Vragen over Joints in Milkhape en Textures in TRSW

Hier kan je technische vragen stellen.
Karin
Gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 aug 2015, 11:37
Contacteer:

Vragen over Joints in Milkhape en Textures in TRSW

Bericht door Karin »

Deze vragen gaan over TRSW, hoop dat ik bij het goede forum ben.. Kort geleden heb ik de registratie van Milkshape aangeschaft en probeer meubels voor Sims 3 te maken. Daar heb ik 2 vragen over.

De eerste vraag gaat over joints. Ik heb een 2-persoons bed aangepast, het originele bedframe weggegooid en een nieuw bedframe gemaakt. Er zijn behoorlijke duidelijke handleidingen, dus dat was op zich niet te moeilijk. Een bed heeft een lange lijst van joints. Vóór ik het oorspronkelijke frame verwijderde, heb ik alle joints gecheckt. Er was eigenlijk maar één aan het frame verbonden, deze heb ik genoteerd en ‘assigned’ aan het nieuwe frame. Toch zijn er 7 joints, die niet aan het bedframe leken te zitten maar desondanks de actieve punten verliezen bij het weggooien van het oorspronkelijke frame. Terwijl ik het deel, die de joints leken te activeren, bleef gebruiken, nl de dekens/matras. Als ik mijn bed in het spel gebruik, werkt alles normaal. Het probleem ontstaat als een sim opstaat uit bed, en het bed niet opmaakt. Bij een onopgemaakt bed verdwijnt het nieuwe bedframe, zodat het matrasdeel zweeft. Weet iemand hier de oplossing voor?

Het 2e probleem heb ik met textures. Het lukt me niet om het nieuwe bedframe een texture te geven. Het kleurt enigszins mee met de dekens. Een stoel die ik eerder maakte, kan wel ieder gewenst patroon krijgen, maar niet scherp. Het wordt teveel opgerekt, zodat ieder patroon vergroot en niet scherp is. De handleidingen die ik er over heb gelezen en opgevolgd, verhelpen het probleem niet. Waarschijnlijk gebruik ik UVMapper niet zoals het zou moeten, en ook de multiplier en masker aanpassen in Photoshop lost niet alles op. Ik weet ook niet goed hoe een multiplier of masker is opgebouwd, dus ik doe maar wat. Heeft iemand een gouden tip?
Plaats reactie

Terug naar “Sims 3 - Technisch”