thuis wifi doet gek sinds windows 10

Hier kan je algemene technische vragen stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mellanie
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:46
Contacteer:

thuis wifi doet gek sinds windows 10

Bericht door Mellanie »

Hallo,

ik heb al een hele lange tijd windows 10 en sinds dat ik hem heb, heb ik nog altijd het zelfde probleem. mijn probleem is het volgende:
- windows update zoeken via thuis wifi lukt niet of kunnen niet gevonden worden.
- windows updates installeren via thuis wifi lukt niet, ookal zegt hij wel dat er updates zijn.
- kan geen plaatjes filmpjes en dergelijke uploaden naar facebook zowel via chat als profiel. na heel lang laden word het gecanceld.
- intranet (school site server) kan niet worden geladen of pagina kan niet gevonden worden.
- webmail (school mail) kan niet worden geladen of pagina kan niet gevonden worden.
- kan moeilijk, zelden tot niet plaatjes uploaden via het programma lightshot.

-alle bovenstaande dingen heb ik met elke internet programma: chrome, firefox, microsoft edge, internet exporder.

Alle bovenstaande dingen kan ik wel als ik thuis de Lan kabel gebruik inplaats van de wifi. Ook kan ik alle bovenstaande dingen wel doen via elke wifi dat niet bij mij thuis is.


Dus mijn vraag: wat is het probleem tussen de wifi router en mijn laptop met windows 10 en hoe kan ik dit oplossen?

ik vind het leuk om screenshots te maken vanuit mijn sims 4 spel en deze via facebook naar iemand zijn chat te steuren maar dit lukt dus niet omdat facebook mijn plaatje niet wilt uploaden en na een lange tijd weer cancelt en vervolgens de reden geeft dat het aan het probleem licht dat ik geen internet heb. (terwijl ik wel verbonden ben met wifi, en gewoon kan google zonder probleem)

alvast bedankt voor het lezen
~Just believe~
Gebruikersavatar
tarac
Forumbeheerder
Berichten: 4706
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:06
Contacteer:

Re: thuis wifi doet gek sinds windows 10

Bericht door tarac »

Al eens geprobeerd de stroom naar het wifi-modem uit te schakelen, 10 tellen wachten en daarna weer inschakelen.
Hierdoor reset de wifi want via de kabel lukt het wel zeg je.
Bij veel aansluitingen heb je een modem (TV, internet, bellen) en daarnaast een apart Wifi-modem.
Gebruikersavatar
Mellanie
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:46
Contacteer:

Re: thuis wifi doet gek sinds windows 10

Bericht door Mellanie »

ik heb het kastje uit gezet even gewacht en aan gezet, ook gereset. maar heb nog steeds het zelfde probleem helaas.
~Just believe~
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: thuis wifi doet gek sinds windows 10

Bericht door BanaanZombie »

Heb je dit op elke apparaat in huis? Dus ook op je telefoon of echt alleen je laptop?

Probeer ook even wifi netwerk vergeten rn opnieuw het wachtwoord invoeren
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Mellanie
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:46
Contacteer:

Re: thuis wifi doet gek sinds windows 10

Bericht door Mellanie »

een mobieltje of tablet vreet veel minder internet dan een laptop. dus het verschil is niet echt duidelijk te zien aangezien het echt aan het uploaden van bestanden en het laden van facebook ligt. op je mobiel gebruik je er een speciale app voor. Dus zo snel gezegt: nee ik merk niet veel via mijn mobieltje. maar wel via mijn laptop.

Met windows 10 zou ik niet weten hoe je een wifi netwerk moet laten vergeten aangezien er alleen maar verbinding verbreken staat.

als ik facebook open dan laat hij max maar een paginatje rond de 5 berichten en als ik verder naar beneden scrol dan laat hij de rest gewoon niet in is alles blanko. bij forums waar veel op staat heb ik ook dat als ik naar de volgende pagina ga dat ik langer dan voorheen moet wachten. nu weet ik ook dat we nog niet zo lang een nieuw modum hebben voor het internet en wifi.
~Just believe~
Gebruikersavatar
BanaanZombie
Staflid
Berichten: 3039
Lid geworden op: 16 nov 2014, 11:40
Contacteer:

Re: thuis wifi doet gek sinds windows 10

Bericht door BanaanZombie »

Ik heb het laatst nog moeten doen, even denken... volgens mij gewoon rechtermuisknop en dan moet er ergens vergeten bij staan. Ik het nu even niet checken want heb mijn windows 10 laptop niet bij de hand. Anders moet het ergens in het netwerkcentrum mogelijk zijn
Music and Love are the most powerful things in the world

When you're with the ones you love, It's not hard to smile. It's hard not to smile
Gebruikersavatar
Mellanie
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:46
Contacteer:

Re: thuis wifi doet gek sinds windows 10

Bericht door Mellanie »

heb het voor elkaar gekregen met wat internet handlijding hulp hihi. heb alle twee de wifi punten verwijdert uit me laptop. me laptop af gesloten en daarna weer op gestart. en toen weer een van de twee toe gevoegt.

De laatbalkjes van de plaatje die ik uploude via Facebook laden nu wel (een kleine verbetering dan dat er maar 2 millimeter laad en de rest niet) maar krijg nog steeds een fout melding. zie link voor het screenshot: http://prntscr.com/8trbvg

ik heb gegoogeld over het onderwerp dat plaatjes uploaden via Facebook niet lukt maar alles wat Facebook zegt dat mogelijk fout kan gaan heb ik allemaal niet. want ik heb de nieuweste flashplayer en de nieuwste brouwser. ook is het een jpg die heel klein is van geheugen. mb/kb of iets. dus daar licht het allemaal niet aan want met de lan kabel lukt dat zelfde plaatje wel...
~Just believe~
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Technisch spreekuur”