Uitbater/eigenaar van het buurtcafé, introductie

Hier kan je al jouw eigen creaties plaatsen voor de Sims 3.
Plaats reactie
Karin
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 aug 2015, 11:37
Contacteer:

Uitbater/eigenaar van het buurtcafé, introductie

Bericht door Karin »

Voor ons thuis heb ik een tijdje terug onwijs uitgebreide sims-verhalen verzonnen, vol met intriges en foute situaties. Het werd een veel te grote wereld: onmogelijk om deze wereld te delen. Maar één van de families is wel een belangrijke, want deze is verbonden aan het familiecafé dat ik eerder heb gedeeld. Het was meer gepuzzel dan ik dacht om de familie uit de wereld te plukken, en ik weet niet helemaal zeker of het de moeite waard was. Maar hé, het is nu klaar, dus ik deel het gewoon.
Heb geprobeerd om alle kenmerken in een Sims3pack te verpakken, dit is niet met alles gelukt. De carrières worden niet bewaard: Frank Meyer, de uitbater/eigenaar van het café, moet zijn eigen café daarom nog wel terugkopen. Ik had in mijn versie de NRaas_CareerDataUnemployed.mod gebruikt, om van Frank ondernemer te maken en van Betty huisvrouw. Ik zal het hele verhaal plaatsen, dan begrijp je wat ik bedoel.
Wat wel gelukt is: de familiebanden, beëindigde carrières en de biografieën zijn intact.

Ik zal in deze post eerst het verhaal delen, dan in volgende posts eerst de huizen en dan de familie.
Hieronder alvast de instructies hoe de familie te plaatsen en te verdelen:

Het plaatsen van de familie, en het verdelen van ze over de drie huizen, is niet al te moeilijk.
Je hebt er de mod NRaas_MasterController.package voor nodig, want er zijn meer dan 8 sims (9 om precies te zijn) in Meyer.Sims3pack.
NRaas_MasterControllerCheats.package is ook handig, voor als je het familiekapitaal moet bijstellen.

Stap 1: huizen plaatsen.

Stap 2: familie Meyer in het huis Klassewoning plaatsen. Direct daarna (je blijft in 'stad bewerken') zet je Laura van der Meer uit het huis. Zij kan vanuit het prikbord zonder cheats haar huisje Strandleven kopen. (Bijvoorkeur heb je dit huisje op het strand geplaatst)

Stap 3: Na het plaatsen, in Stad bewerken ‘Strandleven’ nog geselecteerd: de tekst van Laura van der Meer kun je in het venster ‘details wijzigen’ onder haar huishoud-naam plakken, onder het kopje ‘omschrijving huishouden’.

Stap 4: Zet Oscar, Jolijn en April Hermans uit het huis van Frank Meyer. Gebruik de cheat (CTRL + SHIFT + C): freerealestate. Laat ze dan het huis 'de bloeiende heemtuin' kopen.

Stap 5: Plaats de tekst van fam Hermans net als bij Laura, onder het kopje ‘omschrijving huishouden’.
Laatst gewijzigd door Karin op 18 jul 2016, 19:26, 4 keer totaal gewijzigd.
Karin
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 aug 2015, 11:37
Contacteer:

Re: Uitbater/eigenaar van het buurtcafé

Bericht door Karin »

Dit is het verhaal:

Familie Meyer/vd Meer/Hermans.

Frank Meyer is eigenaar/uitbater van het buurtcafé De Flierefluiter en een succesvol ondernemer. Frank voelt zich knap en vooral jong, en zijn goed-bewaarde geheim is (denkt hijzelf) dat hij in werkelijkheid dik achterin de 60 is.
Frank was getrouwd met Laura en ze hebben één dochter, Jolijn. Frank nam de huwelijkse trouw niet zo serieus en Laura heeft zich als reactie daarop steeds meer teruggetrokken, en zich op haar werk gestort. Toen het zoveelste avontuurtje van Frank geen avontuurtje bleek, maar een nieuwe start voor Frank, besloot Laura het roer om te gooien. Ze kocht van haar eigen geld een klein huisje op het strand, en leeft nu van en met de natuur.
Franks nieuwe vrouw, Betty, is misschien wel 30 jaar jonger dan Frank. Ze is niet bijzonder intelligent, maar wel goedig en een hele zorgzame, beschermende moeder voor hun drie jongens. Betty heeft instinctief een hekel aan Laura, maar kan Jolijn dulden.
Jolijn is de mooie dochter van Frank. Ze heeft geen geweldige jeugd gehad door haar vaders gedrag. Door het gemis aan een vaderfiguur en met een introverte moeder, is Jolijn zelf een beetje kinderlijk gebleven. Ze is gelukkig getrouwd met Oscar Hermans, een geniale nerd, met wie het wonderlijk goed klikt.
Hun dochter April heeft dezelfde eigengereide en ondernemende geest als opa Frank, en heeft daarom een bijzondere band met haar grootvader. Van haar jonge ooms en stiefoma Betty, heeft ze daarentegen helemaal geen hoge pet op.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Uitbater/eigenaar van het buurtcafé, introductie

Bericht door Bee »

Nu ook op de Uitwisseling
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Plaats reactie

Terug naar “Uitwisseling - Sims 3”