Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
annemiekmv
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2016, 14:22
Contacteer:

Re: welke laptop is geschikt voor sims 4?

Bericht door annemiekmv »

BanaanZombie schreef:
annemiekmv schreef:Ik heb hier een aantal laptops waarvan ik eigenlijk wil.weten of je er sims op kunt spelen hoop dat jullie me kunnen helpen

https://www.bol.com/nl/p/asus-x751sa-ty ... 058975102/

https://www.bol.com/nl/p/asus-r556dg-dm ... 059132930/

https://www.bol.com/nl/p/hp-17-x033nd-l ... 060526674/

https://www.wehkamp.nl/elektronica/lapt ... 41_767503/

Alvast super bedankt
Ik zou op he5 eerste gezicht zeggen voor alle 4 nee.
Eerste 2 hebben een te lage kloksnelheid (toch wel minstens 2.4 dacht ik)
En 3 vd 4 hebben een intel grafische kaart, de andere radeon. Weet niet of die specifieke radeon goed is, maar die laptop heeft een te ksge klopsnelheid

bedankt voor je antwoord dan ga ik nog even verder kijken
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door BanaanZombie »

Vermijd sws alles me5 een intel videokaart, tenzj er een 2e bij in zit
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door maralicious »

Ik heb een Intel(R) HD Graphics 4000 op mijn laptop, echter loopt mijn Sims 4 hier prima op. Is er een manier om een andere videokaart te gebruiken/mijn videokaart te updaten?
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door WALUIGI96 »

Zou je een dxdiag willen maken en hier plaatsen?
Zie deze link: https://www.tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?f=7&t=26 hoe dat moet.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
maralicious
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 feb 2015, 00:57
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door maralicious »

Hier is mijn dxdiag
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I wanna cry and I wanna love, but all my tears have been used up on another love
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

zie mijn opmerkingen in je andere topic over vastlopen.
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Pomerani »

Ik ben van plan om mijn eigen pc te bouwen en heb een pro gamer die ik ken gevraagd om advies. Hij heeft de volgende dingen aanbevolen (zie spoiler). Ik denk wel dat ik liever een i7 processor heb, die zal iets minder dan 100 euro duurder zijn.
Maar ik vraag me af of dit niet goedkoper kan. Meer dan 1000 euro wil ik sowieso niet uitgeven, maar als het rond de 800-850 euro kan, zou dat nog mooier zijn.
Deze pc zou redelijk zware games kunnen spelen, (wil games zoals Planet Coaster en Cities Skylines kunnen spelen op hoogste settings) maar dus ook de Sims 3? Hhahahah. We weten inmiddels dat het een niet geoptimaliseerd spel is. Ik vraag me alleen af hoe ik het spel zo soepel mogelijk krijg.
Spoiler: Open
Afbeelding
~ Soy la puta ama ~
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door WALUIGI96 »

Hier zou zeker Sims 3 op kunnen draaien. Met een wat goedkoper systeem zou je zelfs uit de voeten kunnen.
Maar op zich kun je bij deze samenstelling ook nieuwe games beter draaien dan met een goedkoper systeem.
Wat ik overigens wel kan aanraden om het een nog sneller systeem te maken is het toevoegen van een SSD. Dat verhoogt de prijs, maar hierdoor start de computer veel sneller op en zijn programma's ook een stuk sneller geopend.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Pomerani »

WALUIGI96 schreef:Hier zou zeker Sims 3 op kunnen draaien. Met een wat goedkoper systeem zou je zelfs uit de voeten kunnen.
Maar op zich kun je bij deze samenstelling ook nieuwe games beter draaien dan met een goedkoper systeem.
Wat ik overigens wel kan aanraden om het een nog sneller systeem te maken is het toevoegen van een SSD. Dat verhoogt de prijs, maar hierdoor start de computer veel sneller op en zijn programma's ook een stuk sneller geopend.
Met een veeeeel goedkoper systeem kan ik geen hard core games spelen en dat is juist wat ik ook wil kunnen. xp Als ik een SSD toevoeg, denk ik dat i5 wel voldoende is. Of moet ik echt i7 nemen? Een monitor moet ik trouwens ook nog hebben... XD
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Pomerani schreef:
WALUIGI96 schreef:Hier zou zeker Sims 3 op kunnen draaien. Met een wat goedkoper systeem zou je zelfs uit de voeten kunnen.
Maar op zich kun je bij deze samenstelling ook nieuwe games beter draaien dan met een goedkoper systeem.
Wat ik overigens wel kan aanraden om het een nog sneller systeem te maken is het toevoegen van een SSD. Dat verhoogt de prijs, maar hierdoor start de computer veel sneller op en zijn programma's ook een stuk sneller geopend.
Met een veeeeel goedkoper systeem kan ik geen hard core games spelen en dat is juist wat ik ook wil kunnen. xp Als ik een SSD toevoeg, denk ik dat i5 wel voldoende is. Of moet ik echt i7 nemen? Een monitor moet ik trouwens ook nog hebben... XD
Verkijk je niet op de zgn "voordelen" van een SSD.
Leuk om Windows op te zetten zodat je computer sneller start, maar voor spelletjes zal het weinig verschil maken.
Gebruikersavatar
GamesmetNick
Gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 21 nov 2014, 15:14
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door GamesmetNick »

