Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
SpecialEdition
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2015, 18:22
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door SpecialEdition »

Helaas al verkocht ondanks dat wij al een afspraak voor ophalen hadden.

Dus weer verder op zoek.. is deze geschikt?

http://tweakers.net/pricewatch/323988/h ... ificaties/
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

SpecialEdition schreef:Helaas al verkocht ondanks dat wij al een afspraak voor ophalen hadden.

Dus weer verder op zoek.. is deze geschikt?

http://tweakers.net/pricewatch/323988/h ... ificaties/
Zou ook geschikt moeten zijn
SpecialEdition
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2015, 18:22
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door SpecialEdition »

Is deze geschikt?

Intel® Pentium® 3558U processor met Intel® HD grafische oplossing.
- 500 GB harde schijf
- 4 GB werkgeheugen
- resolutie: 1.366x768
- Dolby® Advanced Audio
- Multistandaard-DVD-/CD-brander
- WiFi b/g/n & ac!
- Bluetooth 4.0
- Gigabit LAN
- Multikaartlezer
- 2x USB 3.0, 2x USB 2.0
- afmetingen: ca. 38x26x2.7 cm
- HD-webcam
- HDMI
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Sven »

SpecialEdition schreef:Is deze geschikt?

Intel® Pentium® 3558U processor met Intel® HD grafische oplossing.
- 500 GB harde schijf
- 4 GB werkgeheugen
- resolutie: 1.366x768
- Dolby® Advanced Audio
- Multistandaard-DVD-/CD-brander
- WiFi b/g/n & ac!
- Bluetooth 4.0
- Gigabit LAN
- Multikaartlezer
- 2x USB 3.0, 2x USB 2.0
- afmetingen: ca. 38x26x2.7 cm
- HD-webcam
- HDMI
Nee, ongeschikt.
De laptop heeft geen aparte grafische kaart, deze zit in de processor en dat maakt de laptop ongeschikt voor de Sims.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Sabine
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2015, 16:26
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Sabine »

Hallo Allemaal,

Vanwege ruimte gebrek gaan we van een pc over naar een laptop.
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor internet (facebook, spelletje, e-mail), word, excel en games zoals de sims 3.
Nu kwam ik de volgende laptop tegen en vroeg mij af of deze geschikt is voor spellen zoals de sims 3 (evt in de toekomst misschien sims4):
http://www.bcc.nl/computer/laptop/laptop/ asus-laptop-n551jb-ips(86490)

Overal vind ik terug dat je beter geen intel core processor kan nemen waar een U achter staat, omdat deze trager zouden zijn.
Deze processor is volgens een vergelijkingssite, game-debate.com, vele malen beter dan bijvoorbeeld de Core i5-4210M 2.6GHz.
Het formaat van de harde schijf en het interne geheugen zijn netjes en er zit een discreet grafische adapter in, dat is denk ik een "extra" videokaart.

Vergeleken met andere laptops die rond de 600-700 euro kosten die ik kon vinden, lijkt deze mij beter.
Alleen heb ik er niet zoveel kaas van gegeten dus zou ik graag jullie advies willen
Laatst gewijzigd door Sabine op 29 mei 2015, 18:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door xJessica »

De link werkt niet :knipoog:
Not all monsters do monstrous things
Sabine
Gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2015, 16:26
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Sabine »

Hij zette er automatisch puntjes tussen, als je de spatie weghaalt moet hij het doen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Als het deze is, Asus laptop 551JBCN001, dan is die prima geschikt.
Ook de N551JB-IPS is geschikt (switchable graphics)

Gebruikersavatar
xani
Gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 nov 2014, 08:48
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door xani »

Mijn vraag, ik doe deze spellen erop: simcity 2013 (alle uitbereidingen), sims 2 ultimate collection, sims 3 met ongeveer de helft aan uitbereidingen, de zwaarste is huisdieren en natuurlijk de sims 4 + alles wat tot nu uit is gekomen.

