Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

nthl20 schreef:Ik overweeg om een nieuwe computer te kopen en daarop wil ik natuurlijk wel graag sims 4 kunnen spelen. Ik heb 2 computers gezien die mij wel wat lijken, maar ik wil het natuurlijk zeker weten en misschien is er iemand die me wilt helpen! Welke van deze twee computers kan ik het beste aanschaffen als ik de sims 4 goed wil kunnen spelen?
1) http://www.bcc.nl/computer/desktop/desk ... 606(77228)
of
2) http://www.bcc.nl/computer/desktop/desk ... -i5(78454)

Alvast bedankt! :)
Bij de nr. 1) verbaast het mij dat een desktop is uitgerust met switchable graphics. Accustroom sparen bij een laptop is logisch, maar dat beetje meer stroomverbruik bij een desktop weegt niet op tegen de extra kosten van een 2e grafische kaart.
Maar ja, deze Acer is prima geschikt voor de Sims 4 mits je de Nvidia grafische kaart inschakelt.

Computer 2 is niet geschikt voor de Sims 3 en 4
nthl20
Gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2015, 19:03
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door nthl20 »

@ElvisFannetjeh @Tarac
Bedankt voor de snelle reacties!
Desondanks heb ik nog een aantal HP desktops weten te vinden, hopelijk kan iemand mij weer helpen met het bekijken van deze computers en aanwijzen welke ik het beste kan aanschaffen om o.a. ook sims 4 + uitbreidingen te spelen, dus of het de Acer wordt uit m'n eerste reactie (link 1) of een van de HP's hieronder!
1) http://www.bcc.nl/computer/desktop/desk ... 4nd(82628)
2) http://www.bcc.nl/computer/desktop/desk ... 5nd(82629)
3) http://www.bol.com/nl/p/hp-pavilion-500 ... 025069612/
4) http://www.bol.com/nl/p/500-335nb-ci5-4 ... 028125032/
Alvast bedankt weer! :D
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

1. geschikt
2. weer iets beter dan 1
3. twijfels over grafische kaart, geen specificatie of dit eigen of gedeeld geheugen is, geen opgave processor snelheid.
4. is gelijkwaardig aan computer 1 uit je vorige bericht
nthl20
Gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2015, 19:03
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door nthl20 »

@Tarac
Bedankt voor de reactie! Heeft u een advies voor mij welke van de twee ik het beste kan nemen? Want het zit hem dan vooral in de prijs waar ik nu over twijfel. Want als de eerste HP echt meer dan voldoende is, neem ik liever die voor bijna 200 euro minder dan die tweede. Behalve als ik met de tweede meer winst kan behalen op langere termijn (spellen die beter gespeeld kunnen worden na loop van tijd), want dan wordt die het. Moeilijk dit! Welke van de twee HP's zou u gekozen hebben? :)
nthl20
Gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2015, 19:03
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door nthl20 »

@Tarac onwijs bedankt! Zonder uw hulp was het niet gelukt! :) dan kan ik deze gaan bestellen en binnenkort sims 4 + uitbreidingen spelen!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

nthl20 schreef:@Tarac onwijs bedankt! Zonder uw hulp was het niet gelukt! :) dan kan ik deze gaan bestellen en binnenkort sims 4 + uitbreidingen spelen!
Let wel op dat er switchable graphics in de computer zit, dus dat je de sims even apart moet instellen voor de betere AMD grafische kaart.
nthl20
Gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2015, 19:03
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door nthl20 »

Ah dit betekent dus dat er bij de beeldschermadapters ook twee grafische kaarten staan aangegeven (Intel en AMD). En met behulp van de tekst onder het kopje: "Je hebt switchable graphics met een ATI/AMD grafische kaart" bij http://simsvastlopen.weebly.com/switcha ... phics.html zou het dus dus kunnen kloppen dat ik kan veranderen dat de Sims 4 op de AMD kaart gaat spelen? Want als het zo is, kom ik er hopelijk wel uit en anders meld ik mij wel weer in dit forum! :)
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

nthl20 schreef:Ah dit betekent dus dat er bij de beeldschermadapters ook twee grafische kaarten staan aangegeven (Intel en AMD). En met behulp van de tekst onder het kopje: "Je hebt switchable graphics met een ATI/AMD grafische kaart" bij http://simsvastlopen.weebly.com/switcha ... phics.html zou het dus dus kunnen kloppen dat ik kan veranderen dat de Sims 4 op de AMD kaart gaat spelen? Want als het zo is, kom ik er hopelijk wel uit en anders meld ik mij wel weer in dit forum! :)
Klopt, je hebt 2 adapters
nthl20
Gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2015, 19:03
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door nthl20 »

