Lag in Isla Paradiso

Plaats reactie
dimo2001
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2016, 12:54
Contacteer:

Lag in Isla Paradiso

Bericht door dimo2001 »

Hallo mensen van het Simforum,

Sinds ik Exotisch Eiland heb komt er op onverklaarbare wijze steeds lag in Isla Paradiso. Ik heb hier normaal gesproken nooit last van gehad. Is dit op een of andere manier op te lossen?

Groeten,
Nadim
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Lag in Isla Paradiso

Bericht door tarac »

Welke uitbreidingen heb je nog meer ?
Als je b.v. ook Vooruit in de Tijd al hebt en je hebt Exotisch eiland daarná geinstalleerd, dan is de juiste volgorde niet aangehouden.
Electronic Arts adviseert om - in dat geval - Vooruit in de tijd te de-installeren, dan exotisch eiland te installeren en daarna weer Vooruit in de Tijd.

Dit is de juiste volgorde:
Afbeelding

In het meest uitzonderlijke geval dat je al ALLES hebt, behalve Wereldavonturen, dan moet je ALLES na het basisspel verwijderen, Wereldavonturen installeren en daarna weer het hele spul in de juiste volgorde.
Ja, het is om gek van te worden, maar ik heb het ook niet zo bedacht.

Je mag uiteraard wel uitbreidingen/accessoires die je niet hebt overslaan.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Lag in Isla Paradiso

Bericht door Bee »

Mijn ervaring is nog steeds: Alles eraf met Revo Uninstaller - laten scannen en restanten verwijderen na iedere uitbreiding die je verwijderd hebt - daarna PC goed schoonmaken met CCleaner en Eusing - PC opnieuw opstarten.
Pas daarna alles weer in de goede volgorde installeren. Daarna heb je - mits je PC het allemaal aankan natuurlijk - geen lag meer, alles is nieuw en goed geïnstalleerd.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Lag in Isla Paradiso

Bericht door tarac »

Bee schreef:Mijn ervaring is nog steeds: Alles eraf met Revo Uninstaller - laten scannen en restanten verwijderen na iedere uitbreiding die je verwijderd hebt - daarna PC goed schoonmaken met CCleaner en Eusing - PC opnieuw opstarten.
Pas daarna alles weer in de goede volgorde installeren. Daarna heb je - mits je PC het allemaal aankan natuurlijk - geen lag meer, alles is nieuw en goed geïnstalleerd.
Ter aanvulling:
Basis installeren + 1 uitbreiding
Laatste patch installeren
Daarna de rest.
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Lag in Isla Paradiso

Bericht door BanaanZombie »

Toch gek, ik heb nooit problemen gehad met door elkaar installeren


Om wat voor lag gaat het? Want Isla Paradiso is wel een zware wereld en kan langzamer zijn

Desondanks kan het geen kwaad om bovenstaande te proberen natuurlijk
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Lag in Isla Paradiso

Bericht door Bee »

tarac schreef: Ter aanvulling:
Basis installeren + 1 uitbreiding
Laatste patch installeren
Daarna de rest.
Bij mij vraagt hij standaard na installatie basisspel om de laatste patch te laten installeren. Is dat bij jou veranderd?

@Banaan: Ja, ik weet dat de een er geen last mee heeft en de ander wel. (Het door elkaar heen installeren). Misschien is dit afhankelijk van hoe goed je PC is of van hoe ieders spel in elkaar zit, hoe lang het al op je PC staat, wat je er allemaal al mee gedaan hebt, dus hoeveel fouten er inmiddels in staan.

En er zijn inderdaad een aantal zware werelden, waar Isla Paradiso er één van is. Gebruik zo min mogelijk downloads en houd je spel en PC zo schoon mogelijk. Maak af en toe een nieuwe sims3 map waardoor je spel verneiuwd wordt en kijk geregeld of er updates zijn voor je grafische kaart (bij Switchable graphics stel je betere kaart in om de sims mee te spelen).
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Lag in Isla Paradiso

Bericht door tarac »

BanaanZombie schreef:Toch gek, ik heb nooit problemen gehad met door elkaar installeren
Wanneer je computer goed genoeg is kan het ook door elkaar geinstalleerd worden.
Electronic Arts raadt het nu eenmaal zo aan en dat zal niet voor niets zijn.
Daarnaast erkennen ze dat de spellen eigenlijk te groot zijn, vandaar hun laatste patch (alleen beschikbaar voor mensen die via Origin gekocht hebben) om bepaalde uitbreidingen uit te kunnen schakelen bij het spelen.
Bee schreef:Bij mij vraagt hij standaard na installatie basisspel om de laatste patch te laten installeren. Is dat bij jou veranderd?
Nee, hij wil updaten en dat gaat vaak mis. Daarom is het beter om meteen de laatste patch handmatig toe te passen.
Zeker bij Windows 8 en 10.
dimo2001
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2016, 12:54
Contacteer:

Re: Lag in Isla Paradiso

Bericht door dimo2001 »

Als ik lag heb loopt mijn tijd (x3) even snel als de normale tijd (x1). Mijn computer is niet echt bijzonder, maar hij draait Sims gewoon vloeiend, behalve Isla Paradiso dus. Ik heb wel veel store downloads dus tijd om daar even iets aan te doen!

Iedereen, bedankt voor de tips
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Lag in Isla Paradiso

Bericht door Bee »

dimo2001 schreef:Als ik lag heb loopt mijn tijd (x3) even snel als de normale tijd (x1). Mijn computer is niet echt bijzonder, maar hij draait Sims gewoon vloeiend, behalve Isla Paradiso dus. Ik heb wel veel store downloads dus tijd om daar even iets aan te doen!

Iedereen, bedankt voor de tips
Gebruik eens ipv die sims3packs de Gecombineerde Packagefiles, dat scheelt enorm!
Lees er hier meer over: http://sims-store.weebly.com/package-files.html
(Wel ww nodig voor de storesite)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Lag in Isla Paradiso

Bericht door Bee »

dimo2001 schreef:Als ik lag heb loopt mijn tijd (x3) even snel als de normale tijd (x1). Mijn computer is niet echt bijzonder, maar hij draait Sims gewoon vloeiend, behalve Isla Paradiso dus. Ik heb wel veel store downloads dus tijd om daar even iets aan te doen!

Iedereen, bedankt voor de tips
In dit topic vind je een verklaring en oplossing voor je 'lag'! http://www.tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?f=76&t=1952
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Exotisch Eiland”