Origin uitschakelen

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Origin uitschakelen

Bericht door tarac »

Wanneer je met gedownloade versies van de Sims-4 van Reloaded speelt MOET Origin uitgeschakeld zijn.
Staat Origin nog aan, dan wordt de uitbreiding In de Natuur niet weergegeven en heb je nog maar 2 werelden ipv. 3.
Spel afsluiten en beslist niet opslaan !!

Kijk op de taakbalk rechts onder bij de klok.
Daar zie je een klein driehoekje. Klik daar op.
Kijk nu in het venstertje of je het icoontje van Origin ziet, zo ja, klik er met rechts op en kies Afsluiten.
Wanneer je nu het spel start heb je wel weer de 3 werelden.

Op de meeste computers zal Origin automatisch opstarten wanneer je de computer aanzet.
Dat kan je uiteraard zelf uitschakelen via msconfig:

Windows XP en Windows 7:
1. Houdt windowstoets ingedrukt en tik op R
2. Tik in het venstertje msconfig en klik op OK
3. Ga naar Tabblad Opstarten en haal het vinkje weg bij Origin (als het er staat)
4. Ga naar tabblad Services, klik links onder op Alle microsoft services verbergen
5. Haal vinkje weg bij Origin Client Service
6. Klik op Toepassen en OK

Windows 8:
1. als boven
2. als boven
3. Ga naar tabblad Opstarten en klik Taakbeheer aan: Schakel Origin uit (als het aan staat)
4. en verder als boven.

Nu heb je geen last meer van Origin.
Let op, zodra je Origin weer handmatig start is de kans groot dat het zich weer in het opstartmenu nestelt, dus regelmatig even checken.

Voor mensen met gekochte en gedownloade uitbreidingen:
Schakel bepaalde activiteiten van Origin uit anders worden je gedownloade uitbreidingen onbruikbaar gemaakt.
Zie mijn webpagina http://sims4.weebly.com/origin-en-downloads.html
Gebruikersavatar
Lady010
Gebruiker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jan 2015, 12:21
Contacteer:

Re: Origin uitschakelen

Bericht door Lady010 »

Fijn zeg dat jullie alles uitzoeken en het dan uiteindelijk toch lukt ben blij met jullie thanks voor de info :duimomhoog: :mrgreen:
suzanne89
Gebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2015, 12:41
Contacteer:

Re: Origin uitschakelen

Bericht door suzanne89 »

Ik ben altijd zo blij dat jullie allles in begrijpelijke taal uitleggen. Op deze manier kan een kluns zoals ik nog met een computer omgaan :lol:
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Origin uitschakelen

Bericht door tarac »

Sinds de versies van Reloaded voor de Sims-4 kun je helemaal zonder Origin spelen.
Heb je het basisspel echter gekocht, dan MOET je wat wijgingen in Origin aanbrengen anders worden je gedownloade uitbreidingen steeds weer verziekt.

zie mijn webagina op http://sims4.weebly.com/origin-en-downloads.html
febemir23
Gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 dec 2014, 21:31
Contacteer:

Re: Origin uitschakelen

Bericht door febemir23 »

hallo ik heb alles uit gezet bij orgin maar nu als ik het schermpje open doe zie je steeds dat ik orgin moet updaten verder zie je niks moet ik nu updaten of niet ik kan ook niet in de galerij komen van de sims 4 staat steeds dat er verbinding gemaakt moet worden maar verder gebeurt er niks ik heb alle drie de delen van de sims 4 van jullie site gehaald
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Origin uitschakelen

Bericht door tarac »

Dan heb je toch kennelijk iets nog niet goed gedaan.
zie http://www.tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?f=11&t=1195
Lindsay26
Gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 dec 2014, 00:06
Contacteer:

Re: Origin uitschakelen

Bericht door Lindsay26 »

tarac schreef:Wanneer je met gedownloade versies van de Sims-4 van Reloaded speelt MOET Origin uitgeschakeld zijn.
Staat Origin nog aan, dan wordt de uitbreiding In de Natuur niet weergegeven en heb je nog maar 2 werelden ipv. 3.
Spel afsluiten en beslist niet opslaan !!

Kijk op de taakbalk rechts onder bij de klok.
Daar zie je een klein driehoekje. Klik daar op.
Kijk nu in het venstertje of je het icoontje van Origin ziet, zo ja, klik er met rechts op en kies Afsluiten.
Wanneer je nu het spel start heb je wel weer de 3 werelden.

Op de meeste computers zal Origin automatisch opstarten wanneer je de computer aanzet.
Dat kan je uiteraard zelf uitschakelen via msconfig:

Windows XP en Windows 7:
1. Houdt windowstoets ingedrukt en tik op R
2. Tik in het venstertje msconfig en klik op OK
3. Ga naar Tabblad Opstarten en haal het vinkje weg bij Origin (als het er staat)
4. Ga naar tabblad Services, klik links onder op Alle microsoft services verbergen
5. Haal vinkje weg bij Origin Client Service
6. Klik op Toepassen en OK

Windows 8:
1. als boven
2. als boven
3. Ga naar tabblad Opstarten en klik Taakbeheer aan: Schakel Origin uit (als het aan staat)
4. en verder als boven.

Nu heb je geen last meer van Origin.
Let op, zodra je Origin weer handmatig start is de kans groot dat het zich weer in het opstartmenu nestelt, dus regelmatig even checken.

Voor mensen met gekochte en gedownloade uitbreidingen:
Schakel bepaalde activiteiten van Origin uit anders worden je gedownloade uitbreidingen onbruikbaar gemaakt.
Zie mijn webpagina http://sims4.weebly.com/origin-en-downloads.html
Hoi,

Ik heb dus perongeluk WEL de game opgeslagen toen de wereld ontbreekte.......... Kan ik dit nog ongedaan maken?? Als ik nu Origin afsluit en de game herstart dan start de game dus helemaal niet meer omdat Origin uitstaat... :roll:
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Origin uitschakelen

Bericht door tarac »

Installeer de uitbreidingen opnieuw.
meike
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2015, 14:34
Contacteer:

Re: Origin uitschakelen

Bericht door meike »

Lady010 schreef:Fijn zeg dat jullie alles uitzoeken en het dan uiteindelijk toch lukt ben blij met jullie thanks voor de info :duimomhoog: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”