Zal ik deze kunnen installeren en op medium/hoge instellingen kunnen zetten? Ik weet dat de resolutie iets lager is maar volgens mijn krijg ik hierdoor iets minder lag
http://www.paradigit.nl/toshiba-satelli ... tails.aspx

ik heb een pc gezien (http://www.paradigit.nl/paradigit-gamer ... tails.aspx) maar ik heb liever een laptop, is de laptop krachtig genoeg of moet ik echt voor de pc gaan?
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tiktokchick »

xani schreef:Mijn vraag, ik doe deze spellen erop: simcity 2013 (alle uitbereidingen), sims 2 ultimate collection, sims 3 met ongeveer de helft aan uitbereidingen, de zwaarste is huisdieren en natuurlijk de sims 4 + alles wat tot nu uit is gekomen.

Zal ik deze kunnen installeren en op medium/hoge instellingen kunnen zetten? Ik weet dat de resolutie iets lager is maar volgens mijn krijg ik hierdoor iets minder lag
http://www.paradigit.nl/toshiba-satelli ... tails.aspx

ik heb een pc gezien (http://www.paradigit.nl/paradigit-gamer ... tails.aspx) maar ik heb liever een laptop, is de laptop krachtig genoeg of moet ik echt voor de pc gaan?
Ik zou voor de pc gaan. Die heeft namelijk meer RAM dan de laptop.

Waarom is dit dan zo belangrijk?
Nou, het is vrij simpel: Meer RAM = Meer snelheid.
Verder is het over het algemeen bekend dat als je de sims 3 zonder al te veel lag wil spelen dat je meer dan 4BG RAM nodig hebt. En die pc heeft 8GB dus dat zit wel goed.

Verder heeft de computer meer opslagruimte, poortjes, en ook nog een betere processor. Het prijsverschil tussen de laptop en de pc is ook niet zo groot, dus als ik jou was dan zou ik voor de pc gaan.

Maar als je liever een laptop wil, Ga ervoor! Het ziet er uit als een prima ding en kan de sims 3 zeker wel op medium/hoog aan, hoewel ik je wel zou adviseren om de 4GB patch toe te passen. (ik moet er echt een handleiding voor gaan maken...)

Ik hoop dat het helpt.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
xani
Gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 nov 2014, 08:48
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door xani »

Super dankjewel!

Ik denk dat ik ook voor de pc wil gaan, omdat ik las dat een snelle processor better was. En de laptop heeft 1,7 en de pc heeft 3,7 (als ik het goed heb) weet niet of dat verschil iets uitmaakt maar het lijkt me wel beter?

Alsnog bedankt! :D
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tiktokchick »

Graag gedaan. :lach:

En ja, hoe beter de onderdelen, hoe beter je computer het doet.

En als je interesse hebt in next-gen games dan is het leuk om te weten dat de pc ondersteuning heeft voor DirextX 11.2. Dus je kan waarschijnlijk ook next-gen games op redelijk hoge instellingen spelen als je dat zou willen.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
xani
Gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 nov 2014, 08:48
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door xani »

Wow dat is super, ben meer van de sims maar wel handig om te weten dat ik toch next-gen spelletjes kan spelen.

Dankjewel!! :D
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Tiktokchick schreef:
Waarom is dit dan zo belangrijk?
Nou, het is vrij simpel: Meer RAM = Meer snelheid.
Verder is het over het algemeen bekend dat als je de sims 3 zonder al te veel lag wil spelen dat je meer dan 4BG RAM nodig hebt. En die pc heeft 8GB dus dat zit wel goed.
Ik weet niet waar je bovenstaande wijsheid vandaan hebt, maar het slaat werkelijk nergens op.
Een computer is zo goed als de zwakste schakel.

De Sims wordt echt niet sneller als je 16 GB RAM toevoegt aan een 32-bits windows. Alles wat je dan meer dan 3,2 GB hebt is volkomen overbodig en wordt niet gebruikt.
Zelfs met 64-bits Windows zal de Sims-4 niet draaien op een 1.0 GHz processor ook al heb je 8 GB RAM.

