Bevolkte wereld Ligusterbaai

Hier kan je al jouw eigen creaties plaatsen voor de Sims 3.
Plaats reactie
Karin
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 aug 2015, 11:37
Contacteer:

Bevolkte wereld Ligusterbaai

Bericht door Karin »

Ligusterbaai.jpg
kassa instellen.jpg
ijs kopen.jpg
Meer foto's vind je hier: https://drive.google.com/open?id=0B1Zla ... m5EdWt0b2s

LIGUSTERBAAI:
Bedoeld voor: Sims 3
Het is een complete nieuwe wereld, heeft alleen het basisspel nodig om te kunnen werken.

INHOUD:
In de wereld Ligusterbaai zijn veel openbare kavels en een aantal families die ik al eerder los heb gedeeld. En meer... zoals een recreatiestrand, marktplaats, speelbare legerbasis, garage, galerie en begraafplaats mét spoken. Er wonen 16 huishoudens in Ligusterbaai, in totaal 43 personen. Daarnaast zijn een aantal NPC's ook bevriend met inwoners, en de NPC's spelen allemaal een belangrijke rol in de sfeerzetting van de openbare kavels (zie info NPC's zijn vrij na hun werk! hieronder). Ook zijn er veel lege huizen en kavels voor toekomstige bewoners. Het politiebureau is uitgebreid met een kantoor voor de rechtspraak, advocatenpraktijk en rechtbank. Mede hierdoor heeft de politie in Ligusterbaai alle georganiseerde criminele bendes opgerold en de misdaad (denken ze) onder controle; er zijn alleen één of twee kruimeldiefjes over. Maar, wie weet, breng jij daar verandering in...

De huishoudens in Ligusterbaai hebben ieder hun eigen verhaal, en hun banen en ingerichte huizen passen helemaal bij hun persoonlijkheden. Als je je eigen sim(s) maakt om mee te spelen, zul je de achtergrondinteracties bemerken, en dit zal het spel levendiger maken. Misschien sluit jouw sim(s) wel vriendschap met de plaatselijke bevolking, en wie weet welke geheimen dan onthuld zullen worden!

De wereld is inclusief goedwerkende custom content, héél veel nieuwe spullen dus.

DOWNLOAD:
Update 30-11-2016 - Ligusterbaai-Wereld: https://drive.google.com/open?id=0B1Zla ... HhzWHhRdEE
De Modsmap vind je hier: https://drive.google.com/open?id=0B1Zla ... 0VDdjM2dUU

SPELINFO:
Als je de wereld hebt geïnstalleerd is de modsmap nodig om alle spelmogelijkheden te benutten. De bewoners hebben hun bedoelde beroep binnen de basisspel-mogelijkheden. Alle openbare gelegenheden, nu ook de sportschool, bibliotheek en kunsten-academie, bevatten kassa's, vitrines of een toonbank/bar, waarbij je een NPC kunt aanwijzen om de kavel te bemensen, eh, te besimmen. Kroegbaas Frank zal, als je hem er niet van weerhoudt, automatisch zijn eigen café kopen.
De wereld is gecomprimeerd, er zijn 9 rar bestanden van max 100 MB. Na het downloaden selecteer je alle 9 en pak je ze vervolgens uit in één map. Ze vormen 1 sims3.pack van 1,52 GB, die je op de gewone manier kunt installeren. (dit duurt op mijn laptop ongeveer een kwartier, als je de map DCBackup opent, zie je de installatie-voortgang)

Strand:
De ijswinkel op het strand heeft een NPC nodig, anders kun je geen ijs kopen. Als je op de vitrine klikt, kun je de openingstijden en de NPC instellen. (klik op vitrine- kies NRaas - kies Register) Pas als hij of zij er staat, kan je sim ijsjes kopen. Zie foto. Met de mod debugenabler (klik- kies NRaas- kies Debug Enabler), kan je sim ook andere gerechten bestellen. Zie ook -Tip 2- hieronder.

Marktplaats:
De marktplaats is een rommelmarkt, maar het basisspel kent nog geen kringloopwinkel. Ieder kraampje heeft zijn eigen kassa, dus ieder kraampje kan een eigen NPC instellen. (klik op kassa- kies NRaas - kies Register) Zie foto.

Bakkerij:
In de vitrine van de bakkerij liggen, voor sims, eetbare dingen. Deze verdwijnen na een tijdje (een deel). Je kunt de vitrine af en toe eens bijvullen.

