Dokter - Diagnose stellen

Stel hier je vragen, geef tips en uitleg over het uitbreidingspakket: Aan het Werk (Get to Work).
Plaats reactie
sim-l
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2014, 21:46
Contacteer:

Dokter - Diagnose stellen

Bericht door sim-l »

Ik zit nu in level 5 van de dokters carrière en mijn sims moet een diagnose stellen maar elke keer heb ik het nog fout gehad wat heel irritant is. Weet iemand hoe je er achter komt welke diagnose de goede is. (alle test uitvoeren werkt niet doe ik iedere keer)
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Diagnose stellen

Bericht door Sven »

Heb je ook analyse gedaan? Monster afnemen, analyseren etc.
En anders... gewoon laten. Bij het volgende niveau krijg je meer testmogelijkheden en kan je wel een juiste diagnose stellen. Het hoort gewoon erbij, ik heb het ook gehad.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Diagnose stellen

Bericht door xJessica »

Alle tests inderdaad uitvoeren, koorts meten, ogen testen, oren nakijken, lichaam scannen, monster afnemen. Daarnaast kun je ook nog een röngtenscan doen en bij volwassenen loopbandtest. Ook het monster analyseren, daarna zou je nog maar 1 mogelijkheid over moeten houden.
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Diagnose stellen

Bericht door Sven »

O, en check of je een test niet per ongeluk verkeerd heb gedaan, vooral bij de loopband-test kan het nog wel eens four gaan.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
sim-l
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2014, 21:46
Contacteer:

Re: Diagnose stellen

Bericht door sim-l »

ja ik had alles gedaan en de röngtenscan en loopband werkte goed
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Diagnose stellen

Bericht door Sven »

sim-l schreef:ja ik had alles gedaan en de röngtenscan en loopband werkte goed
Oke, nog een paar tips die ik uit eigen ervaring heb geleerd:
-Let op de sim. Vaak hebben ze bepaalde eigenschappen waaraan je kan zien wat diegene heeft. Sterrenogen? Je ziet, obvious, sterren bij hun ogen. Zweterige rillingen? Je ziet ze vaak rillen. Hou ze even in de gaten voordat je een diagnose stelt.
-Het is bijna nooit een behandeling met een operatie. Dat komt echt heel weinig voor, dus die kan je vaak wegstrepen.
-Kinderen hebben minder ziektes, je kan met meer zekerheid hun diagnose stellen. Maak hier gebruik van!
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Plaats reactie

Terug naar “Aan het Werk”