De door jou vaak aangehaalde 4GB patch is alleen (misschien) leuk voor Sims-2 en Sims-3, maar is volslagen overbodig bij Sims-4.
Handleiding voor 4GB patch kan je vinden op http://simsvastlopen.weebly.com/tips.html

Dan nog even over de hierboven aangevraagde laptops en PC
De AMD Radeon R7 serie grafische kaarten kunnen de Sims-3 en Sims-4 alleen op lage resolutie aan en die laptop met een 1.6 GHz processor is natuurlijk helemaal een drama.
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tiktokchick »

*zucht* Waarom heb ik het idee dat dit een 2e 'offtopic-topic drama' wordt. Ik heb er echt effe geen zin in. 1 keer is al genoeg.

Ik bedoel dan wel een 64bit computer. Maar echt, De Sims 3 is een RAM vreter.

PS: [sarcasme]Bedankt voor de belediging. Ik ga er een mooi screenshot van maken en het trots bij mijn 'beledigingen mapje' doen.[/sarcasme]
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
xani
Gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 nov 2014, 08:48
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door xani »

Oke, dus zoiezo niet voor de laptop gaan.

Is de computer zo slecht dan? Ik heb niet het budget om voor een nog duurdere pc te gaan. Persoonlijk wilde ik nivdia maar die hebben ze niet. Zou de pc wel geupgrade kunnen worden? De ram and processor vond ik best wel goed alleen de videokaart is de probleem, denk ik dan?
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door ElvisFannetjeh »

xani schreef:Mijn vraag, ik doe deze spellen erop: simcity 2013 (alle uitbereidingen), sims 2 ultimate collection, sims 3 met ongeveer de helft aan uitbereidingen, de zwaarste is huisdieren en natuurlijk de sims 4 + alles wat tot nu uit is gekomen.

Zal ik deze kunnen installeren en op medium/hoge instellingen kunnen zetten? Ik weet dat de resolutie iets lager is maar volgens mijn krijg ik hierdoor iets minder lag
http://www.paradigit.nl/toshiba-satelli ... tails.aspx

ik heb een pc gezien (http://www.paradigit.nl/paradigit-gamer ... tails.aspx) maar ik heb liever een laptop, is de laptop krachtig genoeg of moet ik echt voor de pc gaan?
Je moet, zoals Tarac zegt, rekening houden met de zwakste schakel. 4GB vind ik eigenlijk wat weinig naar de standaard van vandaag. Voor games, zeker naar de toekomst toe, is 8GB beter (dus inderdaad de desktop).
De processor lijkt me ook wel zwak. Mijn oude laptop uit 2007 (Xp toen nog) (ok dan ook wel een oudere versie processor, maar toch) heeft 1,6GHz processor en kon Sims 3 langs geen kanten aan. Ik zou eigenlijk geen van beide aanraden voor Sims 3 of hoger.
Ik zou toch eens rondkijken of je voor die prijs geen andere/betere PC vindt. Je zegt dat ze NVIDIA niet hebben, maar ergens anders of met een ander merk van PC misschien wel.
Laatst gewijzigd door ElvisFannetjeh op 02 jun 2015, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Sven »

tiktokchick schreef:*zucht* Waarom heb ik het idee dat dit een 2e 'offtopic-topic drama' wordt. Ik heb er echt effe geen zin in. 1 keer is al genoeg.

Ik bedoel dan wel een 64bit computer. Maar echt, De Sims 3 is een RAM vreter.

PS: [sarcasme]Bedankt voor de belediging. Ik ga er een mooi screenshot van maken en het trots bij mijn 'beledigingen mapje' doen.[/sarcasme]
Even geen drama maken Tiktokchick. Dat soort dingen kunnen in het offtopic als je daar de dwang voor voelt.

