Mijn 1e WebTemplate!

Hier mag je jouw eigen creaties plaatsen
Gesloten
Gebruikersavatar
Nora
Gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jun 2015, 12:27
Contacteer:

Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door Nora »

Hooi!!
Ja dit gaat niet over Sims maar dacht ik heb dus gisteren een webtemplate gemaakt over een bepaald hondenras, je kan screenshots zien hieronder.
Misschien kan ik hetzelfde proberen over Sims 4 :D
Deze template kostte me niet veel moeite, ongeveer 2 à 3 uurtjes. En even mijn geheim om het zo snel klaar te hebben: WYSIWYG WebBuilder is het perfecte programma hiervoor. Ben van plan om er meerdere te maken gewoon voor de lol, en ze daarna met jullie te delen mocht dat mogen :)

Dus hier is een screenshot van de homepage:
Spoiler: Open
Afbeelding
en ook het onderste deel (want kon volledige niet in printscreen zetten)
Spoiler: Open
Afbeelding
En eigenlijk op de andere pagina's staat nog niks. Ben ook niet van plan om er iets in te zetten, haha. :)
Dus wilde weten of ik misschien zo iets kan maken maar van Sims 4 / Sims 3 voor iemand die zelf een website heeft maar geen template?

Ik hoop dat jullie het mooi vinden :)
-Nora
Animals are my friends, and I don't EAT my friends! :clown:
-George Bernard Shaw
#VegetarianForever
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door tarac »

Bij de meeste (ook gratis) websites zoals b.v. weebly heb je allerlei soorten templates die je dan weer kunt bewerken en naar je eigen behoefte inrichten.
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door Pomerani »

Comic Sans? Waarom?
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
MissMonotone
Gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 aug 2015, 16:35
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door MissMonotone »

Pomerani schreef:Comic Sans? Waarom?
Dat dus...
Afbeelding
Gebruikersavatar
roxxie97
Gebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 nov 2014, 16:35
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door roxxie97 »

Als je ooit professioneel zoiets wil doen, moet je comic sans echt verwijderen. Niemand neemt je ook maar 1 seconde serieus als er comic sans gebruikt wordt.

Hartstikke leuk voor word op school maar verder ook lekker daar laten :D:D
Don't wait for the PERFECT MOMENT. Take the moment and make it PERFECT.
Lurania
Gebruiker
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 nov 2014, 18:43
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door Lurania »

Serieus? Jullie blijven hangen op een lettertype? Ik vind het er juist leuk uitzien! Het is weer eens wat anders dan bedrijven die saai hetzelfde lettertype hebben, interessant!
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door xJessica »

Lurania schreef:Serieus? Jullie blijven hangen op een lettertype? Ik vind het er juist leuk uitzien! Het is weer eens wat anders dan bedrijven die saai hetzelfde lettertype hebben, interessant!
Ben ik het mee eens. Het ziet er misschien op sommige punten minder professioneel uit maar ik erger me er ook niet aan ofzo. Dat iedereen nou standaard Arial neemt...

Maar ik vind het er wel leuk uitzien, die template.
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door Pomerani »

Lurania schreef:Serieus? Jullie blijven hangen op een lettertype? Ik vind het er juist leuk uitzien! Het is weer eens wat anders dan bedrijven die saai hetzelfde lettertype hebben, interessant!
Comic Sans staat wereldwijd bekend omdat het zo lelijk is. Gebruik dit alsjeblieft niet. Het ziet er amateuristisch uit en je wordt inderdaad niet serieus genomen als je het gebruikt. Er zijn miljoenen fonts, kies een andere uit.

En, de achtergrond is wit. Zoek een leuk pattern uit. Dat maakt het meteen een stuk vrolijker en vult het op.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door BanaanZombie »

Ik vind Comic Sans alleen onprofessioneel als je ALLES in Comic Sans typt. Dat is niet het geval hier, de tekst is gewoon normaal en de titels zijn sierlijk gemaakt met Comic Sans. Daar is absoluut niks mis mee. Het gaat pas mis als je de complete tekst in een irritant lezende sierlijke tekst gaat typen. Maar dat is dus niet zo.

