Sims voortgangsmap verplaatsen

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Sims voortgangsmap verplaatsen

Bericht door tarac »

Tegenwoordig ziojn veel nieuwe PC's/laptops uitgerust met SSD schijven.
Meestal zijn die SSD's niet erg groot en - wanneer je veel mods in je Sims-spel hebt - is het zonde van de ruimte die je voortgangsmap in Documenten\Electronic Arts gebruikt.

In zulke gevallen is het aan te bevelen je voortgangsmap te verplaatsen naar je gewone HDD.
De Sims-spellen plaatsen je voortgangsmap altijd op schijf C: maar zonder al te veel moeite is dat te wijzigen naar elke gewenste locatie op je gewone HDD of zelfs naar een externe harde schijf of een USB-stick.

Op DEZE PAGINA heb ik uitgelegd hoe je dat moet doen en ook, voor de duidelijkheid, een instructiefilmpje geplaatst.
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Sims voortgangsmap verplaatsen

Bericht door maralicious »

Hoi! Ik heb de Sims 4 geïnstalleerd op mijn D schijf maar kan ik dat beschouwen als een HDD? Mijn voortgangsmap staat wel gewoon op de C schijf maar ik voeg niet veel mods toe omdat ik die map zo klein mogelijk wil houden omdat, inderdaad, mijn C schijf maar klein is (128 gb, en is nog 55 gb vrij).
Heeft het verplaatsen van je map ook invloed op dat je spel sneller draait?
Ik heb beschikking tot een USB stick van zo'n 30gb maar ook een externe harde schijf van 1TB.
Graag zou ik horen of het nut heeft om de voortgangsmap te verplaatsen naar mijn D schijf, of naar een externe harde schijf/de usb stick en wat de beste optie is :)

Groetjes, Mara
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims voortgangsmap verplaatsen

Bericht door tarac »

maralicious schreef: 01 jun 2020, 21:26 Hoi! Ik heb de Sims 4 geïnstalleerd op mijn D schijf maar kan ik dat beschouwen als een HDD? Mijn voortgangsmap staat wel gewoon op de C schijf maar ik voeg niet veel mods toe omdat ik die map zo klein mogelijk wil houden omdat, inderdaad, mijn C schijf maar klein is (128 gb, en is nog 55 gb vrij).
Heeft het verplaatsen van je map ook invloed op dat je spel sneller draait?
Ik heb beschikking tot een USB stick van zo'n 30gb maar ook een externe harde schijf van 1TB.
Graag zou ik horen of het nut heeft om de voortgangsmap te verplaatsen naar mijn D schijf, of naar een externe harde schijf/de usb stick en wat de beste optie is :)

Groetjes, Mara
Voor de snelheid van je spel zal het weinig uitmaken of de map op C of D staat.
Het zal hooguit iets langer duren bij het starten van de Sims 4.
Wanneer je externe opslag wilt gebruiken zorg er dan voor dat de USB of externe HDD een vast stationsletter heeft.
(Start -> schijfbeheer)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”