Een i5 is meer dan voldoende voor de Sims 3 en Cities Skylines. Ik kan Cities skylines ook op de hoogste settings aan met een i5 6600 en ongeveer dezelfde videokaart (6GB variant ipv 3GB). Ook de Sims 3 is geen enkel probleem.

Ik heb zelf alleen maar SSD's in mijn desktop, ik merk echt verschil met Sims/CS op SSD of op HDD. Zeker aan te raden.
Mijn pc:
Moederbord: Gigabyte GA-B150-HD3P
Processor: Intel Core i5 6600
Processorkoeling: be quiet! Pure Rock Slim
RAM: 16GB DDR4
Videokaart: MSI GTX 1060 GAMING X 6G Edition
Opslag: 750GB SSD
Voeding: Corsair RM550x
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Pomerani »

tarac schreef: Verkijk je niet op de zgn "voordelen" van een SSD.
Leuk om Windows op te zetten zodat je computer sneller start, maar voor spelletjes zal het weinig verschil maken.
Ik kan hem altijd nog toevoegen, denk dat het gewoon aankijk. Scheelt wel weer een paar honderd/tiental euro.

Kunnen jullie nog een bepaalde monitor aanraden? Het liefst met zo waarheidsgetrouwde kleuren.. Ik zat te kijken voor een RGB monitor, maar die ik vond, was erg groot en kleiner was er niet. En duur ook.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Pomerani schreef: Kunnen jullie nog een bepaalde monitor aanraden? Het liefst met zo waarheidsgetrouwde kleuren.. Ik zat te kijken voor een RGB monitor, maar die ik vond, was erg groot en kleiner was er niet. En duur ook.
Ik heb zowel een IIyama als een ACER P235H op mijn PC aangesloten.
De Acer is veruit superieur, kleur, helderheid, rustig voor de ogen.
Heel goede mogelijkheid om kleur te calibreren.
Nadeel: geen speakers
Gebruikersavatar
GamesmetNick
Gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 21 nov 2014, 15:14
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door GamesmetNick »

Ik gebruik een AOC E2470swh.
Ik vind de kleurweergave erg goed, en hij heeft veel instelmogelijkheden om de kleurweergave beter te maken. Ook zitten er speakers in deze monitor.
Mijn pc:
Moederbord: Gigabyte GA-B150-HD3P
Processor: Intel Core i5 6600
Processorkoeling: be quiet! Pure Rock Slim
RAM: 16GB DDR4
Videokaart: MSI GTX 1060 GAMING X 6G Edition
Opslag: 750GB SSD
Voeding: Corsair RM550x
Frozers
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2015, 16:37
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Frozers »

Hoi allemaal. Na eindelijk een jaar lang gespaard te hebben ga ik volgende week mijn nieuwe laptop kopen! Mijn budget ligt rond de 800 euro dus ik heb gelukkig volop keuze. Alleen twijfel ik wel welke laptop ik zou kopen. Sowieso 1 met een goede NVIDIA videokaart want ik weet dondersgoed dat een Intel 0 % geschikt is om te gamen.

Mijn keuze valt momenteel op deze laptop en ik was benieuwd of jullie even zouden kunnen kijken of die geschikt is. Ik wil met mijn laptop Sims 4 kunnen spelen op hoge instellingen en ik ben ook van plan er de Sims 3 op te kunnen spelen.