Dat gaat lukken! Bedankt!! :D
Gebruikersavatar
Bambi
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2015, 14:47
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Bambi »

Ik ben van plan deze laptop te gaan kopen:
http://www.laptopshop.nl/product/565151 ... opard.html
Ik heb alle berichten in dit onderwerp al wel doorgenomen, maar het zou toch fijn zijn als iemand kan bevestigen of de Sims 3 goed kan draaien op deze laptop :)
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Sven »

Bambi schreef:Ik ben van plan deze laptop te gaan kopen:
http://www.laptopshop.nl/product/565151 ... opard.html
Ik heb alle berichten in dit onderwerp al wel doorgenomen, maar het zou toch fijn zijn als iemand kan bevestigen of de Sims 3 goed kan draaien op deze laptop :)
Ja, die laptop is geschikt.

Maarr........ ik zeg het vrijwel altijd als iemand een laptop wil kopen... waarom koop je een laptop om te gamen? Hij is goed, maar heel erg duur. Als ik jou was, dan zou ik voor een desktop gaan, dus zo'n computerkast. Die kost misschien wel de helft met dezelfde specificaties.
Denk dus nog even na of je echt zoveel aan een laptop wil uitgeven als het ook veel goedkoper kan.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bambi
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2015, 14:47
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Bambi »

Sven schreef:
Bambi schreef:Ik ben van plan deze laptop te gaan kopen:
http://www.laptopshop.nl/product/565151 ... opard.html
Ik heb alle berichten in dit onderwerp al wel doorgenomen, maar het zou toch fijn zijn als iemand kan bevestigen of de Sims 3 goed kan draaien op deze laptop :)
Ja, die laptop is geschikt.

Maarr........ ik zeg het vrijwel altijd als iemand een laptop wil kopen... waarom koop je een laptop om te gamen? Hij is goed, maar heel erg duur. Als ik jou was, dan zou ik voor een desktop gaan, dus zo'n computerkast. Die kost misschien wel de helft met dezelfde specificaties.
Denk dus nog even na of je echt zoveel aan een laptop wil uitgeven als het ook veel goedkoper kan.
Bedankt voor je snelle antwoord! Ik weet dat het goedkoper kan, maar ik moet helaas toch echt een laptop hebben, gezien ik hem mee naar school moet kunnen nemen. En als ik dan toch een laptop aan moet schaffen, heb ik er toch liever een waarmee ik kan gamen (en die geschikt is voor video editing).
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Sven »

Bambi schreef: Bedankt voor je snelle antwoord! Ik weet dat het goedkoper kan, maar ik moet helaas toch echt een laptop hebben, gezien ik hem mee naar school moet kunnen nemen. En als ik dan toch een laptop aan moet schaffen, heb ik er toch liever een waarmee ik kan gamen (en die geschikt is voor video editing).
Op die manier!
Ja, dan kan je het beste een game-laptop nemen als je dan bezig bent. Heeft ook een snelle processors en dat maakt het editen van een video veel sneller (renderen gaat veel sneller).
In ieder geval is die laptop geschikt, en is waarschijnlijk ook voor (een aantal) toekomstige games geschikt.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Lurania »

Kun je niet beide doen..? Ikzelf heb een goedkope laptop van 200-300 euro voor school en een goede computer voor de spellen en andere dingen.. is ook nog eens minder jatgevoelig, want zo'n dure laptop is natuurlijk handig om te stelen!

Als je de dingen als videobewerking juist op school moet doen is die laptop natuurlijk wel geschikt.. ikzelf gebruik mijn mini-laptop echt alleen voor mijn vakken en aantekeningen en dergelijken :)
Gebruikersavatar
Bambi
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2015, 14:47
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Bambi »

Lurania schreef:Kun je niet beide doen..? Ikzelf heb een goedkope laptop van 200-300 euro voor school en een goede computer voor de spellen en andere dingen.. is ook nog eens minder jatgevoelig, want zo'n dure laptop is natuurlijk handig om te stelen!

