Sims 4 met 32-bits Windows

Algemene vragen kan je hier stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Sims 4 met 32-bits Windows

Bericht door tarac »

Op diverse sims-fora zie ik berichten dat de Sims 4 vanaf Honden & Katten niet meer zou werken op Windows 32-bits computers.
De systeemeisen voor Honden en Katten vermelden wel dat 64-bits noodzakelijk zou zijn.
Ik heb zelf geen computers op 32-bits dus ik kan het niet verifieren.

Is er iemand met 32-bits die problemen heeft ?
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 met 32-bits Windows

Bericht door Lindavanorsouw »

Hoi Tarac,

Mijn ts4x snelkoppeling is onbruikbaar geworden. Ook staat deze niet meer in mijn C schijf onder mapje Bin. Alleen de snelkoppeling Ts4 staat er waarmee ik kan opstarten. Helaas is dit een Engelse versie en krijg ik hem met geen mogelijkheid Nederlands gemaakt. Hoe krijg ik mijn oude snelkoppeling terug? De Nederlandse en die normaal dus onder Bin stond?
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 met 32-bits Windows

Bericht door tarac »

Lindavanorsouw schreef: 31 dec 2018, 14:05 Hoi Tarac,

Mijn ts4x snelkoppeling is onbruikbaar geworden. Ook staat deze niet meer in mijn C schijf onder mapje Bin. Alleen de snelkoppeling Ts4 staat er waarmee ik kan opstarten. Helaas is dit een Engelse versie en krijg ik hem met geen mogelijkheid Nederlands gemaakt. Hoe krijg ik mijn oude snelkoppeling terug? De Nederlandse en die normaal dus onder Bin stond?
Het hangt er helemaal van af welke uitbreidingen je geinstalleerd hebt. (TS4 of TS4_x86 heeft geen invloed op de taal)
Als test zou je het volgende kunnen doen:

1. Verplaats, dus niet Kopieer je huidige mapje Game uit je installatiemap naar je Bureaublad .
2. Download het nieuwste mapje Game (versie 1.48.94.1020) HIER
3. Pak Game.rar uit met Winrar en kopieer het nieuwe mapje Game naar je installatiemap
4. Als je de taal wilt wijzigen gebruik de TAALWIJZIGER. Zonder taal-wijziger blijft je spel Engels
5. Start je spel met TS4.exe of TS4_x64.exe uit het mapje Game -> Bin (Maak snelkoppeling)

NB. Als je de taal wijzigt wordt er een nieuwe voortgangsmap aangemaakt in Mijn Documenten\Electronic Arts zodra je het spel opnieuw start
Je kunt uiteraard alléén de taal wijzigen wanneer de 17 beschikbare talen in je spel zitten. Downloads van The Sims 4 via het internet zijn meestal alleen in het Engels. Mijn downloads hebben altijd alle talen.
De talen kun je HIER downloaden.
Uitpakken met Winrar en de mapjes kopieren naar je installatiemap.
Als je dat allemaal gedaan hebt kun je in Mijn Documenten\Electronic Arts het mapje De Sims 4 verwijderen en voor de vreemde taal, b.v. The Sims 4 weer wijzigen naar De Sims 4.

Probleem:
Wanneer je niet alle uitbreidingen hebt geinstalleerd zal je spel toch aangeven dat je ze hebt en dat is dus niet waar !
Of je krijgt een mededeling dat de ontbrekende uitbreidingen alsnog gedownload worden, ook dat is NIET waar.
Mocht je ooit besluiten om het mapje Game van je bureaublad weer terug te zetten dan krijg je de fout dat het spel met een hogere versie is geinstalleerd, update via Origin. Niets van aantrekken. Open je voortgangsmap in Mijn Documenten\Electronic Arts en verwijder het bestand GameVersion. Start je spel.
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 met 32-bits Windows

Bericht door Lindavanorsouw »

tarac schreef: 31 dec 2018, 15:23
Lindavanorsouw schreef: 31 dec 2018, 14:05 Hoi Tarac,

Mijn ts4x snelkoppeling is onbruikbaar geworden. Ook staat deze niet meer in mijn C schijf onder mapje Bin. Alleen de snelkoppeling Ts4 staat er waarmee ik kan opstarten. Helaas is dit een Engelse versie en krijg ik hem met geen mogelijkheid Nederlands gemaakt. Hoe krijg ik mijn oude snelkoppeling terug? De Nederlandse en die normaal dus onder Bin stond?
Het hangt er helemaal van af welke uitbreidingen je geinstalleerd hebt. (TS4 of TS4_x86 heeft geen invloed op de taal)
Als test zou je het volgende kunnen doen:

1. Verplaats, dus niet Kopieer je huidige mapje Game uit je installatiemap naar je Bureaublad .
2. Download het nieuwste mapje Game (versie 1.48.94.1020) HIER
3. Pak Game.rar uit met Winrar en kopieer het nieuwe mapje Game naar je installatiemap
4. Als je de taal wilt wijzigen gebruik de TAALWIJZIGER. Zonder taal-wijziger blijft je spel Engels
5. Start je spel met TS4.exe of TS4_x64.exe uit het mapje Game -> Bin (Maak snelkoppeling)

NB. Als je de taal wijzigt wordt er een nieuwe voortgangsmap aangemaakt in Mijn Documenten\Electronic Arts zodra je het spel opnieuw start
Je kunt uiteraard alléén de taal wijzigen wanneer de 17 beschikbare talen in je spel zitten. Downloads van The Sims 4 via het internet zijn meestal alleen in het Engels. Mijn downloads hebben altijd alle talen.
De talen kun je HIER downloaden.
Uitpakken met Winrar en de mapjes kopieren naar je installatiemap.
Als je dat allemaal gedaan hebt kun je in Mijn Documenten\Electronic Arts het mapje De Sims 4 verwijderen en voor de vreemde taal, b.v. The Sims 4 weer wijzigen naar De Sims 4.

