden staan veilig en versleuteld in Nederland, waar de Nederlandse wetten van toepassing zijn.
dat wil dus niet zeggen dat je ook in NL woonachtig moet zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”