Wat kost je de Sims 4

Algemene vragen kan je hier stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Wat kost je de Sims 4

Bericht door tarac »

Tot dusverre verschenen, prijzen op 1 cent afgerond naar boven.

Basispakket ..... € 70,00
Aan het Werk..... € 40,00
Beleef het Samen € 40,00
Stadsleven ........€ 40,00
Vampiers ..........€ 40.00
In de Natuur ..... € 20,00
Wellness dag .....€ 20,00
Uit Eten .......... € 20,00
Feestaccessoires € 10,00
Luxe Patio ........€ 10,00
Griezelige acc. ...€ 10,00
Luxe Keuken .....€ 10,00
Griezelige acc. ..€ 10,00
Kinderkamer .....€ 10,00
Filmavond acc....€ 10,00
Achtertuin acc ...€ 10,00
Glamour acc. ....€ 10.00
Totaal ............€ 380.00 = allemaal al als gratis download beschikbaar (behalve Vampiers)

Kom, "even een spelletje spelen" en je bent al € 380,00 kwijt als je alles compleet wilt hebben.
En Electronic Arts blijft lachen.
Ik weet wel betere manieren om een dergelijk bedrag aan te besteden.

En het ergste is nog: alleen via internet te bestellen, dus de winkeliers worden ook nog uitgeschakeld.

EDIT 22-9-2019: Inmiddels al opgelopen naar € 680,00 voor alles incl. Magische Rijk.
zie https://simsned.tarac.nl/sims-4/
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Wat kost je de Sims 4

Bericht door BanaanZombie »

Eigenlijk toch belachelijk. Uiteindelijk komt het neer op 600-700 voor een spel.
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Wat kost je de Sims 4

Bericht door tarac »

Men heeft het er kennelijk voor over.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Wat kost je de Sims 4

Bericht door Bee »

tarac schreef:
En het ergste is nog: alleen via internet te bestellen, dus de winkeliers worden ook nog uitgeschakeld.
Daarbij hebben ze een heel handig 'testpanel' voor de bugs: De lieve fans die hun producten voor deze enorme bedragen kopen! Dus alles wat niet werkt, wordt gratis gemeld bij hen en de fans mogen afwachten wanneer het eens hersteld wordt, als het al hersteld wordt. Een lucratieve manier om bakkenvol geld te verdienen over de ruggen van hun doelgroep: kinderen en tieners, die vaak moeten sparen om dit alles te kunnen kopen. Het is geen wonder dat mensen deze spellen gaan downloaden!!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Wat kost je de Sims 4

Bericht door Femke »

Ik heb er een keer over nagedacht om alles origineel te kopen. Maar die prijzen slaan echt gewoon helemaal nergens meer op. Ik vind het min of meer zelfs onbetaalbaar?
WALUIGI96
Staflid
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 feb 2015, 23:43
Contacteer:

Re: Wat kost je de Sims 4

Bericht door WALUIGI96 »

In de vorige delen was het dan nog makkelijk om sommige uitbreidingen wel te kopen, omdat illegaal en legaal nog door elkaar kon en op die manier kon EA er toch nog iets aan verdienen. Maar nu maken ze het juist moeilijker waardoor je snel neigt om dan maar alles illegaal te doen.
Beantwoord (ook) technische vragen.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Wat kost je de Sims 4

Bericht door tarac »

In het geval dat je alles illegaal hebt en je besluit om Stadsleven legaal te kopen, dan MOET je ook minimaal het basisspel legaal aanschaffen anders werkt het niet. Daarna heb je dus alléén basis + Stadsleven en de rest is "onschadelijk" gemaakt.
"Leuker kunnen we het niet maken, wel duurder"
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Wat kost je de Sims 4

Bericht door Pomerani »

330 euro voor een compleet spel is natuurlijk belachelijk. Je zou voor maximaal 50 of 60 euro klaar moeten zijn. Het is tegenwoordig een trend om met DLC's toch nog extra geld in het laatje te brengen. Niet erg, maar dan moet je wel waar voor je geld krijgen. Vooral EA brengt ze uit en met Sims kunnen ze al helemaal cashen. Ze bedonderen de koper, maar aan de andere kant weer niet, want als je logisch nadenkt dan weet je dat je het beter kan downloaden.. Maar kinderen die dit niet kunnen en tegen hun ouders gaan zeuren dat ze alle delen willen hebben, die hebben pech.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Wat kost je de Sims 4

Bericht door garapoes »

Ik heb nu alleen het baisisspel en misschien over 10 jaar doen ze het complete pakket gratis te downloaden net als Sims 2. Jeetje met de SIms 2 heb ik ook veel geld uitgegeven en dat was nu gewoon gratis te downloaden.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Wat kost je de Sims 4

Bericht door tarac »

Pomerani schreef:330 euro voor een compleet spel is natuurlijk belachelijk. Je zou voor maximaal 50 of 60 euro klaar moeten zijn. Het is tegenwoordig een trend om met DLC's toch nog extra geld in het laatje te brengen. Niet erg, maar dan moet je wel waar voor je geld krijgen. Vooral EA brengt ze uit en met Sims kunnen ze al helemaal cashen. Ze bedonderen de koper, maar aan de andere kant weer niet, want als je logisch nadenkt dan weet je dat je het beter kan downloaden.. Maar kinderen die dit niet kunnen en tegen hun ouders gaan zeuren dat ze alle delen willen hebben, die hebben pech.
Waarom pech ?
Ze moeten alléén wat meer geduld hebben om de de allerlaatste uitbreiding te kunnen downloaden.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Wat kost je de Sims 4

Bericht door tarac »

garapoes schreef:Ik heb nu alleen het baisisspel en misschien over 10 jaar doen ze het complete pakket gratis te downloaden net als Sims 2. Jeetje met de SIms 2 heb ik ook veel geld uitgegeven en dat was nu gewoon gratis te downloaden.
ALLES is en was gratis te downloaden, ook NU nog.
https://simsned.tarac.nl
Van Sims 1 t/m Sims 4, Sims Verhalen, Middeleeuwen, SimCity e.d.

