Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tiktokchick »

Ik zou inderdaad ook gaan voor de 650, die heeft namelijk een betere voeding en dat is altijd goed sinds voedingen na de loop van tijd gaan versleten en dus zwakker worden. Met de sims 2 en 3 (mogelijk ook met 4) is het een goed idee om ze te '4gb patchen' (niet bestaande term, maar ja) Bij mij heeft het m'n sims 2 laadtijd van een uur naar een half uur gebracht, en het ding crasht nu veel minder.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Sven »

tiktokchick schreef:Ik zou inderdaad ook gaan voor de 650, die heeft namelijk een betere voeding en dat is altijd goed sinds voedingen na de loop van tijd gaan versleten en dus zwakker worden. Met de sims 2 en 3 (mogelijk ook met 4) is het een goed idee om ze te '4gb patchen' (niet bestaande term, maar ja) Bij mij heeft het m'n sims 2 laadtijd van een uur naar een half uur gebracht, en het ding crasht nu veel minder.
Voeding kan je altijd upgraden, dat is absoluut nooit de bottleneck van een PC.
De grote problemen vind je vaak in de grafische kaart of de processor. De grafische kaart is nooit goed genoeg, die moet je eigenlijk blijven upgraden. De processor is erg vervelend, aangezien je redelijk beperkt wordt in het kiezen van een nieuwe processor (zeker bij AMD). Bij AMD ligt het aan de socket. Heb je een bepaalde socket, kan je maar uit een bepaalde range CPU's kiezen. Echt enorm vervelend, want je moet zo weer een nieuwe moederbord aanschaffen...
Maar goed, kijken naar de voeding is in geen geval nodig, aangezien dat geen invloed heeft op de prestaties.

EDIT: hoewel, de ene voeding is toch iets minder dan de andere. Ze zijn allebei wel karig, de een heeft 500 (de 675) watt en de ander 550 (650). In dit geval zou ik dan idd ook kiezen voor de 650 maar ik zit een beetje met de USB aansluitingen in m'n maag... slechts 2 bij de 650? Onmogelijk.
Tarac schreef:Voor het spelen van de Sims zijn ze allemaal geschikt.
Min voorkeur, de 650
Waarom eigenlijk die? Volgens mij heeft de 675 juist een snellere videokaart, en ook heeft de 650, vreemd genoeg, slechts 2 USB 3.0 aansluitingen en geen enkele andere, niet eens USB 2.0...
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
charlie789
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2015, 11:42
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door charlie789 »

Hallo allemaal :)

Heb het topic doorgelezen maar zou toch nog graag wat hulp krijgen.

Ik wil een nieuwe laptop kopen waar ik niks speciaals mee ga doen (internetten + word) maaaar ik wil er ook heel graag sims 2 opzetten. Alleen sims 2 dus, geen 3 of 4. Wel met een paar uitbreidingen. Qua prijs zit ik te denken tussen de 400 en 500 euro.

Wat ik tot zover begrepen heb is dat ik beter geen Intel videokaart (?) kan nemen en moet kiezen voor een dedicated ipv shared.

Ik zat bv bij deze laptops te kijken

http://www.dixons.nl/laptop/notebooks/l ... -15-p261nd

http://www.dixons.nl/laptop/notebooks/l ... 45-a8-6410

Maar toen las ik op internet weer dat die AMD R5 kaarten de slechtste kaarten zijn in dat segment. Of is dit voor sims 2 'goed genoeg'? En hoe zit het met windows 8 en sims 2?

Wat zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Die Lenovo is goed genoeg voor jouw eisen.
charlie789
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2015, 11:42
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door charlie789 »

Nou top. Kort maar krachtig haha, bedankt!
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Pomerani »

Voor mijn studie heb ik een laptop nodig met minimaal een Intel Core i5 processor, minimaal 4 GB DDR3 geheugen en een Intel HD Graphics 4000 videokaart. Nu heeft iemand die ik ken mij de volgende aanbevolen; http://www.bol.com/nl/p/asus-x751ln-ty0 ... 035008588/
Ziet er goed uit enzo, maar kan hij ook de Sims 3 aan met alle uitbreidingen? Volgens mij wel, maar ik weet het niet zeker.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Ik heb mijn bedenkingen tegen elke Intel grafische kaart in combinatie met Sims
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Pomerani »

tarac schreef:Ik heb mijn bedenkingen tegen elke Intel grafische kaart in combinatie met Sims
Of weet je nog een goede laptop met minimaal een AMD equivalent processor?