Ik zou trouwens niet zo snel een achtergrond doen met een patroon, dat leest (zeker als hoofdpijn gevoelige) echt heel irritant. Veelste druk. Je kunt wel een andere kleur doen trouwens. Een donkere achtergrond kleur vind ik bijvoorbeeld altijd fijn aan de ogen, wit is snel heel fel. Met smartphones enzo is het ook handiger voor de mensen omdat hun batterij minder snel leeg gaat :)

Ik vraag me wel af: waarom de vreemde taal? haha Ziet er verder prima uit
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door Bee »

xJessica schreef:
Lurania schreef:Serieus? Jullie blijven hangen op een lettertype? Ik vind het er juist leuk uitzien! Het is weer eens wat anders dan bedrijven die saai hetzelfde lettertype hebben, interessant!
Ben ik het mee eens. Het ziet er misschien op sommige punten minder professioneel uit maar ik erger me er ook niet aan ofzo. Dat iedereen nou standaard Arial neemt...

Maar ik vind het er wel leuk uitzien, die template.
Ik heb ook niets tegen Comic Sans, nooit gehoord ook dat dit een 'onprofessioneel' lettertype zou zijn.
Leef je gewoon lekker uit, probeer verschillende mogelijkheden. :)
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
xJessica
Oud-staflid
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door xJessica »

@Banaan

Dat is vaak de standaard tekst met sommige dingen dat als je een tekstelement plaats, dit als standaard komt. Dat Lorem ipsum gebeuren
Not all monsters do monstrous things
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door BanaanZombie »

@Jess, ooh oke haha, dacht al

@Bee
Dat komt een beetje van school weg. Veel gebruiken dit lettertype, ik zelf ook altijd, voor werkstukjes in de 1e en 2e klas. Daarna willen leraren dit lettertype ook niet meer zien. Het komt niet serieus over. Ze willen een normaal lettertype zien. Comic Sans is hier natuurlijk een van de vele lettertypes van, maar Comic Sans wordt wel veel gebruikt. We hebben zelfs opdrachten gekregen waar Comic Sans specifiek op genoemd stond dat dit niet mocht.

Maar nogmaals, dit gaat om gehele teksten. Als je titels in zo'n lettertype doet, is er niks mis mee
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door Pomerani »

Mensen, als je webdesigner of iets in die trant hebt gestudeerd weet je dat Comic Dans not done is.

En nee, patterns hoeven geen hoofdpijn te geven. Patterns staan niet per se voor kleine blokjes rood en geel en blauw. Het kunnen ook licht roze bloemetjes zijn. De kleur bepaalt meer of het hoofdpijn geeft of niet. Te felle kleuren over te grote vlakken moet je nooit doen. Neutrale kleuren over de achtergrond is het best.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
Sven
Forumbeheerder
Berichten: 2172
Lid geworden op: 15 nov 2014, 22:30
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door Sven »

Pomerani schreef:Mensen, als je webdesigner of iets in die trant hebt gestudeerd weet je dat Comic Dans not done is.

En nee, patterns hoeven geen hoofdpijn te geven. Patterns staan niet per se voor kleine blokjes rood en geel en blauw. Het kunnen ook licht roze bloemetjes zijn. De kleur bepaalt meer of het hoofdpijn geeft of niet. Te felle kleuren over te grote vlakken moet je nooit doen. Neutrale kleuren over de achtergrond is het best.
Ongeveer elk levend wezen, ongeacht de studie, weet dat Comic Sans niet gebruikt moet worden, behalve als het de nieuwsbrief is van een basisschool :P
Het design ziet er op zich wel redelijk uit, vind het zelf toch wel een beetje aan de huis tuin en keuken website kant, zo eentje die je van Ziggo kan krijgen, maar ik vind het een goede poging.

Maar, zoals eerder gezegd is, templates voor websites zijn een beetje achterhaald. De meeste mensen maken door middel van klikken en slepen doodsimpel een eigen design, zonder dat je een soort standaard design moet kiezen of met HTML je eigen maken.
Tegenwoordig is het wat makkelijker.
"καὶ ἐνθάδε καὶ ἐν τῇ χιλιέτει πορείᾳ, ἣν διεληλύθαμεν, εὖ πράττωμεν." -Plato, Politeia
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door Bee »

Sven schreef: Ongeveer elk levend wezen, ongeacht de studie, weet dat Comic Sans niet gebruikt moet worden, behalve als het de nieuwsbrief is van een basisschool :P
Het design ziet er op zich wel redelijk uit, vind het zelf toch wel een beetje aan de huis tuin en keuken website kant, zo eentje die je van Ziggo kan krijgen, maar ik vind het een goede poging.

