ONDERZOEK- computer sneller maken

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

ONDERZOEK- computer sneller maken

Bericht door tiktokchick »

Ik ben nu bezig met opties bekijken om mijn simsspellen sneller te maken en dus schrijf ik hier mijn bevindingen op.
Als ik meer heb ontdekt dan bewerk ik dit bericht gewoon, zodat je niet hoeft te zoeken
Als je tips ofzo hebt dan kan je gewoon een berichtje plaatsen.

Readyboost RAM.
Bij windows vista en hoger is er een functie genaamd readyboost waarmee je een opslagapparaat kan veranderen in een soort van RAM, daardoor kan je dat apparaat niet echt gebruiken maar het schijnt dus dat het je prestaties flink kan verbeteren.
Ik heb het even met een next-gen game getest (Tomb Raider 2013) op de hoogste niet dirextX-11 instellingen , hier zijn de resultaten van de benchmark:
Spoiler: Open
Geen Readyboost:
min. 4.9
max. 11.0
average. 8.7

Readyboost:
min. 6.4
max. 11.0
average. 8.7
ik moet het nog wel in een intensief gevecht testen, want dan komt normaal gesproken de vertraging pas echt.
Er is een kans dat dit trucje de sims en andere spellen ook wat sneller kan maken.

4GB patch
Bij veel spellen is het zo dat ze niet meer dan 2GB geheugen mogen gebruiken door 'veiligheid redenen', maar er is een programmaatje waarmee je ervoor kan zorgen dat het spel meer dan 2GB mag gebruiken.
Dat is vooral handig bij de sims 3 sinds die je geheugen opvreet, maar het schijnt ook te werken bij de sims 2.
Ik heb het nog niet getest maar je kan het hier downloaden.
Laatst gewijzigd door tiktokchick op 24 jan 2015, 14:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: ONDERZOEK- computer sneller maken

Bericht door Sven »

Hoeveel FPS? Benchmark test? Wat voor hardware was er nog meer?
Zeg anders hoeveel FPS je eerst had, en hoeveel je had nadat je readyboost gebruikt hebt.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: ONDERZOEK- computer sneller maken

Bericht door tiktokchick »

Hardware:
4GB DDR3 RAM
Processor: AMD A4-3500
Grafische kaart: ATI Radeon HD 3600 series
Ik moet echt mijn computer upgraden.

Ik heb de benchmark die bij het spel zit gebruikt.

Hier zijn de resultaten:
Geen Readyboost:
min. 4.9
max. 11.0
average. 8.7

Readyboost:
min. 6.4
max. 11.0
average. 8.7

Het is maar een klein verschil, maar alsnog een verbetering
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: ONDERZOEK- computer sneller maken

Bericht door Sven »

Zijn dat de echte FPS? Normaal zijn die aantallen toch veel hoger?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: ONDERZOEK- computer sneller maken

Bericht door tiktokchick »

Ja, dat zijn de echte resultaten die ik kreeg, en ze zouden inderdaad hoger moeten zijn,Mijn grafische kaart is niet bepaald een goede next-gen gaming kaart, en Tomb Raider 2013 is gemaakt voor dat soort kaarten.
Ik ben wel van plan om uit te breiden naar 8GB RAM dus dat zou mogelijk kunnen helpen.
En dan zitten mensen te zeuren als ze 30 fps krijgen....
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”