Trouwens mijn pc heeft ook Intel, Sims 3 werkt wel, maar niet heel soepel/snel. Aangezien de laptop die ik op het oog heb een betere Intel grafische kaart heeft denk ik wel dat ie het moet doen?

Ik heb nog een laptop gevonden, maar deze videokaart staat niet bij de ondersteunde videokaarten op Sims3.nl. Iemand die ik ken zegt dat gamen op 860M al heel goed kan dus dat 920M nog beter is. Maar toch weet ik het niet zeker.
http://www.dell.com/us/p/inspiron-15-55 ... 558-laptop
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Pomerani »

Ik wil niet zeuren ofzo hoor maar

Het zou fijn zijn als ik weet welke laptop ik moet gaan kopen.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Pomerani schreef:Ik wil niet zeuren ofzo hoor maar

Het zou fijn zijn als ik weet welke laptop ik moet gaan kopen.
Het is toch niet zo moeilijk om dat zelf aan de hand van de specificaties uit te zoeken ?
GEEN Intel grafische kaart of een op de processor gebaseerde grafische oplossing.
Een dedicated grafische kaart met een eigen geheugen van minimaal 512 MB.
Processor van minimaal 2,4 GHz (Intel of AMD)
Minimaal 4 GB werkgeheugen.
Alle andere extra's zijn mooi meegenomen maar hebben geen invloed op het spelen van de Sims.
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Pomerani »

Beetje lullig om dat te zeggen, want daar is dit topic toch voor? Ik wilde alleen maar de bevestiging of ik het bij het goede eind had.
Anyway,
Ik heb een mooie gevonden. Met een processor van 3.00 GHz, 8 GB geheugen en een NVIDIA geforce 920 videokaart met 4 GB. Hij komt morgen uit, dus morgen ga ik hem bestellen.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Pomerani schreef:Beetje lullig om dat te zeggen, want daar is dit topic toch voor? Ik wilde alleen maar de bevestiging of ik het bij het goede eind had.
Anyway,
Ik heb een mooie gevonden. Met een processor van 3.00 GHz, 8 GB geheugen en een NVIDIA geforce 920 videokaart met 4 GB. Hij komt morgen uit, dus morgen ga ik hem bestellen.
Heb jij enig idee hoeveel mailtjes ik krijg met links naar een computer op het internet met de vraag of die geschikt is ?
Meestal zijn dat computers met een Intel grafische kaart.
Vandaar dat ik mij beperk tot het geven van de geschikte specificaties, dan kunnen mensen zelf al zien dat een keuze op een computer met Intel zowiezo al niet geschikt is.

De specificaties van jouw keuze zien er prima uit. Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Pomerani »

tarac schreef:
Pomerani schreef:Beetje lullig om dat te zeggen, want daar is dit topic toch voor? Ik wilde alleen maar de bevestiging of ik het bij het goede eind had.
Anyway,
Ik heb een mooie gevonden. Met een processor van 3.00 GHz, 8 GB geheugen en een NVIDIA geforce 920 videokaart met 4 GB. Hij komt morgen uit, dus morgen ga ik hem bestellen.
Heb jij enig idee hoeveel mailtjes ik krijg met links naar een computer op het internet met de vraag of die geschikt is ?
Meestal zijn dat computers met een Intel grafische kaart.
Vandaar dat ik mij beperk tot het geven van de geschikte specificaties, dan kunnen mensen zelf al zien dat een keuze op een computer met Intel zowiezo al niet geschikt is.

De specificaties van jouw keuze zien er prima uit. Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Okay, daar heb je een punt. Ik wist niet dat je zoveel mailtjes kreeg. Bedankt!
~ Soy la puta ama ~
Sacramento

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Sacramento »

Aangezien er bij mij thuis is ingebroken en onder andere mijn laptop is meegenomen ben ik opzoek naar een nieuwe, het probleem is alleen dat ik dus niet zo'n heel hoog budget heb, omdat dit nogal onverwachts kwam en ik geen geld achter heb gelegd voor een nieuwe laptop (mijn oude deed het namelijk prima). Ik ben alleen echt een totale noob op computer gebied en ik snap helemaal niks van 'processor', 'RAM' en 'intel', dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik gebruik de laptop vooral voor Sims en school.

