Voor- en nadelen?

Algemene vragen kan je hier stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xSiimOne
Gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 dec 2014, 17:24
Contacteer:

Voor- en nadelen?

Bericht door xSiimOne »

Ik ben altijd fan geweest van sims 2 en toen sims 3 uitkwam heb ik hem gedownload, alleen vond ik deze niet zo tof. Het zag er allemaal té geforceerd realistisch uit naar mijn zin en ik kan me herinneren dat ik me nogal verdwaald voelde in het spel.

Nu is sims 4 uit en het ziet er echt onwijs leuk uit, alleen is het wel veel geld en het is niet een spel wat ik maanden aan een stuk doe. Ik heb altijd periodes waarin ik er weer verslaafd aan raak :D Daarom vroeg ik me af of jullie me een paar punten kunnen geven wat jullie nou wél leuk en wat jullie totaal bagger vinden aan het spel :)
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen?

Bericht door garapoes »

Voordelen:
- Mooi spel. mooie sims
- Nieuwe banen, nieuwe uitdagingen (in een bepaalde emotie naar werk gaan etc)
- Levenswensen zijn nu doelen, zijn erg leuk
- Prestaties in het spel
- CAS is heel leuk
- Emoties, sims gaan zich heel raar en grappig gedragen

Nadelen:
- Geen open wereld/laadschermen (ik heb nooit sims 3 gespeeld dus ik heb dit nadeel niet zo, ik ben sims 2 gewend!)
- Weinig kavels in de buurt, ook weinig openbare kavels
- Het bouwen is deels een voordeel (meer opties) maar het duurt wel even voordat je het onder de knie hebt!

Dus ik zeg doen, volgens mij is hij nu maar 30 euro? Je kunt altijd nog proberen om hem eerst te downloaden en daarna te kopen.
Gebruikersavatar
xSiimOne
Gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 dec 2014, 17:24
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen?

Bericht door xSiimOne »

Wat bedoel je precies met levenswensen zijn nu doelen? En klinkt inderdaad goed! Vooral die emoties zijn erg leuk, maar ik neem aan dat er ook cheats zijn? Soms raak ik helemaal in paniek, laatst had ik bv. een sim die onder stroom had gestaan, alles in het rood, terwijl ie een examen moest maken :schrik: Toen heb ik er gauw even een maxmotives overheen gegooid.
Gebruikersavatar
garapoes
Gebruiker
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:08
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen?

Bericht door garapoes »

xSiimOne schreef:Wat bedoel je precies met levenswensen zijn nu doelen? En klinkt inderdaad goed! Vooral die emoties zijn erg leuk, maar ik neem aan dat er ook cheats zijn? Soms raak ik helemaal in paniek, laatst had ik bv. een sim die onder stroom had gestaan, alles in het rood, terwijl ie een examen moest maken :schrik: Toen heb ik er gauw even een maxmotives overheen gegooid.
Er zijn cheats ja! Hier wordt uitgelegd wat een doel precies is: http://www.pinguintech.nl/simclopedie/d ... nschappen/
Gebruikersavatar
Powergirl02
Gebruiker
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 nov 2014, 12:56
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen?

Bericht door Powergirl02 »

Ik ben nog geen fans van de sims 4. Elke keer als ik de game opstart, begin ik in CAS, omdat ik dat het leukste onderdeel vind.
Als ik echt in de game ben, weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Ik denk dat ik gewoon nog moet wennen aan het hebben van weinig openbare gebouwen. Ik heb het gevoel dat ik veel minder kan doen dan in de sims 3; dat de sims 4 veel meer om gevoelens en emoties draait (en minder om het spel zelf :P ).

Daarom vind ik het hebben van een verhaallijn best fijn, omdat het iets is waar je je aan vast kan houden. Mijn Rainbowcy is dus ook een onderdeel in dat ik bijna altijd de sims 3 blijf spelen en eigenlijk helemaal niet de sims 4. Misschien als ik mijn Rainbowcy voltooid heb, maar eens een sims 4 verhaal gaan proberen?

Dus persoonlijk vind ik de sims 3 het fijnst, maar ik denk dat dat wel aan de persoon ligt.
Afbeelding
Eevee <3
Femke
Gebruiker
Berichten: 500
Lid geworden op: 17 nov 2014, 00:43
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen?

Bericht door Femke »

En nog een heel groot voordeel, teminste zo heb ik het ervaren, het voelt qua gameplay heel erg aan als Sims 2 en niet als Sims 3! Dit vind ik ook heel erg fijn als trouwe Sims 2 speler die altijd een hekel aan Sims 3 heeft gehad.
Joon
Gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 dec 2014, 23:51
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen?

Bericht door Joon »

Het grootste nadeel is dat je er nog niet heel veel mee kan, dus je raakt snel verveeld.
Simmer1520
Gebruiker
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 nov 2014, 22:44
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen?

