Sims lopen soms vast bij interacties

Algemene vragen kan je hier stellen.
Plaats reactie
maramsp
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 dec 2014, 23:16
Contacteer:

Sims lopen soms vast bij interacties

Bericht door maramsp »

Dag mensen,

Mijn sims lopen soms vast als ze iets gaan doen.
Eerst liep de tijd door en kon je ze ook niet resetten, maar om 12 en 5 uur smiddags sim tijd resette je sim als het ware en kon je weer spelen tot ie weer vast liep.
Nu duurt het soms een heel sim uur, of iets langer voor ze weer verder gaan met waar ze mee bezig waren.

Ik heb allereerst sims helemaal verwijderd met revo, en weer opnieuw geinstalleerd. Mods weer toegevoegd, en nu is het dus ietsje beter (het gebeurt trouwens ook als ik geen mods aan heb staan)

Ik heb sims gedownload eerst uit de cloud, en get together via megasync.

Nu we trouwens toch bezig zijn...

De animaties van de massagetafel spelen niet. En ik krijg de gemoedstoestanden ervan ook niet.
De massage stoel werkt zonder problemen, maar bij de tafel doet ie het simpelweg niet. Niet als ik een therapeut in huur, een massage aan bied, of om een massage vraag.

Bij de therapeut worden wel de kosten in rekening gebracht, maar de animatie zelf zie ik niet, en de acties verdwijnen ook gelijk na het betalen of aanbieden uit de que bar.

Iemand enig idee hoe ik deze 2 problemen op kan lossen? Of is er misschien iets bekend over sommige mods die deze problemen veroorzaken? Ik heb bijvoobeeld sommige custom careers, de get to school mod, sommige custom traits, en de mod die meer sims op 1 kavel laat zijn tegelijkertijd.

Maar zoals gezegd, beide problemen doen zich ook voor als ik alle mods uitschakel.

Toch alvast bedankt voor de oplossing.

Groetjes van Martijn
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Sims lopen soms vast bij interacties

Bericht door BanaanZombie »

Ik raad je aan om voor het tweede probleem even een apart topic te openen, want het zijn 2 compleet verschillende problemen en dit is niet handig.

Ik wil je vragen om je dxdiag even mee te sturen
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
maramsp
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 dec 2014, 23:16
Contacteer:

Re: Sims lopen soms vast bij interacties

Bericht door maramsp »

Bij deze de dxdiag.

Mijn pc is echter behoorlijk goed, en ik had ook nooit problemen met sims 4.
Maar goed, toch alvast bedankt.

Voor het tweede probleem zal ik binnenkort eventjes een apart topic openen.

Groetjes van Martijn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims lopen soms vast bij interacties

Bericht door tarac »

maramsp schreef:Bij deze de dxdiag.

Mijn pc is echter behoorlijk goed, en ik had ook nooit problemen met sims 4.
Maar goed, toch alvast bedankt.

Voor het tweede probleem zal ik binnenkort eventjes een apart topic openen.

Groetjes van Martijn
Aan je computer is werkelijk niks aan te merken.
Speel je de Sims 4 wel in 64-bits of gebruik je nog steeds de oude snelkoppeling die de 32 bits aanstuurt ?

De Sims 4 - Game - Bin - TS4_x64.exe
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Sims lopen soms vast bij interacties

Bericht door Sven »

maramsp schreef:Dag mensen,

Mijn sims lopen soms vast als ze iets gaan doen.
Eerst liep de tijd door en kon je ze ook niet resetten, maar om 12 en 5 uur smiddags sim tijd resette je sim als het ware en kon je weer spelen tot ie weer vast liep.
Nu duurt het soms een heel sim uur, of iets langer voor ze weer verder gaan met waar ze mee bezig waren.

Ik heb allereerst sims helemaal verwijderd met revo, en weer opnieuw geinstalleerd. Mods weer toegevoegd, en nu is het dus ietsje beter (het gebeurt trouwens ook als ik geen mods aan heb staan)

Ik heb sims gedownload eerst uit de cloud, en get together via megasync.

Krijg je dit bij bepaalde acties, of gebeurt dit bij een willekeurige actie? En gebeurt dit op bepaalde locaties, zoals een openbare kavel of een werkplek (zoals het politiebureau)?
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
maramsp
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 dec 2014, 23:16
Contacteer:

Re: Sims lopen soms vast bij interacties

Bericht door maramsp »

Voornamelijk eigenlijk op een openbare kavel, zoals in de nachtclub, of het ziekenhuis.
Maar soms gebeurt het ook in mn eigen huis (kasteel eigenlijk) maar gelukkig thuis niet zo heel veel.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims lopen soms vast bij interacties

Bericht door tarac »

Hoe groter je kavel en hoe meer mensen op die kavel, hoe groter de kans dat het vast loopt.
Maar met jouw computer zou dat eigenlijk niet mogen.

Misschien wordt het veroorzaakt door de enorme capaciteit van jouw grafische kaart en botsen adressen in je processor met de geheugenadressen van je GPU die, als ik me goed herinner, buiten een groot eigen geheugen van 4GB ook nog eens >6GB aan gedeeld geheugen heeft.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims lopen soms vast bij interacties

Bericht door Bee »

Hoi Martijn,

Ik heb toch het idee dat jouw twee problemen met elkaar te maken kunnen hebben.
Als je je mods alleen maar uitschakelt staan ze toch nog in je spel ... we weten allemaal wat een fijne interface EA aan zijn simsspellen geeft en dat dit niet allemaal vlekkeloos verloopt is geen geheim. Dit is voor zover ik me kan herinneren (vanaf sims 3 dan bij mij uit eigen ervaring) altijd ook zo geweest. Ik zou dus toch eens proberen om in een spel zonder die mods te spelen want mods kunnen hier wel degelijk de oorzaak zijn, zeker als je ze gelijktijdig gebruikt. Veel sims op je kavel vertragen de boel uiteindelijk, zelfs als je een supergoede spelPC hebt ... Die mod die meer sims op je thuiskavel mogelijk maakt is daarbij - denk ik uit pure logica - de grootste boosdoener.

Ik probeer mee te denken, heb nog niet veel sims 4 gespeeld.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Algemeen”