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ac ... 82629.html
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door WALUIGI96 »

Als ik kijk op deze website of de videokaart geschikt is voor Sims 4 dan geeft hij aan dat op hoge instellingen ongeveer 30 fps gehaald wordt. Dit is prima, maar bijvoorbeeld GTA V is het al stukken minder. Ik weet dus niet helemaal zeker hoe Sims 3 dan gaat werken, maar ik vermoed dat dat nog redelijk goed kan gaan.
Houd daarnaast wel rekening met het volgende:
Het is een grote laptop, 17 inch, de meeste laptops zijn 13 of 15 inch. Kijk vooral in een winkel hoe groot een 17 inch laptop is. Ik heb zelf ook een 17 inch laptop vanwege het grote scherm, maar het is wel veel minder draagbaar dan een kleinere laptop.

Verder is het een prima laptop, wel vind ik jammer dat er geen full hd scherm in zit, maar slechts een 1600 bij 900 scherm. Ook jammer dat het een gpu is van vorig jaar. Inmiddels heeft NVidia ook al de 10xx serie uitgebracht. Maar verder voldoende RAM en netjes dat er een SSD in zit.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Frozers
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2015, 16:37
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Frozers »

Maar GTA V op medium instellingen spelen zou geen probleem moeten zijn toch? Van mij hoeft het ook niet op de hoogste instellingen, als ik het maar soepel kan spelen.

Sims daarintegen wil ik wel op hoge instellingen (niet op ultra, vind ik ook overbodig) maar wel op hoog omdat ik daarmee mooiere foto's kan maken.
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door WALUIGI96 »

Dat is waar, maar houdt er rekening mee dat nieuwe spellen die uitkomen, niet allemaal soepel zullen draaien op deze videokaart. En voor Sims 3 twijfel ik of deze goed gaat werken, het is een zwaarder spel dan Sims 4. En eigenlijk de enige manier om daar achter te komen is proberen.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Frozers
Gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2015, 16:37
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Frozers »

Dat doet me er trouwens aan denken, is een gaming laptop ook geschikt als gewone laptop?

En met gewoon bedoel ik internet surfen, series kijken, etc.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Frozers schreef:Dat doet me er trouwens aan denken, is een gaming laptop ook geschikt als gewone laptop?

En met gewoon bedoel ik internet surfen, series kijken, etc.
Ja natuurlijk wel !!!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

milenaaaa_19 schreef:Hoi,
Ik speel al jaren sims. Nu doet mijn laptop het niet meer. Ik wil een nieuwe laptop halen met de onderstaande eisen:.
Processor: And a9-9420
Werkgeheugen: 8gb
Opslag: 256 gb ssd
Grafische kaart: amd radeon r5 graphics

Zou dit lukken voor de sims 4?

Groetjes
De grafische kaart van de AMD Radeon R 5 (standaard resolutie 1920x1080) is te traag voor de Sims 4.
Het spel kan wel op 1366x768 gespeeld worden, dus je moet de instellingen in het spel op medium zetten.

Ik weet niet of er naast de ssd can 256 GB ook nog een andere harde schijf in die computer zit.
Voor huidige maatstaven is alléén maar 256 GB wel wat karig, maar je zou een externe harde schijf er bij kunnen schakelen.

Windows 10 heeft al 32 GB nodig en de Sims 4 (tot nu toe) ca. 26 GB
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

milenaaaa_19 schreef:Ah oke.
Onderstaande neem ik aan van wel toch...

Intelcore i5-7300hq processor
8 gb ddr4 werkgeheugen
128 gb ssd + 1 tb hdd opslag
Nvidia GeForce gtx 1050
Jippie, prima !
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door WALUIGI96 »

milenaaaa_19 schreef:Ah oke.
Onderstaande neem ik aan van wel toch...

Intelcore i5-7300hq processor
8 gb ddr4 werkgeheugen
128 gb ssd + 1 tb hdd opslag
Nvidia GeForce gtx 1050
Mag ik vragen welke laptop dit is en voor welke prijs, dan kan ik deze alvast meenemen voor de update van deze gids: viewtopic.php?f=7&t=2367
Beantwoord (ook) technische vragen.
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door WALUIGI96 »

Ok, dat is echt een goede laptop voor die prijs, enige waar je rekening mee moet houden is dat het ook qua uiterlijk een gaminglaptop is, niet iedereen houdt daarvan.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Houd er wel rekening mee dat deze laptop switchable graphics heeft en je de Sims 4 dus echt moet koppelen aan de Nvidia kaart (niet moeilijk).
Met een gewicht van 22 kg niet echt een laptopje om mee naar school te nemen (ik denk echter dat 22 kg een drukfoutje is en het 2,2 kg moet zijn)

EDIT
Bij bol.com staat hij voor de zelfde prijs en weegt 2200 gram (2,2 kg)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”