Terug ontopic:
Ik raad het sws aan om voor de desktop te gaan. Volgens mij betere specs + je kan altijd onderdelen apart upgraden. Laptops kan je nauwelijks upgraden, en ze zijn bedoeld om op te werken en niet om op te gamen ;).
Als je dus wil gamen, ga voor de desktop!
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
xani
Gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 nov 2014, 08:48
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door xani »

Oke! Beetje verwarrend allemaal haha, maar ga toch voor de pc.

Vraagje, sorry hiervoor maar ik wil het graag goed begrijpen.
Nou ga ik voor deze pc, en deze heeft 8gb ram dus voorlopig genoeg en de processor is 3,7 zijn die twee wel goed?

Zo ja dan hoef ik in feite alleen mn videokaart te upgraden en dat valt wel mee.

Kan niet naar een andere zaak sinds ik vast zit aan een regeling dus vandaar mijn vragen over upgraden.
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tiktokchick »

*Zie berichtje van Sven*
Een nieuwe videokaart gaat wel een dure grap worden. En ik heb dit op pinguintech gevonden over de videokaart:
Pinguintech schreef:Met de Radeon R7 260X zal je zonder problemen De Sims 3 en alle uitbreidingen op de hoogste instellingen kunnen draaien.
Het lijkt me wel een goed idee om de pc te kopen en gewoon te kijken hoe goed het spel het doet met de videokaart. Als de kaart het goed doet dan hoef je in ieder geval geen nieuwe kaart te kopen

En ja, de processor en het RAM zijn allebei goed voor de Sims.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
xani
Gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 nov 2014, 08:48
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door xani »

Super ben dolbij met de reacties, sorry dat ik er soms overheen lees ik zit op mijn mobiel en dan mislees ik het soms!

Echt super bedankt! Kan niet wachten tot hij binnen is!
Gebruikersavatar
ElvisFannetjeh
Gebruiker
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 nov 2014, 21:25
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door ElvisFannetjeh »

xani schreef:Oke! Beetje verwarrend allemaal haha, maar ga toch voor de pc.

Vraagje, sorry hiervoor maar ik wil het graag goed begrijpen.
Nou ga ik voor deze pc, en deze heeft 8gb ram dus voorlopig genoeg en de processor is 3,7 zijn die twee wel goed?

Zo ja dan hoef ik in feite alleen mn videokaart te upgraden en dat valt wel mee.

Kan niet naar een andere zaak sinds ik vast zit aan een regeling dus vandaar mijn vragen over upgraden.
8GB ram is wel goed en een processor van 3,7 ook. Dan is het volgens mij inderdaad enkel de grafische kaart.
En als je de mogelijkheid hebt om een desktop te zetten (ik heb die dus niet) en je wilt gamen, ga je best wel voor een desktop, sowieso.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Vrijwel elke grafische kaart voor een laptop is zwakker dan diezelfde kaart voor een desktop.
Laptopkaarten moeten het met minder stroom doen anders is je accu te snel leeg.
Cersei

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Cersei »

Hoi allemaal,

Ik wil mijn laptop wat meer gaan ontzien en de sims op een desktop gaan spelen. Ik speel nu afwisselend Sims 2 ultimate collection, 3 met alle uitbreidingen en 4 met alle uitbreidingen op de laptop en heb steeds meer het idee dat mijn laptopje het er maar zwaar mee heeft.

Ik kwam op deze website uit: http://www.multirotor-shop.nl/game-pcs/game-pc/

Kunnen jullie meekijken welke pc het beste is om sims 2, 3 en 4 op te draaien (met vrij veel custom content), naast schoolwerkzaamheden en normaal internetgebruik. Ik zat zelf te denken aan de GTX 675 (in de aanbieding), 650 of 600. Maar mocht een van de anderen beter zijn dan ben ik ook wel bereid wat meer neer te leggen. Er is ook de mogelijkheid er zelf een samen te stellen maar ik weet niet zo goed wat ik dan moet kiezen haha.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Voor het spelen van de Sims zijn ze allemaal geschikt.
Min voorkeur, de 650
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”