MODS:
Sommige voorwerpen die in Ligusterbaai aanwezig zijn, hebben extra spelfuncties, als je de betreffende mods gebruikt. Ik heb daarvoor een modsmap bijgevoegd, deze kun je in je sims 3 map slepen als je nog geen modsmap had. In de map 'packages' zijn 3 gebundelde mods: de verzamelde carrieres, is een gebundelde package van al mijn carrieres en gemaakt door anderen, Lily__XD, MissyHissy, Kawab and Twallan's career mods.
De gamemod-package bevat gamemods van Arsil en een aanvulling door Sandy. ( Thee drinken in de bakkerij/ theeschenkerij, de fitnessfietsen in de sportschool, de pinballmachine, schietschijf en dansmat in het café, de badhandoeken aan het strand om te zonnen, de popcornmachines op diverse plekken in de stad.)
De NRaas-package, is een gebundelde versie van NRaas DebugEnabler, Master Controller and Master Controller Cheats, en Register.
Gebundelde mods/packages maken dat het spel sneller laadt.
Als je een lagere Patch Level hebt van Sims 3, lager dan 1.66-1.69, kun je de bijpassende mods downloaden van http://nraas.wikispaces.com/MasterController.

GETEST:
Ik heb de wereld getest op mijn laptop met alleen het basisspel, geen problemen gevonden en werkt bij mij zoals iedere andere wereld.
Ik heb de wereld ongeveer 60 keer getest en aangepast, er zaten foutjes in zoals zwevende rotsen, fouten in relaties, omgedraaide douches of krukjes ed, ontoegankelijke deuren, te weinig ruimte om over te gooien, en andere kleine details en soms foutjes door uitprobeersels van mij met CAW en mods. Deze en andere onvolkomenheden zijn nu, zover ik weet, allemaal gefikst. Mocht je nog iets vreemds tegen komen dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Ik heb de wereld ook getest op de computer van mijn dochter,waar vrijwel alle Sims-pakketten behalve exotisch eiland, Vooruit in de tijd en de filmaccessoires op zijn geïnstalleerd. Hier werkt de wereld iets trager, vooral bij CAS duurt het lang voordat de kleding is geladen.
Eén van de SimsUP's veroorzaakt een conflict met de Kunsten-academie- filmdeur. Deze laadt (waarschijnlijk bij geïnstalleerde Showtime) niet geheel, maar een onderdeel van de deur wordt dan automatisch vervangen door kisten of strobalen of iets anders groots. Dus in de ruimte wat de filmstudio moet verbeelden, hoort geen groot object te staan, zie foto's. Als je het object verwijdert werkt dit kavel verder zoals het hoort.

De credits voor alle Custom content zijn hier te lezen: http://simsforum-uitwisseling.weebly.co ... karin.html
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Karin op 03 jan 2017, 16:16, 50 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Bevolkte wereld Ligusterbaai

Bericht door Bee »

Hartstikke leuk gedaan Karin, bedankt voor het maken en delen!
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Karin
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 aug 2015, 11:37
Contacteer:

Re: Bevolkte wereld Ligusterbaai

Bericht door Karin »

NPC's zijn vrij na hun werk!

simsasylum.com/tfm/ : op de site met de beetje foute naam 'naughty sims asylum', kwam ik deze supermod tegen: -bluegenjutsu_NPCWorkHours-
De eenvoudige mod zorgt ervoor dat NPC's op de gewenste tijden werken en van vrije tijd genieten. (werktijden zie onder)
Deze mod werkt prima samen met de Nraas mod Register, en zorgt ervoor dat de werkende klasse niet flauw valt van de honger of uitputting,
en ook nog een sociaal leven kunnen hebben. De volgende dag komen ze dan weer uitgerust aanrijden/hollen. Dit maakt de wereld zoveel leuker en levendiger!
De combinatie van de kassa's/barren met de nraas mod Register, en met de mod bluegenjutsu_NPCWorkHours, werkt al met alleen het basisspel en
volgens mij met ieder willekeurige combinatie simspakketten.
Wereld ligusterbaai: (Zie boven): https://drive.google.com/open?id=0B1Zla ... HhzWHhRdEE
Foto's: https://drive.google.com/open?id=0B1Zla ... m5EdWt0b2s

Detail-info
Ik heb deze mod toegevoegd aan de modsmap die je hier kunt vinden: https://drive.google.com/open?id=0B1Zla ... 0VDdjM2dUU
.. bluegenjutsu_NPCWorkHoursKarinVersion.
Alle openbare kavels in Ligusterbaai hebben minimaal 1 kassa, ook de sportschool en bibliotheek, zodat je sim nooit als eerste op een openbaar kavel aankomt
tijdens werktijden. Ook heb ik de diensten-sims en NPC sims van Ligusterbaai ingesteld.