Bericht door Simmer1520 »

Voordelen:
- Design van het spel, het ziet er heel leuk en nieuw uit.
- De Emoties, weer eens wat anders ;)
- Behoorlijk snel laden, terwijl mijn computer Minecraft al niet aankan bij een iets hogere stand...
- Raket... Gewoon, Raket...
- Het "Vergroten en Verkleinen" van een Object.
- De CAS is heel makkelijk en leuk.

Nadelen:
- De Sims die in wereld lopen? Ik had mijn Sim gekoppeld aan iemand. Blijkbaar was deze andere Sim NIET in de wereld?
- De Catalogus-Blokkades voor de carrieres... (Maarja, dit is op te lossen met een simpele mod...)
- Het bouwen. Het duurt best wel een tijd om onder de knie te krijgen. En veel dingen zijn niet mogelijk...

Wat IK mis:
- Restaurants (Dit komt waarschijnlijk in een uitbreidingspakket)
- Weinig Carrierekeuzes
- Mogelijkheden

Wat IK niet mis:
- De Open Wereld
- Peuters
- CAS-Sliders

Maarja, dit is mijn mening maar. :geek:

De Sims 2 was altijd al mijn favoriet, ik vond de Sims 3 irritant en best wel lelijk. Maar de Sims 4 vind ik nu net zo leuk als de Sims 2. Alleen in de Sims 2 vond ik het echt heel leuk met de "boolprop testingCheatsEnabled true" code, er waren echt veel mogelijkheden. Maar bij de Sims 4 niet.
Google 't maar!
Gebruikersavatar
tiktokchick
Gebruiker
Berichten: 474
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:17
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen?

Bericht door tiktokchick »

Geen peuters een goed ding?! :schrik:
Does the name Gleda ring a bell? The star beauty of my farm? Kidnapped by a drunk and sold to a Giant?
I'll never breed another prize-winning goat like Gleda!
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen?

Bericht door BanaanZombie »

Dat staat nergens hoor :P. Er wordt alleen gezegd dat het niet gemist wordt

Ik ben hey met tarac eens iedereen die sims als een elektronisch poppenhuis beschouwd verveelt zich ook snel. Ik ben echt nog niet uigekeken en heb lang nog niet alles ontdekt. Sims 4 biedt veel mogelijkheden vind ik
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
ellemich1
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 jan 2015, 11:11
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen?

Bericht door ellemich1 »

Ik mis de peuters en een gehele open wereld wel, maar er is ook zoveel nieuws bijgekomen dat dat het weer een beetje goed maakt :P
Gebruikersavatar
xSiimOne
Gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 dec 2014, 17:24
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen?

Bericht door xSiimOne »

Femke schreef:En nog een heel groot voordeel, teminste zo heb ik het ervaren, het voelt qua gameplay heel erg aan als Sims 2 en niet als Sims 3! Dit vind ik ook heel erg fijn als trouwe Sims 2 speler die altijd een hekel aan Sims 3 heeft gehad.
Aah, dat is idd goed om te horen!
Wat een reacties ineens haha, bedankt iedereen! Ik ga er nog eens even goed naar kijken :mrgreen:
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen?

Bericht door tarac »

Mijn vrouw is weer fervent Sims-3 aan het spelen.
Het wordt hoog tijd voor uitbreidingen van Sims-4, je raakt op een zeker moment "uitgespeeld"
Gebruikersavatar
xani
Gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 nov 2014, 08:48
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen?

Bericht door xani »

Voordelen:

01. Nieuw spel met nieuwe mogelijkheden, ook omdat hij zo simpel is kan er veel mee gedaan worden in de toekomst!
02. Zelfs in lage resolutie ziet het spel er nog mooi uit!
03. Het spel speelt onwijs soepel, heb een laptop van meer dan 5+ jaar oud en ik kan het gewoon spelen.
04. Bouwen + Cas in extreem verbeterd, er is veel gelet op de kleine dingen.
05. Beste punt tot nu toe, alle kleding kan gedragen worden tijdens zwangerschap!
06. De kinderen lijken nu ook echt op kinderen, vind dat er veel aandacht aan besteed is.
07. Tijd, een dag duurt veel langer. Hier moest ik aan wennen, maar nu vind ik het heerlijk om dingen te ondernemen.