Als je de dingen als videobewerking juist op school moet doen is die laptop natuurlijk wel geschikt.. ikzelf gebruik mijn mini-laptop echt alleen voor mijn vakken en aantekeningen en dergelijken :)
Zou natuurlijk kunnen, maar ik heb weleens van die dagen dat ik uren niks te doen heb op school, en dan ga ik meestal aan videos werken, dus dan is het mooi meegenomen dat ik dat kan doen met dezelfde laptop :) Plus ik bewaar het kopen van een desktop toch liever voor als ik eenmaal op mezelf woon. Tot die tijd kan ik nog wel de computer van mijn ouders gebruiken, maar die is niet optimaal voor games als Sims 3.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

Bambi schreef:Ik ben van plan deze laptop te gaan kopen:
http://www.laptopshop.nl/product/565151 ... opard.html
Ik heb alle berichten in dit onderwerp al wel doorgenomen, maar het zou toch fijn zijn als iemand kan bevestigen of de Sims 3 goed kan draaien op deze laptop :)
Ik kan zo gauw niet zien op welk systeem deze laptop draait.
De naam Leopard doet mij al snel denken aan Apple O/S en niet aan Windows.
Sims-3 draait ook op Apple software, dus dat is geen probleem.
Ik vind het overigens wel een forse prijs voor een 15 inch laptop

Edit: Windows 8.1, ik had er overheen gelezen.
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Sven »

tarac schreef:
Bambi schreef:Ik ben van plan deze laptop te gaan kopen:
http://www.laptopshop.nl/product/565151 ... opard.html
Ik heb alle berichten in dit onderwerp al wel doorgenomen, maar het zou toch fijn zijn als iemand kan bevestigen of de Sims 3 goed kan draaien op deze laptop :)
Ik kan zo gauw niet zien op welk systeem deze laptop draait.
De naam Leopard doet mij al snel denken aan Apple O/S en niet aan Windows.
Sims-3 draait ook op Apple software, dus dat is geen probleem.
Ik vind het overigens wel een forse prijs voor een 15 inch laptop
Windows 8.1
Staat bij "Besturingssysteem", op deze site.

Is inderdaad een hoge prijs, maar is dat niet wat je normaal betaalt voor een laptop waarop je zonder problemen kan gamen?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Lurania »

Ik geloof dat MSI altijd werkt op Windows.. ik ken alleen maar Windows systemen van dat merk eigenlijk :P
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door Sven »

Lurania schreef:Ik geloof dat MSI altijd werkt op Windows.. ik ken alleen maar Windows systemen van dat merk eigenlijk :P
Is het trouwens niet zo dat alleen maar iMacs en Macbooks op Apple werken?
Ik dacht dat Apple niet echt fan was van open-source...
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
alfasisi
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2015, 10:56
Contacteer:

Is mijn ultrabook geschikt?!

Bericht door alfasisi »

HOI hoi
Ik heb een Samsung Ultra series 5 (ultrabook) en ik vraag me af of deze geschikt is voor de Sims 3. Sims 2 doet het goed.
De systeemgegevens zijn:
Windows 7 home premium
64-bit sp1
intel core i3-2377m cpu
150 Ghz 4 gb ram
intel hd graphics family

Ik kan nergens iets vinden of deze laptop geschikt is dus wie kan mij helpen???
Alvast bedankt
Groetjes
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Is mijn ultrabook geschikt?!

Bericht door xJessica »

Nope, Intel grafische kaart. Meestal kun je hier geen sims mee spelen, dus helaas
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Is mijn ultrabook geschikt?!

Bericht door Sven »

xJessica schreef:Nope, Intel grafische kaart. Meestal kun je hier geen sims mee spelen, dus helaas
Idd, plus de processor is te zwak.
Zowel de grafische kaart en de processor is niet geschikt, dus je laptop kan zowel Sims 3 als Sims 4 niet aan.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
alfasisi
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2015, 10:56
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door alfasisi »

Dankjewel voor de reacties. Ik was er al bang voor. Voorlopig dus old school Sims 2 spelen.;)
Ach het scheelt weer opnieuw bouwen enzo
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Technisch - Is mijn/deze computer/laptop geschikt?

Bericht door tarac »

alfasisi schreef:Dankjewel voor de reacties. Ik was er al bang voor. Voorlopig dus old school Sims 2 spelen.;)
Ach het scheelt weer opnieuw bouwen enzo
Misschien heb je wel switchable graphics en dan zou hij WEL geschikt kunnen zijn.

via Apparaatbeheer (Windows 98 t/m windows 7)

1.Klik links onder op start
2.Klik met rechts op Computer
3.Kies Apparaatbeheer
4.Klik op Beeldschermadapters
5.Je ziet nu welke kaart je hebt (staan er meer, dan heb je switchable graphics)


via Apparaatbeheer (windows 8)

1.Tik op een open plek op je bureaublad Apparaatbeheer
2.Klik op de ikoon voor apparaatbeheer
3.Klik op Beeldschermadapters
4.Je ziet nu welke kaart je hebt (staan er meer dan heb je switchable graphics)


Als je switchable graphics hebt, kijk dan verder hier
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”