Tussen deze vier laptops wil ik uiteindelijk kiezen. De laatste zit eigenlijk over mijn budget heen, maar opzich vind ik het ook niet erg om iets meer uit te geven en dat ik dan zeker weet dat ik de Sims kan spelen.
Dus mijn vraag: op welke laptops zou ik Sims kunnen spelen en welke van deze vier zouden jullie mij aanraden?

(Sorry voor de vele informatie en vragen, maar zoals ik al zei: ik snap niks van computers.)

Asus F553MA-BING-SX361B 15.6"
Inclusief Windows 8.1
15,6" HD-scherm (1366 x 768)
Intel Celeron N2840 processor (2,16 Hz Dual-Core)
4GB RAM (maximaal intern geheugen: 8GB)
500GB harde schijf
Intel HD Graphics
1 Ethernet LAN (RJ-45) poort
1 USB 2.0 poort
1 USB 3.0 poort
Geïntegreerde webcam en digitale microfoon
Inclusief AC adapter
http://slim.nl/Shop/browse/asus-asus-f5 ... slim+nb+mw

HP Probook 255 G3 15,6"
nclusief Windows 8.1 (gratis te upgraden naar Windows 10)
DVD-ROM drive
15,6” HD-scherm (1366 x 768)
AMD A4-5000 Processor
4GB RAM
500GB Harde schijf
1 aansluitingen Ethernet LAN (RJ-45) poort(en)
Gecombineerde hoofdtelefoon/microfoon-aansluiting
1 HDMI poort
2 USB 2.0 poorten
1 USB 3.0 poort
1 VGA (D-Sub) poort
Geïntegreerde webcam en digitale microfoon
http://slim.nl/Shop/browse/laptops/hp-h ... slim+nb+mw

Asus laptop F553MA-BING
Beeldschermdiagonaal : 15.6 "
Resolutie : 1366 x 768 Pixels
Processorfamilie : Intel Celeron
Processor model : N2840
Frequentie van processor : 2.16 GHz
http://www.bcc.nl/computer/laptop/lapto ... ing(85588)

Toshiba laptop Satellite C70-B-33K
Beeldschermdiagonaal : 17.3 "
Resolutie : 1600 x 900 Pixels
Processorfamilie : Intel® Core™ i5
Processor model : i5-5200U
Frequentie van processor : 2.2 GHz
http://www.bcc.nl/computer/laptop/lapto ... 33k(81505)

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Asus F553MA-BING-SX361B 15.6" - Intel grafische chip
HP Probook 255 G3 15,6" - geen aparte grafische kaart (AMD chip)
Asus laptop F553MA-BING - Intel grafische chip
Toshiba laptop Satellite C70-B-33K - Intel grafische chip

Helaas is geen van allen geschikt voor sims 3 en sims 4
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tiktokchick »

Geloof me tarac, Mijn computer heeft lagere specs dan wat aangeraden wordt op dit topic (minder dan 512 MB videogeheugen) en toch draaien alle simsspellen er vrij goed op. (14GB+ CC voor de sims 2, en hoge instellingen voor sims 3)
Maar ik moet wel zeggen dat die 4 laptopjes geen van alle een geschikte processor hebben.

@Sacramento, Welk simsspel speel je? Je hebt namelijk een sterkere pc nodig voor de sims 3, maar de sims 2 en 4 kan je wel spelen op een 'potato computer' (zwakke/oude) Hoewel je bij de sims 2 goed op moet letten welke drivers je videokaart gebruiken. (flink wat technisch gebabbel)
Verder is het ook een goed idee om naar een windows 7 laptop/computer te kijken, sinds mijn ervaring met 8.1 vrij...slecht was.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

tiktokchick schreef:Geloof me tarac, Mijn computer heeft lagere specs dan wat aangeraden wordt op dit topic (minder dan 512 MB videogeheugen) en toch draaien alle simsspellen er vrij goed op. (14GB+ CC voor de sims 2, en hoge instellingen voor sims 3)
Maar ik moet wel zeggen dat die 4 laptopjes geen van alle een geschikte processor hebben.