Nadelen:

01. Alhoewel ik de laadtijden absoluut geen probleem vind, vind ik dat de wereld iets meer vrijheid mag krijgen;
hier bedoel ik mee, meer keuze qua grootte kavels, hoeveel kavels ect.
02. De townies, misschien een rare opmerking, maar mijn townies zien er verschrikkelijk uit, de vrouwen hebben letterlijk allemaal een thigh-gap, laag hangende .. um voorgevel om het netjes te zeggen en de mode.. ze dragen bijna allemaal het zelfde. Moet ze altijd zelf aanpassen in cas.
03. De productie van townies; ik hoop dat er een optie komt om minder townies te krijgen aangezien ik in een buurt wil spelen met eigen aangemaakte poppetjes. De townies worden extreem snel achter elkaar geproduceerd, gelukkig heb ik een mod hiervoor maar toch blijft het heel heftig.

Niet een nadeel:

Zoals Tarac al zei, het word inderdaad wel tijd voor een uitbereiding. Alhoewel het spel prachtig is als basis spel, mis ik toch de opties. Dit komt natuurlijk wel met de toekomst dus ik maak me geen zorgen, dus nog even geduld.

That's about it. Het is een ge-wel-dig spel, moest even wennen om erin te komen maar ik denk dat dit spel extreem ver kan komen qua nieuwe mogelijkheden. Wel hoop ik dat er wat dingetjes veranderd kan worden met de toekomst, maar het is niet zo dat het mij tegenhoudt.
Gebruikersavatar
Lady010
Gebruiker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jan 2015, 12:21
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen?

Bericht door Lady010 »

Voordelen

Mooie sims. Werelden zijn ook super mooi. Dat ze nu kunnen multitasken vind ik ook super. je game is lekker snel geladen. Erg grappig is dat ze nu allemaal moodswings hebben enzo. Het maakt me allemaal erg nieuwsgierig naar wat er komen gaat in de uitbreidingen haha.

Nadelen.

Geen open werelden, geen peuters, weinig werk mogelijkheden en openbare kavels vind ik erg jammer! Ik vind de telefoon zelf er ook niet mooi en natuurlijk uitzien, het lijkt meer op zo speelgoedtelefoontje.


Verder vind ik de sims 4 helemaal toppie en op naar de volgende uitbreiding zou ik zeggen haha :duimomhoog: :lol: :tong: :hehe:
Gebruikersavatar
xSiimOne
Gebruiker
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 dec 2014, 17:24
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen?

Bericht door xSiimOne »

Ik heb de sims 4 trouwens inmiddels :) Moet zeggen dat ik, dit klinkt gek, het een groot voordeel vind dat je nu ook allerlei soorten sims kunt maken. Dus ook dikkere, want vroeger had je alleen allemaal van die mare sims-poppetjes lopen en nu zijn ze allemaal toch heel anders!
En de moodswings zijn lachen, de gallerij vind ik zelf top, maar ik vind het wel jammer dat je niet zoveel kavels hebt.
Oh, en het bouwen vind ik helemaal toppie!
Dropje1

Re: Voor- en nadelen?

Bericht door Dropje1 »

Laatst heb ik de sims 4 geprobeerd, dit kon via Origin. Ik vond het inderdaad ook een fijne gameplay, net zoals bij de sims2.
Ik mis wel de zwembaden, maar wellicht dat deze nog in een uitbreiding komen?
Zullen er net zoveel uitbreidingen komen als bij sims 2 en 3?

Speelt er ook iemand de sims 4 op zijn laptop? Ik was laatst nog op zoek naar die levensverhalen maar kon die nergens meer vinden in de winkels of bol.com. Ik speel de sims liever op een laptop.. Sims 3 heb ik hier op gedraaid met verschillende uitbreidingen maar op een gegeven moment begaf mijn laptop het :(
Gebruikersavatar
Joyce
Gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 nov 2014, 12:10
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen?

Bericht door Joyce »

Dropje1 schreef:Laatst heb ik de sims 4 geprobeerd, dit kon via Origin. Ik vond het inderdaad ook een fijne gameplay, net zoals bij de sims2.
Ik mis wel de zwembaden, maar wellicht dat deze nog in een uitbreiding komen?
Zullen er net zoveel uitbreidingen komen als bij sims 2 en 3?

Speelt er ook iemand de sims 4 op zijn laptop? Ik was laatst nog op zoek naar die levensverhalen maar kon die nergens meer vinden in de winkels of bol.com. Ik speel de sims liever op een laptop.. Sims 3 heb ik hier op gedraaid met verschillende uitbreidingen maar op een gegeven moment begaf mijn laptop het :(
Bij de echte versie zitten zwembaden er al bij, deze waren meegekomen met een update in november 2014 als ik mij niet vergis..
Ik speel de sims 4 op de laptop en hij runt hem prima, het ligt er ook aan of je laptop hem wel aan kan, tevens heeft de sims 4 een laptop modus, dit is ook wel fijn..

Levensverhalen is inderdaad nergens meer te koop, maar wel te downloaden, hier is een topic voor, anders zou je daar even tussen moeten neuzen
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win." -Stephen King
Plaats reactie

Terug naar “Sims 4 - Algemeen”