Toetsenbord instellingen

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Toetsenbord instellingen

Bericht door BanaanZombie »

hoihoi,

ik heb dit op mijn schoollaptop, en sinds een systeem herstel ook op mn gewone laptop:
als ik mijn laptop opstart is een - een / etc. Dit wordt normaal als ik ctrl+shift indruk. Maar het is zooo verschrikkelijk irritant

Weet iemand hoe ik dit goed krijg? Zodat de toetsen gelijk goed staan bij het opstarten van mijn laptops?
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Toetsenbord instellingen

Bericht door Pomerani »

In Windows 8:
Ga naar het blokjesscherm en typ in: invoer. Klik aan de rechterkant op Instellingen. Klik op Invoermethoden wijzigen.

Ga in Windows 7 en Vista naar:
Start - Configuratiescherm - Klok, taal en regio - Toetsenborden of andere invoermethoden wijzigen - Toetsenborden en talen - Toetsenborden wijzigen.

Ga in Windows XP naar:
Start - Configuratiescherm - Datum, tijd, taal en landinstellingen - Landinstellingen - Talen - Details.

Je ziet nu de talen en toetsenbord instellingen die zijn ingesteld. Laat alleen de juiste toetsenbordinstelling staan: voor de meeste toetsenborden in Nederland is dat Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal). De andere talen en instellingen kun je aanklikken en verwijderen (behalve wanneer je deze gebruikt uiteraard). Ze kunnen dan niet meer per ongeluk geactiveerd worden.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Toetsenbord instellingen

Bericht door tarac »

Je toetsenbord moet altijd op Verenigde Staten - Internationaal staan, dus NOOIT op Nederlands
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Toetsenbord instellingen

Bericht door BanaanZombie »

euuwhh, vandaar. Hij stond op Nederlands

En toch krijg ik het niet goed
Ik klik op Verenigde staten - internationaal, en toch doet hij niet wat hij moet doen

Ik start hem even opnieuw op, kijken wat ie doet


Edit:
omg wat stom, ik heb het al gevonden :')
Ik zat wel mooi op verenigde staten internationaal te klikken, maar ik moest het iets verder naar boven gaan aanpassen

Dank beide!
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”