Maar, zoals eerder gezegd is, templates voor websites zijn een beetje achterhaald. De meeste mensen maken door middel van klikken en slepen doodsimpel een eigen design, zonder dat je een soort standaard design moet kiezen of met HTML je eigen maken.
Tegenwoordig is het wat makkelijker.
Dan ben ik zeker géén levend wezen??
Sorry, ik krijg er altijd een beetje jeuk van als 'iedereen vindt dat ...' en er wordt van mij verwacht dat ik 'bèèh' zeg en me erbij aansluit. Wat 'iedereen zegt of ergens van vindt' is voor mij geen reden om daar blind achteraan te hollen, wat voor ervaringen 'anderen' er ook mee hebben of wat voor mening zij ook zijn toegedaan. Ook ik heb ooit redactie en eind-redactie werk gedaan, tot groot genoegen. Niet dat ik nou zo dol ben op Comic Sans of dat ik dit lettertype ooit gebruikt heb, maar om een lettertype te beoordelen op grond van waar het ooit voor gebruikt werd of wordt vind ik klinkklare onzin. Dat is even mijn mening. Misschien eigenwijs maar ik moet het even kwijt.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door BanaanZombie »

Ik ben het met Bee eens.
En ik blijf erbij dat een sierlijk lettertype, of dus afwijkend lettertype als comic sans prima mort kunnen voor een TITEL. Kom zeg, laat ieder zn eigen mening hebben. En niet beginnen met 'ieder levend wezen weet... blabla'. Het gaat hier over een lettertype hoor o.o Niet over een of ander wapen ofzo of combinatie van medicijnen of ik weet ik het
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door tarac »

Mijn ervaring is dat je eigenlijk nooit tevreden bent met je template voor je eigen site.
Ik heb er in de loop der jaren al heel wat gemaakt en steeds weer gewijzigd.
Het meest belangrijke en moeilijkste voor een site is een overzichtelijke menu-structuur.

Voor mijn site tarac.nl had ik weinig keuze in de layout omdat het zoveel mogelijk moest aansluiten bij het simsforum.
Maar met de indeling van het menu ben ik nog steeds niet tevreden.
Hoe groter de site hoe moeilijker het wordt.
Gebruikersavatar
Bee
Staflid
Berichten: 3549
Lid geworden op: 17 nov 2014, 10:14
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door Bee »

Toch is alles goed te vinden - en zo niet dan is vooral de sitemap is erg handig! Het is overzichtelijk. Misschien op een gegeven moment een speciaal kopje 'Uitbreidingen' bij sims 4 (of onderverdeeld op GP, EP, en weet ik al niet meer voor P's ...) maar alleen als daar specifieke technische problemen mee komen. Nu valt dat nog wel mee.

Een onderverdeling is altijd lastig, je wilt dat iedereen het in één oogopslag kan vinden omdat niet iedereen zin heeft om na te denken waar hun probleem onder valt. Toch heb je voor het overzicht geen keus.
Don't let anybody tell you what you cannot do ...
Gebruikersavatar
Divergent
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 nov 2014, 15:04
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door Divergent »

Ik vind het goed gedaan, en JUIST omdat het lettertype anders is is het anders. En ik ben het met Bee eens, je moet niet zeggen dat iedereen dat vindt want dat klopt niet. Dat vind ik, en dat is mijn mening, meeloperiggedrag(Ja raar woord). Sorry Sven maar hier baal ik van.
Don't worry be Happy
Gebruikersavatar
Pomerani
Gebruiker
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:56
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door Pomerani »

Het is een feit dat Comic Sans er niet professioneel uitziet. Als jij een sollicitatie of scriptie moet schrijven en je gebruikt Comic Sans, wens ik je veel succes.
~ Soy la puta ama ~
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: Mijn 1e WebTemplate!

Bericht door BanaanZombie »

Dit loopt te erg uit de hand. Er worden verschillende digen gezegd en verkeerd opgevat etc etc. Het topic heeft geen nut meer, bij deze gesloten
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gesloten

Terug naar “Mijn creaties”