laptop start opnieuw op

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

laptop start opnieuw op

Bericht door Joyce »

Zoals in dit board mag, heeft dit niks met de sims te maken..

Gisteravond viel de stroom van mijn laptop uit, geen probleem heb dit vaker gehad en normaliter start hij dan weer normaal op, nu was dat niet het geval.. ik kwam in windows foutherstel, dus ik kies voor normale modus opstarten omdat ik geen nieuwe hardware heb of heb verwijderd, nadat het laden voltooid is, wat veel langer duurt als voorheen, start het allemaal weer opnieuw ik moet weer naar foutherstel toe en alles begint opnieuw.. tevens kan ik ook niet in de veilige modus opstarten, nadat hier alles is geladen start hij ook weer opnieuw op.

Wie weet hier raad mee, alles van de windows websites werkt niet, hiervoor moet hij namelijk verder kunnen opstarten.

Tevens krijg ik eerst deze melding voordat hij weer opnieuw opstart, maar wat hij adviseert om te doen kan dus niet omdat hij steeds opnieuw opstart..
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Joyce op 21 jan 2015, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: laptop start opnieuw op

Bericht door Sven »

Ook al heeft het niks met de Sims te maken, ik verplaats hem wel even naar technisch spreekuur ;)
Daar mogen ook problemen met je computer komen te staan namelijk.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Re: laptop start opnieuw op

Bericht door Joyce »

Sven schreef:Ook al heeft het niks met de Sims te maken, ik verplaats hem wel even naar technisch spreekuur ;)
Daar mogen ook problemen met je computer komen te staan namelijk.
Oh sorry, dankjewel
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: laptop start opnieuw op

Bericht door Femke »

Had dit op mijn oude laptop ook altijd. Ik negeerde het gewoon en liet hem opnieuw opstarten... Is dit niet het bekende ''blue screen''?
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Re: laptop start opnieuw op

Bericht door Joyce »

Nee, hij gaat namelijk nooit verder in opstarten dan dit scherm, hij gaat laden, dan flitst dit snel in beeld en daarna start het allemaal weer opnieuw :cry:
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: laptop start opnieuw op

Bericht door tiktokchick »

Misschien kan je de harde schijf uit je laptop doen en in een andere computer/laptop stoppen?
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: laptop start opnieuw op

Bericht door garapoes »

Start hem op in de veilige modus. Dit ligt aan je windowstype maar volgens mij is het f5, kan bij jou ook f8 ofzo zijn. Dit moet je indrukken voordat je dit scherm krijgt.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: laptop start opnieuw op

Bericht door tarac »

garapoes schreef:Start hem op in de veilige modus. Dit ligt aan je windowstype maar volgens mij is het f5, kan bij jou ook f8 ofzo zijn. Dit moet je indrukken voordat je dit scherm krijgt.
Nee, dat zal ook niet werken.
De boot-sector van de harde schijf is beschadigd.
Je moet een rescue-CD maken van het besturingsprogramma dat je gebruikt (b.v. Windows-7)
Maak een dergelijke opstart-CD b.v. bij een vriendje die ook (in dit voorbeeld Windows-7) gebruikt.

Kom je er niet uit, stuur me dan een PB met opgave van jouw type Windows en of het 32 of 64 bits is.
Je hebt in ieder geval een 2e computer nodig om de rescue-CD te kunnen downloaden.

Edit: Heb je zelf een CD van jouw type Windows, start dan daar je computer mee op.
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: laptop start opnieuw op

Bericht door garapoes »

tarac schreef:
garapoes schreef:Start hem op in de veilige modus. Dit ligt aan je windowstype maar volgens mij is het f5, kan bij jou ook f8 ofzo zijn. Dit moet je indrukken voordat je dit scherm krijgt.
Nee, dat zal ook niet werken.
De boot-sector van de harde schijf is beschadigd.
Je moet een rescue-CD maken van het besturingsprogramma dat je gebruikt (b.v. Windows-7)
Maak een dergelijke opstart-CD b.v. bij een vriendje die ook (in dit voorbeeld Windows-7) gebruikt.

Kom je er niet uit, stuur me dan een PB met opgave van jouw type Windows en of het 32 of 64 bits is.
Je hebt in ieder geval een 2e computer nodig om de rescue-CD te kunnen downloaden.

Edit: Heb je zelf een CD van jouw type Windows, start dan daar je computer mee op.
Bij mij werkte het na heel veel moeite, en nu doet hij het weer. Hij geeft wel steeds een melding dat mijn schijf beschadigt is en gecontroleerd moet worden maar als ik dan een toets in druk annuleert hij het.
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Re: laptop start opnieuw op

Bericht door Joyce »

Heb er met mijn oom een dag voor gezeten, boot sector van de harddrive is inderdaad stuk, we hebben mijn harddrive ala ubs op zijn pc aangesloten en mijn fotos can mn honden kunnen redden en er een nieuwe ingezet. F8, f5 ect niks hielp, ik kon er niks meer mee helaas

Zelfs met de windows cd van mijn laptop kon ik hrm biet herinstalleren
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”