Isla Paradiso Gefixed (lag)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Isla Paradiso Gefixed (lag)

Bericht door Bee »

Isla Paradiso Gefixte wereld:

Ik heb onlangs internet eens afgestruind naar de oorzaken van die vervelende 'lag' in Isla Paradiso.
Ook PC's en laptops waarvan je zou denken dat die het spel en alle uitbreigingen gemakkelijk aan zouden moeten kunnen kampen met ditzelfde probleem, terwijl het in andere werelden praktisch niet voorkomt ...

Ik heb een zeer aannemelijke oorzaak en oplossing gevonden! Zelf ben ik al een paar keer druk aan het testen geweest met zeer goede resultaten en wilde dit graag met jullie delen.

De originele versie van Isla Paradiso heeft heel veel 'lag', ook bij redelijk snelle en goed uitgeruste PC's en laptops. Dit wordt veroorzaakt door de vele problemen in de 'routing' van deze wereld. Sims en huisdieren komen 'vast' te zitten, auto's worden achtergelaten, etc. Dit zorgt ervoor dat het spel constant de gegevens moet herberekenen en het beeld steeds even stil 'hangt'.
Deze gefixte versie van Isla Paradiso repareert de 'lag' grotendeels doordat verschillende problemen met de routing zijn opgelost door Ellacharmed van ModTheSims. (credit to her!!)

Lees meer over dit probleem en de oplossing op onze sims3store site bij het Simsforum, waar je de nieuwe versie uiteraard tevens kunt downloaden.

Ik hoop dat jullie er net zo blij mee zijn als ik! :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Anne
Gebruiker
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 apr 2015, 18:54
Contacteer:

Re: Isla Paradiso Gefixed (lag)

Bericht door Anne »

Bedankt voor dit! Ik vind Exotisch Eiland een hele leuke uitbreiding, maar de lag in de wereld is om gek van te worden... Ik heb wel een vraag, en hoewel ik mij dom voel voor deze, wil ik hem toch graag vragen. Stap 6,
6. Verwijder vervolgens je Cachebestanden.
Verwijder alle cache bestanden of maak een nieuwe sims3 map aan (de beste optie omdat dan je cachebestanden automatisch vernieuwd worden)
Hoe moet dit precies? Waar staan de Cachebestanden, of hoe moet ik nou een nieuwe Sims 3 map aanmaken? :gek:
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Isla Paradiso Gefixed (lag)

Bericht door tarac »

Cache bestanden vind je in:
Mijn Documenten - Electronic Arts - De Sims 3
Je mag die straffeloos verwijderen, ze worden opnieuw aangemaakt wanneer je het spel weer start.
zie plaatje
cache.PNG
Nieuw Sims mapje maken:
Verplaats het mapje De Sims 3 dat je in Mijn Documenten - Electronic Arts vindt naar je bureaublad en start je spel opnieuw op.
Je hebt dan een compleet nieuw spel, al je huizen/sims e.d. zijn verdwenen.
(Werkt je spel nu wel goed, dan kun je ze altijd weer terugzetten uit het mapje De Sims 3 dat je op je bureaublad hebt geplaatst)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Anne
Gebruiker
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 apr 2015, 18:54
Contacteer:

Re: Isla Paradiso Gefixed (lag)

Bericht door Anne »

Heel erg bedankt Tarac!
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Isla Paradiso Gefixed (lag)

Bericht door Bee »

Anne schreef:Bedankt voor dit! Ik vind Exotisch Eiland een hele leuke uitbreiding, maar de lag in de wereld is om gek van te worden... Ik heb wel een vraag, en hoewel ik mij dom voel voor deze, wil ik hem toch graag vragen. Stap 6,
6. Verwijder vervolgens je Cachebestanden.
Verwijder alle cache bestanden of maak een nieuwe sims3 map aan (de beste optie omdat dan je cachebestanden automatisch vernieuwd worden)
Hoe moet dit precies? Waar staan de Cachebestanden, of hoe moet ik nou een nieuwe Sims 3 map aanmaken? :gek:
Graag gedaan!
Ik heb nu bij stap 6 ook de link toegevoegd hoe je een nieuwe sims 3 map maakt. Op die link staat ook hoe je je oude spelgegevens weer terug kunt zetten.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Exotisch Eiland”