Sinds 2006 heb ik altijd websites onderhouden met downloads.
Eerder al verstuurde ik gratis via de post kopie-CD's van de Sims-1 wat mij de betiteling "pedofiel" opleverde omdat mensen het niet konden geloven dat er een "gek" was die dat zonder bijbedoelingen deed.
Het bracht mij in een intensieve strijd met advocaten van Electronic Arts die ik uiteindelijk in mijn voordeel kon beslissen. Mijn sites waren immers vergelijkbaar met een zoektocht op Google EN het was geen verdienmodel.

Ook nu nog worden mijn downloadsites argwanend bekeken. Waar zit het addertje ? Hoe kan hij er aan verdienen ?
Er is geen addertje, ik verdien er niks aan, integendeel het kost mij geld en een heleboel tijd.
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Wat kost je de Sims 4

Bericht door garapoes »

Ja maar niet helemaal legaal. Ik begin er niet aan hoor, ik vind het Sims 4 basispakket goed genoeg voor nu.
Gebruikersavatar
Fiend
Gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2015, 22:53
Contacteer:

Re: Wat kost je de Sims 4

Bericht door Fiend »

Eerlijk gezegd zou ik voor de complete Sims zo 120 tot 150 euro over hebben, maar zoveel als dit betaal ik niet meer hoor. Deel 1 heb ik alles van gekocht, met deel 2 kwam ik halverwege tot de Sims 3 uit kwam. Toen ben ik dat maar gaan downloaden ipv te kopen want ik was hartstikke blut.. Uiteindelijk 1 uitbreiding ervan gekocht voor 15 euro voor die online code, en dat was het. Sims 4 geen cent aan uit gegeven.. Ben er wel klaar mee.
Kijk op The Sims Resource voor al mijn downloads. :mrgreen:
CynthiaaPlays
Gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2017, 12:28
Contacteer:

Re: Wat kost je de Sims 4

Bericht door CynthiaaPlays »

Doordat het zo duur is wacht ik op aanbiedingen van origin (net als nu!!) Zo ben je tog de helft minder kwijt en heb je wel een origineel spel met peuters.

Vroeger dowloade ik ook alles, maar bij de sims 4 toch besloten om het te kopen.
Hazelle
Gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2017, 21:31
Contacteer:

Re: Wat kost je de Sims 4

Bericht door Hazelle »

Ik wilde nog even zeggen dat ik al jaaaaaren gebruik maak van Tarac's websites en ontzettend dankbaar ben! Als je kijkt hoe ontzettend veel moeite u er in steekt is dat echt wel iets waar bedankt voor gezegd kan worden, vooral nu ik lees dat u zelfs een rechtszaak gewonnen hebt! Het heeft mij in ieder geval talloze honderden uren spelplezier opgeleverd en ik wil dus graag: dankuwel zeggen!
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Wat kost je de Sims 4

Bericht door tarac »

Hazelle schreef:Ik wilde nog even zeggen dat ik al jaaaaaren gebruik maak van Tarac's websites en ontzettend dankbaar ben! Als je kijkt hoe ontzettend veel moeite u er in steekt is dat echt wel iets waar bedankt voor gezegd kan worden, vooral nu ik lees dat u zelfs een rechtszaak gewonnen hebt! Het heeft mij in ieder geval talloze honderden uren spelplezier opgeleverd en ik wil dus graag: dankuwel zeggen!
Hartelijk dank voor de waardering.
Even ter rectificering: Er is destijds via Electronic Arts te Lyon geprobeerd een rechtszaak tegen mij aan te spannen. Deze heb ik op voorhand kunnen verhinderen middels terechte tegen-argumenten. EA claimde de rechten op Sims. Ik kon aantonen dat ze die niet hadden (wel op The Sims)
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Wat kost je de Sims 4

Bericht door BanaanZombie »

Ohja was ook zo! Nog steeds mooi dat dat gelukt is

Altijs fijn om waardering te lezen!
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Wat kost je de Sims 4

Bericht door Bee »

tarac schreef: Hartelijk dank voor de waardering.
Even ter rectificering: Er is destijds via Electronic Arts te Lyon geprobeerd een rechtszaak tegen mij aan te spannen. Deze heb ik op voorhand kunnen verhinderen middels terechte tegen-argumenten. EA claimde de rechten op Sims. Ik kon aantonen dat ze die niet hadden (wel op The Sims)
Eigenlijk best ongelofelijk dat EA niet gezorgd heeft dat het volledig in bezit was van die rechten! Niemand zou dit vermoeden, dus zou niemand hier vanuit gaan ... behalve Tarac, die het even opgezocht heeft voor de zekerheid en zo de hele EA club te kijk kon zetten. :clown: :lol:
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Algemeen”