Instellen werkende NPC-sims:
1 klik op gemeentehuis,
nraas,
register,
onbezette functies vinden
kies dan voor dakloos (zie afbeeldingen)
Of:
klik op een kassa, kies Nraas, register, selecteren..
Maar dat moet je bij iedere kassa/bar doen om ze te laten bezetten.

Instellingen NRaas-mod Register
NPC's worden normaal gesproken door Origin aan de lopende band geproduceerd, maar met de mod 'Register' kun je het aantal dienstbetrekkingen
vastleggen, en er zullen niet meer diensten-NPC's gemaakt worden als nodig. Naast de Diensten NPC's (politie, huish. medew., oppassen,
pizzabezorges e.a.) zijn er ook NPC's nodig om de baas of collega te zijn van de Sim-bewoners. Bij ieder nieuw gebruikt beroep, worden er dus
nieuwe NPC's getoverd. Via het gemeentehuis-menu, (NRaas Master controller, Stad, Volledige vernietiging, homeless non service) kun je de voorraad homeless uitdunnen.

De bij Ligusterbaai behorende werkende sims, (zijn erg geschikt zijn voor hun functie!), heb ik een achternaam gegeven die bij hun positie past.
Hierdoor zijn ze duidelijk te herkennen als je Nraas, Register, Onbezette functies vinden, gebruikt. Zo werken de sims met markt of koop in hun achternaam op de markt, en houden de markt-sims allemaal van de buitenlucht. Mevrouw Bloemen, bijvoorbeeld, werkt in de bloemenshop, en houdt van tuinieren, maar niet perse van buiten. Je kunt NPC's aanpassen via het gemeentehuis, nraas, mastercontroller, sim, geavanceerd, bewerken, voornaam of achternaam etc.


Werktijden:
kassa-sims: van 8:00 tot 18:00 uur
Balista-sims (cafe en garage) 10:00 tot 20:00 uur
Bar (cafe en strand) 11:00 tot 23:00 uur

De werktijden kun je aanpassen wanneer je de mod opent met s3pe.exe, als je een klein beetje weet hoe s3pe werkt.
onbezettefunctiesvinden.jpg
Tip 1:
Het is erg leuk om te zien hoe de NPC's na hun werktijd socializeren. Maar zoom niet te lang op ze in, want ze 'hiberneren' alleen als ze uit het zicht zijn.
Vooral op de marktplaats is er de kans dat je ze per ongeluk blijft volgen, omdat je je eigen sims volgt. En als dit de hele nacht duurt, gaan de werkende
NPC's dus hongerig en moe om 8 uur weer op hun plek staan. Voor hulp aan vermoeide en hongerige NPC's zijn er verschillende opties: na diensttijd,
's nachts, alle sims resetten, met 'reset sims*'. Of de betreffende NPCsim (s) resetten door hun volle naam in te typen. De naam zie je als je je muis
op de sim laat rusten.
Of als je te laat bent kun je de betreffende sneuige sim helpen en uit zijn of haar functie zetten door te klikken op de kassa, Nraas, Register, Verwijderen: -de naam- te kiezen.
De volgende dag kun je de betreffende NPC weer inzetten.

overzicht NPCs.jpg
Tip 2
Nraas-Register heeft ook een nadeel: de werkplekken kunnen niet worden opgeslagen. als je je opgeslagen spel opent, staan de sims trouw op hun plaats, maar de volgende dag zullen ze niet meer komen opdagen. Dan is het goede moment om ze weer in te stellen. Verder blijven ze wel je gehele spel hun functie behouden, ook al speel je nog zo lang, zolang je het niet afsluit.
Instellen doe je weer via het gemeentehuis of kassa/bar.

De NPC voor de ijscobar op het strand van Arsil/Sandy, kun je ook via Register instellen. De ijsbar-NPC is wel een aandachtspunt. Voor dat je je spel opslaat, is het belangrijk om deze NPC-er uit de functie te verwijderen. Alleen die van de ijstent! Als je dit vergeet en opslaat met de ijsverkoper in functie, verdwijnt de betreffende NPC uit het spel. In dat geval vind je soms de NPC terug, ergens in de wereld, als een soort standbeeld, die niet te verwijderen is.
overzicht diensten.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Karin op 10 dec 2016, 10:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Uitwisseling - Sims 3”