Probleem:
Wanneer je niet alle uitbreidingen hebt geinstalleerd zal je spel toch aangeven dat je ze hebt en dat is dus niet waar !
Of je krijgt een mededeling dat de ontbrekende uitbreidingen alsnog gedownload worden, ook dat is NIET waar.
Mocht je ooit besluiten om het mapje Game van je bureaublad weer terug te zetten dan krijg je de fout dat het spel met een hogere versie is geinstalleerd, update via Origin. Niets van aantrekken. Open je voortgangsmap in Mijn Documenten\Electronic Arts en verwijder het bestand GameVersion. Start je spel.


Gelukt! Alweer bedankt. Weet je toevallig ook wat tips voor lags? Vaak klik ik op een actie bijvoorbeeld piano spelen, dan duurt het erg lang voordat deze Sim het gaat uitvoeren. Komt ook wel eens voor dat hij totaal wat anders gaat doen i.p.v. piano spelen. Dus het spel moet eigenlijk sneller.

Wat nu ook gebeurd met de Sims zijn dat de sociale balkjes allemaal rood zijn. Voorheen had je met goede vriendschappen groen, nu is het rood? Erg vreemd. En de versnellingstoetsen doen het niet meer. Dus 1,2 en 3.
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Sims 4 met 32-bits Windows

Bericht door tarac »

Lindavanorsouw schreef: 31 dec 2018, 16:39
Gelukt! Alweer bedankt. Weet je toevallig ook wat tips voor lags? Vaak klik ik op een actie bijvoorbeeld piano spelen, dan duurt het erg lang voordat deze Sim het gaat uitvoeren. Komt ook wel eens voor dat hij totaal wat anders gaat doen i.p.v. piano spelen. Dus het spel moet eigenlijk sneller.

Wat nu ook gebeurd met de Sims zijn dat de sociale balkjes allemaal rood zijn. Voorheen had je met goede vriendschappen groen, nu is het rood? Erg vreemd. En de versnellingstoetsen doen het niet meer. Dus 1,2 en 3.
Lag:
Dit ligt vaak aan de capaciteit van je computer en of er andere programma's gelijktijdig actief zijn. Maar ook mijn vrouw zit af en toe te roepen: "Doe dat dan als ik je de opdracht geef". Wordt ook vaak veroorzaakt door binnenkomst van een beroemdheid want dan gaan ze eerst daar naar toe.

Balkjes:
Probeer eens met een cheat alle balkjes groen te krijgen.
Testingcheatsenabled true en dan met Shift ingedrukt op de brievenbus klikken.

Versnellingstoetsen:
Als je al veel last van lag hebt is het aan te raden versnelling 3 niet te gebruiken.
Doen de pijltjestoetsen het wel ?
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 met 32-bits Windows

Bericht door Lindavanorsouw »

tarac schreef: 31 dec 2018, 17:38
Lindavanorsouw schreef: 31 dec 2018, 16:39
Gelukt! Alweer bedankt. Weet je toevallig ook wat tips voor lags? Vaak klik ik op een actie bijvoorbeeld piano spelen, dan duurt het erg lang voordat deze Sim het gaat uitvoeren. Komt ook wel eens voor dat hij totaal wat anders gaat doen i.p.v. piano spelen. Dus het spel moet eigenlijk sneller.

Wat nu ook gebeurd met de Sims zijn dat de sociale balkjes allemaal rood zijn. Voorheen had je met goede vriendschappen groen, nu is het rood? Erg vreemd. En de versnellingstoetsen doen het niet meer. Dus 1,2 en 3.
Lag:
Dit ligt vaak aan de capaciteit van je computer en of er andere programma's gelijktijdig actief zijn. Maar ook mijn vrouw zit af en toe te roepen: "Doe dat dan als ik je de opdracht geef". Wordt ook vaak veroorzaakt door binnenkomst van een beroemdheid want dan gaan ze eerst daar naar toe.

Balkjes:
Probeer eens met een cheat alle balkjes groen te krijgen.
Testingcheatsenabled true en dan met Shift ingedrukt op de brievenbus klikken.

Versnellingstoetsen:
Als je al veel last van lag hebt is het aan te raden versnelling 3 niet te gebruiken.
Doen de pijltjestoetsen het wel ?
Nee de pijltjes doen het ook niet. Wat gek! En versnellingstoetsen dus ook niet en ook niet met capslock
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 met 32-bits Windows

Bericht door Lindavanorsouw »

De Cheat werkt ook niet. Maak iedereen gelukkig..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lindavanorsouw
Gebruiker
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2016, 16:25
Contacteer:

Re: Sims 4 met 32-bits Windows

Bericht door Lindavanorsouw »

Ook al de Sims all in one gedownload en de hele mal overschreven in de C schijf. Maar nu start ie helemaal niet meer op en krijg ik een foutmelding. Was te proberen
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Sims 4 met 32-bits Windows

Bericht door Bee »

Lindavanorsouw schreef: 04 jan 2019, 16:46 De Cheat werkt ook niet. Maak iedereen gelukkig..
Voor sims 4 werken de cheats anders. Zie HIER.

Ik zou dus toch even je oude installaties verwijderen en De Sims 4 op de juiste manier installeren ... Gewoon maar installaties overschrijven is natuurlijk vragen om problemen.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Algemeen”