@Sacramento, Welk simsspel speel je? Je hebt namelijk een sterkere pc nodig voor de sims 3, maar de sims 2 en 4 kan je wel spelen op een 'potato computer' (zwakke/oude) Hoewel je bij de sims 2 goed op moet letten welke drivers je videokaart gebruiken. (flink wat technisch gebabbel)
Verder is het ook een goed idee om naar een windows 7 laptop/computer te kijken, sinds mijn ervaring met 8.1 vrij...slecht was.
Je hebt in elk geval een aparte grafische kaart op jouw computer en geen afgeleide core van een CPU
De gevraagde computers hadden geen van allen een eigen grafische kaart (GPU).

Ik heb geen enkel probleem met windows 8.1 noch met windows 10 om de Sims 4 te spelen.
Nvidia heeft zojuist een update voor Windows 10 uitgegeven.
xlovesimmer

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door xlovesimmer »

Hallo allemaal,

Zijn deze specificaties goed genoeg om sims 3 met alle uitbreidingen en veel store content te kunnen spelen?
Intel Core2Duo T6600 processor
8 GB Ram
250 GB Sata harde schijf
Nvidia Geforce GT240m-cuda 1GB grafische kaart
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

xlovesimmer schreef:Hallo allemaal,

Zijn deze specificaties goed genoeg om sims 3 met alle uitbreidingen en veel store content te kunnen spelen?
Intel Core2Duo T6600 processor
8 GB Ram
250 GB Sata harde schijf
Nvidia Geforce GT240m-cuda 1GB grafische kaart
Alvast bedankt!
Ja, moet kunnen !
llejanss
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2015, 09:11
Contacteer:

Laptop wel/niet geschikt

Bericht door llejanss »

Ik vraag me af of het mijn laptop mogelijk is om Sims3 of het liefst zelfs Sims4 te spelen ? :rologen: Maar wel dat je de Sims op een normaal tempo kunt spelen en het niet uren duurt voordat alles laad.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Laptop wel/niet geschikt

Bericht door tarac »

Helaas is jouw processor 1,4 GHz niet snel genoeg voor de Sims 3 en 4.
Daarnaast heb je 4 GB RAM waarvan je grafische kaart al 1763 MB afsnoept.
Wat me ook verbaast is dat je naast je RAM geheugen ook nog eens 3862 MB aan virtueel geheugen gebruikt. Er schijnen dus nog al wat processen mee op te starten zodra je de computer aanzet. zie http://simsvastlopen.weebly.com/
Gebruikersavatar
Bananenmoes
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 dec 2014, 18:03
Contacteer:

Kan mij laptop de sims 3+4 aan?

Bericht door Bananenmoes »

Hallo allemaal,

Op mijn laptop heb ik zowel de sims 3 als 4, sims 4 draait vlekkeloos ( alles gedownload ) en de sims 3 sluit hij automatisch af na ongeveer 5 minuten met een foutmelding terwijl de sims 3 origineel is op het hoofdspel na ivm kwijtraken cd.

Mijn dxdiag heb ik toegevoegd dus misschien kan iemand zien of mij laptop dit wel aankan?

Groetjes Petra
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Kan mij laptop de sims 3+4 aan?

Bericht door tarac »

Eigenlijk niet.
tenzij je switchable graphics hebt maar dat is in een dxdiag niet te zien.
zie http://tarac.nl/Algemeen/Grafisch/Switc ... index.html
Gebruikersavatar
Bananenmoes
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 dec 2014, 18:03
Contacteer:

Re: Kan mij laptop de sims 3+4 aan?

Bericht door Bananenmoes »

Nee volgens mij ook niet! Ik heb Intel (R) HD Graphics.
Is er nog een optie om alsnog de sims 3 toch te spelen of is er iets te koop dat ik wel de switchable graphics heb? Deze laptop is inmiddels 5 jaar oud
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door BanaanZombie »

Je kunt je kaart etc niet veranderen op een laptop. Je kan PROBEREN te spelen, maar je kaart heeft gewoon te weinig eigen geheugen. Dat resulteert tot veel vastlopen etc. Update hem ing
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”